Brukererfaringer Panasonic DMP-BD60/BD80 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 186
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor er det slik?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke.
    Regner med det har med mengde data å gjøre.
    Og at jo mer moderne ting blir, jo mere programvare skal gjennom en chip og behandles både hit og dit.

Ser jo bare hva som skjer med bilindustrien nå.
    Oftere og oftere hører vi om biler som blir tilbakekalt for oppdatering av software. Feil i styresystemet for ditt, og ny chip for datt.

Jo mere datastyrt ting blir, jo mere komplisert blir det, og ting tar bare tid.

Kan forestille meg at overnevnte spillere ligger i dvale med programmet i en buffer.
    Når man skrur produktet helt av, og starter opp igjen, så skal avspillingsprogrammet og diverse leses inn fra en ram eller rom chip.
    Og så skal det skaffes ip-adresse fra nettverket, og fås kontakt med internet osv osv osv.....

"Alt var så mykje bedre før i tida!"

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Tregheten kommer an på om du har aktivert quick start.
    Med quick start skrur spilleren seg aldri helt av, men går i dvale.
    Da går oppstart raskere.
    Men uten quick start tar det en evighed fra du tykker open, til spilleren får startet opp og åpnet skuffen.

Regner med Richardinho har aktivert quick start, og art1985 ikke har aktivert den.

Vær klar over at med quick star aktivert bruker spilleren 5-6watt når den ikke er i bruk.
    Ved quick start slått av og spilleren i stand-by bruker den 0.5watt.

En ting jeg tenker på er om quick start holder viften i gang.
    Jeg har ikke lyst at spilleren står og holder viften igang dag og natt, for da fylles spilleren med støv raskere, og levetiden på vifte/kulelagre går drastisk ned.

Så jeg har min på quick start diabled, så får det heller ta litt tid.
    Når jeg skal se film er det første jeg gjør å trykke "open" på spilleren. Så er den den likevel åpen inden jeg har skrudd på forsterker, hentet filmen og valgt kanal på tv/projektor.

Men ja. Generelt synes jeg BD60 og BD80 spilleren er MEGA-TREIG. Bare det å trykke på "Functions", "Top Menu" eller noe slikt under avspilling, og det går en liten evighet før menyen dukker opp.
    Under avspilling, hvis jeg ønsker å spole fremover, og trykker >>. Så tar det igjen en liten evighet før ting kommer igang.

Noe av det flaueste jeg har vært borte i med min spiller var å kjapt skulle vise en kammerat en scene på Terminator 2 Blu-Ray.

Jeg tuller ikke. Fra jeg startet spilleren, til vi hadde filmen på skjermen gikk det ca 10-15 minutter.
    Skru på, åpne skuffe, og så det verste. Filmen insisterte på å laste ned noe content/materiale, før vi fikk til gang til menyen.
    Og selv med min 12mbit SDSL linje, tok det en evighet.
    Så når vi fikk tilgang til menyen og kunne velge "play movie", var det igjen noe som skulle lastes ned.

Alt i alt synes jeg blu-ray formatet er et STORT tilbakeskritt når det gjelder brukervennlighet.
    En av grunnene til cd raskt tok over for LP og kassett var jo hastighet, skip og spole.
    Når vi sammenligner blu-ray spillere med dvd-spillere, så er jo Blu-Ray sirrup i forhold.
    Litt sent med kommentar, men ny softwareoppgradering på DMP 60/80...
    den kom ikke av seg selv, så det lønner seg å sjekke selv....

Og Terminator 2 er den verste BluRay jeg har vært borti, så jeg skjønner godt at det tok tid....
    Og den nye oppdateringen gjorde spilleren raskere og mer brukervennlig....
    Og for dere som har 7.1 oppsett se ny tråd fra undertegnedede ....http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...1-oppsett.html
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri på dvd-delen

Hei.
    Jeg har postet spørsmål her tidligere og fått svar, men det jeg lurer på er om noen har prøvd/fått til å gjøre spilleren sonefri med å følge denne oppskriften??

Panasonic DMP-BD80 region code - DVD Players and Blu-ray Players region codes - VideoHelp.com

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Unnamed F
    Hei.
    Jeg har postet spørsmål her tidligere og fått svar, men det jeg lurer på er om noen har prøvd/fått til å gjøre spilleren sonefri med å følge denne oppskriften??

Panasonic DMP-BD80 region code - DVD Players and Blu-ray Players region codes - VideoHelp.com
    Det lurer jeg også på, selv om jeg ikke har gått til innkjøp av en dmp-bd80 ennå, men sterkt vurderer det. Er jo tungvint at man må bruke en tredjeparts fjernkontroll, men nederste post i linken påstår at man kan bruke fjernkontrollen som følger med?
    Er ikke noen tragedie hvis den ikke kan gjøres sonefri, men det kan jo være greit å kvitte seg med min Denon sonefrie dvd spiller...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Unnamed F
    Hei.

