Brukererfaringer Panasonic DMP-BD60/BD80 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 186
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    En ting som i hvert fall ikke står i "the fucking manual" :-):
    Er ikke alt som står der nei
    1. Er sikkert noen filmer som ikke går å se med v.2.2 og tidligere.
    2. Kan være retting av protokoll- og/eller dekodingsfeil.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

En ting som i hvert fall ikke står i "the fucking manual" :-):

Min bd80 har firmware 2.2, hvilke forbedringer ligger i å oppdatere til 2.3?

1. BD disc playability improvement
    2. VIERA CAST improvement

er ikke veldig konkret....
    Enten så må man stole på at Panasonic vet hva de holder på ....eller la være å oppdatere elektronikk...
    Min ble raskere og mer "brukervennlig" virket det som....
    Den forrige spilleren (DMP 55) var vel igjennom 7-8 oppdateringer...og ga meg ingen problem....
    Og med den forskjellen det er fra DVD til Blu-ray så plager det ikke meg at
    spilleren bruker en del tid på å "laste inn"....den som venter på noe godt osv :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Unnamed F
    Hei.
    Jeg har postet spørsmål her tidligere og fått svar, men det jeg lurer på er om noen har prøvd/fått til å gjøre spilleren sonefri med å følge denne oppskriften??

Panasonic DMP-BD80 region code - DVD Players and Blu-ray Players region codes - VideoHelp.com
    Jeg har bestilt en "hack remote" fra GenuineCopies.tv - Replacement remote controls dvd tv freeview. Koster rundt hundrelappen. Den er ferdig programmert for bd80. Jeg kan rapportere tilbake når jeg har prøvd den.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en BD60 i noen måneder nå, er stort sett fornøyd.

Lyd og bilde kvalitet er helt topp, har en Samsung BD-P1500 fra før, merket ikke særlig oppgradering fra denne lyd og bilde-messig.

MEN - Samsungen er jo i en helt annen liga når det gjelder brukervennlighet... mye bedre altså.

Etterhvert som man lærer seg å bruke Panasonicen så går det jo greit.

Det er en ting som er negativt med Panasonicen - det er at den "glemmer" alle instillinger hvis du bryter strømmen på den. Hos meg står ingen apparater i stand-by, jeg slår av de med en felles bryter.

Dette er den første "dingsen" jeg noen gang har hatt som gjør dette.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevermind..
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde i går at lyd og bilde ikke var helt synkronisert da jeg spilte dvd'en The Beast (tv-serie) på min nye bd80. Da jeg spilte Avatar Bluray dagen før så jeg ingen slike problemer. Jeg startet dvd'en på nytt og da ble det noe bedre, men fulgte man godt etter så man at lyden ikke helt fulgte leppebevegelsene.

Jeg har også en ny tv, en Sony kdl-40w5500.

Kan dette være en feil i enten bd80 eller i Sony tv'en? De to er koblet sammen via hdmi-kabel, jeg har ikke noe lydanlegg i tillegg.

Edit: Ser at dette er omtalt på nettet, men da i tilfeller hvor lyd går (analogt?) via et lydanlegg. Ser også at dette ikke skal være et problem med HDMI v. 1.3 og dette formatet støttes av min bd80. Kan ikke finne noe om dette for min Sony tv. Synes det er pussig at problemet oppstår når det er direkte kobling mellom spiller og tv via HDMI....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingen av firmware fra 2.2 til 2.3 resulterte i problemer hos meg.

På min proj vises nå ikke menyen i 1080p. Det går fint an å spille Blurays, projen viser bare ikke bilde før filmen starter.

Dvder i 1080p går heller ikke.

Velger jeg 720p så vises menyen og dvder kan avspilles.

Det rare er at dette kun gjelder projen, Epson EH-TW2900, på tven derimot fungerer "alt" - en Panasonic TH-PZ70 42".