Dette gjelder jo bare DVD delen, ikke BluRay...fikk min forrige gjort sonefri
    (DVD) hos HiFiShop.no kostet den gang 200 kroner og det tok ca 1 minutt :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en BD60 stående og støver ned. Makan til treg spiller. God kvalitet men ikke noe merkbart bedre en PS3 og en HTPC med Radeon 5xxx serien. Er en prøvelse å se film på denne. på PC og PS3 så går det som et skudd. Selges glatt for en billig penge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Dette gjelder jo bare DVD delen, ikke BluRay...fikk min forrige gjort sonefri
    (DVD) hos HiFiShop.no kostet den gang 200 kroner og det tok ca 1 minutt :-)
    Gjør de jobben også på en spiller som ikke er kjøpt hos dem, de ligger jo 1000 kroner over billigste nettbutikk på bd80...?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Svein4
    Gjør de jobben også på en spiller som ikke er kjøpt hos dem, de ligger jo 1000 kroner over billigste nettbutikk på bd80...?
    Ja, min BD DMP 55 hadde jeg kjøpt his SIBA....
    bare ring eller send en mail....
    Har ikke gjort det med min nyeste 60...har ikke så mange DVD jeg ikke kan spille...
    Neste gang blir det vel en OPPO, så slipper man å tenke på slikt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Har en BD60 stående og støver ned. Makan til treg spiller. God kvalitet men ikke noe merkbart bedre en PS3 og en HTPC med Radeon 5xxx serien. Er en prøvelse å se film på denne. på PC og PS3 så går det som et skudd. Selges glatt for en billig penge
    Mener jeg leste et sted at fw 2.3 gjorde spilleren raskere...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte den for et par mnd siden. Får vel oppdatere den igjen og se om det har skjedd noe nytt.

Er det noen som husker hvordan det var med DVD spillerne? Var de like trege til å laste inn filmen?. Tenker da på de tidligere generasjonene.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke TrueHD eller DTS-Master ut

Har et lite problem som jeg ikke finner ut av:

BD60 skal visstnok takle både TrueHD og DTS HD, men jeg får ikke disse formatene ut av den, kun Dolby Digital og DTS.

Jeg har dobbelsjekket innstillingene i spilleren: Alt er satt til Bitstream, og Secondary Audio er satt til Off. Signalet går via HDMI til receiveren. Har prøvd to forskjellige receivere (Yamaha RX-V663 og Onkyo TX-NR807, begge med 5.1 høyttaleroppsett).

Når jeg trykker på Display på spilleren, så viser den at signaltypen som spilles er TrueHD, mens receiveren viser at den får Dolby Digital inn.

Om jeg derimot setter til PCM istedet for Bitstream, så dekoder den signalet OK og sender som PCM til receiveren, som da korrekt viser hva den får inn. Får på denne måten dobbelt så høy bitrate inn i receiveren enn hva Dolby Digital gir sendt som bitstream.

Er det noen annen innstilling i spilleren som kan påvirke slik at den sender Dolby Digital i stedet for TrueHD, og DTS istedet for DTS HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe oversikt om hva som er forbedret på de forskjellige FW oppdateringene, eller er det "hemmelig"?

Syns min ble noe kjappere med nyeste fw, men har ikke tatt tiden før og etter på samme plate, så er ikke helt godt å si....

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Finnes det noe oversikt om hva som er forbedret på de forskjellige FW oppdateringene, eller er det "hemmelig"?
    Update Information

Model Number DMP-BD80EG/BD80EB Update Version Ver 2.3 Update File Name / Size
    • Europe/UK/CIS
      UPDATE_BD80E_V23.exe / 31,687,791 bytes
    Update Date 2010/4/5 (Firmware update via network : 2010/4/5)

Improvements
    Date/Version Description 2010/4/5
    Ver 2.3
    1. BD disc playability improvement
    2. VIERA CAST improvement
    2009/11/30
    Ver 2.2
    1. BD-V Playability
    2009/10/5
    Ver 2.1
    1. DVD Playability
    2. Upgrade of VIERA CAST (since 2009/10/13)
      Update necessary for VIERA CAST since 2009/10/13
    2009/9/14
    Ver 2.0
    1. BD disc response improvement
    2. DVD Playability
    2009/7/22
    Ver 1.9
    1. Upgrade of VIERA CAST
    2. BD-V Playability
    2009/6/3
    Ver 1.7
    1. BD-V Playability
    2009/3/25
    Ver 1.5
    1. BD-V Playability
    LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk

Hvorfor gidder de egentlig å lage en "egen" for BD60 når de har blitt utgitt samtidig, samme oppdateringer og filene er på eksakt samme størrelse, eneste forskjellen jeg kan se på de er bare i navnet bd60 eller bd80...

Noen som har lyst til å prøve å legge inn DB80-update på sin BD60 å se hva som skjer?

Etter som jeg har hørt og lest rundt om så er de identiske hvis du ser bort i fra at bd80 har: Analog 7.1, blått jålelys over SD-slot og mulighet for å se signaltype inn/ut... Noe jeg glemte?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Har et lite problem som jeg ikke finner ut av:

BD60 skal visstnok takle både TrueHD og DTS HD, men jeg får ikke disse formatene ut av den, kun Dolby Digital og DTS.

Jeg har dobbelsjekket innstillingene i spilleren: Alt er satt til Bitstream, og Secondary Audio er satt til Off. Signalet går via HDMI til receiveren. Har prøvd to forskjellige receivere (Yamaha RX-V663 og Onkyo TX-NR807, begge med 5.1 høyttaleroppsett).

Når jeg trykker på Display på spilleren, så viser den at signaltypen som spilles er TrueHD, mens receiveren viser at den får Dolby Digital inn.

Om jeg derimot setter til PCM