Leser på andre forum at det ikke bare er jeg som har dette problemet etter oppdateringen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken meny.
    Menyer fra spillerens oppsett, eller grunnmenyen til filmen?
    Jeg har oppgradert min DMP-BD80, og har TW3500.
    Kan ikke si jeg har merket at det mangler noen menyer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hvilken meny.
    Menyer fra spillerens oppsett, eller grunnmenyen til filmen?
    Jeg har oppgradert min DMP-BD80, og har TW3500.
    Kan ikke si jeg har merket at det mangler noen menyer.
    Vet ikke hva du skal kalle det - bakgrunnsbildet som pleier å komme opp når du slår på spilleren. Der hvor du har mulighet til å "slå på" menyen til BD-spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en "hack remote" fra GenuineCopies.tv - Replacement remote controls dvd tv freeview. Koster rundt hundrelappen. Den er ferdig programmert for bd80. Jeg kan rapportere tilbake når jeg har prøvd den.
    Da fikk jeg "hack remote" i posten. Tok kun 20 sekunder, så var dvd-delen av min bd80 sonefri. Da kan jeg pensjonere min Denon dvd-1740 og legge den ut på finn.no.....

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Har et lite problem som jeg ikke finner ut av:

BD60 skal visstnok takle både TrueHD og DTS HD, men jeg får ikke disse formatene ut av den, kun Dolby Digital og DTS.

Jeg har dobbelsjekket innstillingene i spilleren: Alt er satt til Bitstream, og Secondary Audio er satt til Off. .... Er det noen annen innstilling i spilleren som kan påvirke slik at den sender Dolby Digital i stedet for TrueHD, og DTS istedet for DTS HD?
    Fant ut av det. Tiltross for at alt var stilt inn riktig, så fungerte det altså allikevel ikke. Løsningen var å resette alt av innstillinger til Default, for så å endre kun Secondary Audio til Off igjen. Vips var problemet løst, og spilleren sender TrueHD og DTS Master formatene uten problemer.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det. Tiltross for at alt var stilt inn riktig, så fungerte det altså allikevel ikke. Løsningen var å resette alt av innstillinger til Default, for så å endre kun Secondary Audio til Off igjen. Vips var problemet løst, og spilleren sender TrueHD og DTS Master formatene uten problemer.
    Hei.

Har hatt samme problem som deg. Er ikke hjemme så jeg får sjekket det siste du har prøvd. Men har et relativt newbie spm her.. Er det så at man MÅ ha surround oppsett for å få TrueHD eller DTS Master Audio i displayet?? Har ikke fått alle surround høyttalerne i hus ennå og kjører derfor bare stereo pluss sub. Vil jeg da ikke kunne få nevnte formater avspilt, men bare Dolby Digital og DTS?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Hei.
    Har hatt samme problem som deg. Er ikke hjemme så jeg får sjekket det siste du har prøvd. Men har et relativt newbie spm her.. Er det så at man MÅ ha surround oppsett for å få TrueHD eller DTS Master Audio i displayet?? Har ikke fått alle surround høyttalerne i hus ennå og kjører derfor bare stereo pluss sub. Vil jeg da ikke kunne få nevnte formater avspilt, men bare Dolby Digital og DTS?
    Vet ikke. Har selv 5.1 oppsett. Når jeg spiller 7.1 spor så blir disse downmixet av receiveren til 5.1 output, og TrueHD & DTS Master vises fortsatt i displayet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Enten så må man stole på at Panasonic vet hva de holder på ....eller la være å oppdatere elektronikk...
    Min ble raskere og mer "brukervennlig" virket det som....
    Den forrige spilleren (DMP 55) var vel igjennom 7-8 oppdateringer...og ga meg ingen problem....
    Og med den forskjellen det er fra DVD til Blu-ray så plager det ikke meg at
    spilleren bruker en del tid på å "laste inn"....den som venter på noe godt osv :-)
    Nok en ny oppdatering 240510....testet min verste BluRay=Terminator2-----den har helt klart blitt raskere siden forrige oppdatering.......helt klart ennå litt raskere...:-) selv om dette var en Viera Cast update...ting skjer :-)
    DMP-BD60 Firmware Download (Europe/UK/CIS) | Blu-ray Disc Player | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Har forsøkt det du gjorde å resette alt til default. Gikk så inn på digital audio output igjen, og satte bf-video secondary audio til off. MEN, alt i den øverste menyen ble ikke resatt til bistream... Skal MPEG audio stå på bitstream eller pcm?? Er det fortsatt sånn at alt skal stå på bitstream?

Noen som vet dette??

Og en annen ting. Oppdaterte firmware til 2.4 versjonen. Den siste versjonen jeg hadde var 2.2. Regner med at når man oppdaterer så legges inn alle versjoner man evt måtte ha glemt i mellomtiden automatisk? Som som versjon 2.3 i dette tilfellet 8)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Har forsøkt det du gjorde å resette alt til default. Gikk så inn på digital audio output igjen, og satte bf-video secondary audio til off. MEN, alt i den øverste menyen ble ikke resatt til bistream... Skal MPEG audio stå på bitstream eller pcm??

Hos meg står nå de to øverste lydvalgene på Bitstream mens MPEG audio står på PCM. Secondary Audio står på Off, og PCM downconversion står på Off.

Og en annen ting. Oppdaterte firmware til 2.4 versjonen. Den siste versjonen jeg hadde var 2.2. Regner med at når man oppdaterer så legges inn alle versjoner man evt måtte ha glemt i mellomtiden automatisk? Som som versjon 2.3 i dette tilfellet 8)
    No worries, den oppdaterer seg selv og det gjør ingenting om du har skippet en update-versjon, det takler den av seg selv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Oppgraderingen av firmware fra 2.2 til 2.3 resulterte i problemer hos meg.

På min proj vises nå ikke menyen i 1080p. Det går fint an å spille Blurays, projen viser bare ikke bilde før filmen starter.

Dvder i 1080p går heller ikke.

Velger jeg 720p så vises menyen og dvder kan avspilles.

Det rare er at dette kun gjelder projen, Epson EH-TW2900, på tven derimot fungerer "alt" - en Panasonic TH-PZ70 42".

Leser på andre forum at det ikke bare er jeg som har dette problemet etter oppdateringen.
    Etter langt og lenge fant jeg løsningen på problemet. Har lest på nettet at det er mange som har det samme problemet som meg - men aldri at noen har funnet noen løsning på det.

Har egentlig ventet på en oppdatering som skal løse problemet.

Men i dag fant jeg en tråd som handlet om problemet - men som også har løsningen!!! :-D

Slå på spilleren, uten disc i, og hold inne "play" og "stop" knappen samtidig i 5 sekunder. Det er knappene på spilleren, under lokket på høyre side.

Så spratt menyen frem på lerretet!

Dette trikset fikk også "Surveillance" discen min til å spilles av - den eneste BD filmen (av ca 200 stk) som spilleren har nektet å spille av.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder avspilling av DVD på BD80:

Kan det stemme at den eneste måten man kan få fram dvd-menyen mens filmen er i gang er ved å trykke på functions-knappen på fjernkontrollen og deretter velge dvd-menu fra nedtrekksmenyen?

Det mest intuitive (jfr. menu-knappen på min gamle dvd-spiller) er jo å trykke på "top menu" på fjernkontrollen, men da får jeg opp en melding som sier "this operation is not allowed" eller noe liknende.

Stemmer det at det bare er functions-knappen som duger?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min BD85 så kommer discmenyen opp ved å trykke pop-up Menu

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde i går at lyd og bilde ikke var helt synkronisert da jeg spilte dvd'en The Beast (tv-serie) på min nye bd80. Da jeg spilte Avatar Bluray dagen før så jeg ingen slike problemer. Jeg startet dvd'en på nytt og da ble det noe bedre, men fulgte man godt etter så man at lyden ikke helt fulgte leppebevegelsene.

Jeg har også en ny tv, en Sony kdl-40w5500.

Kan dette være en feil i enten bd80 eller i Sony tv'en? De to er koblet sammen via hdmi-kabel, jeg har ikke noe lydanlegg i tillegg.

Edit: Ser at dette er omtalt på nettet, men da i tilfeller hvor lyd går (analogt?) via et lydanlegg. Ser også at dette ikke skal være et problem med HDMI v. 1.3 og dette formatet støttes av min bd80. Kan ikke finne noe om dette for min Sony tv. Synes det er pussig at problemet oppstår når det er direkte kobling mellom spiller og tv via HDMI....
    Har gått noen runder med Panasonic support ang. usynkron lyd på dvd. Det endte med at jeg sendte den inn til et lokalt service verksted til rep. etter anbefaling fra Panasonic. Det konstanterte problemet men skjønte ikke hvordan de skulle fikse det. Heller ikke Panasonic hadde noe svar bortsett fra å bytte hele hovedkortet i spilleren. Nå har de bestemt seg for å sende meg en ny spiller i stedet, en BD-85. Får håpe den er feilfri når det gjelder lip sync.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •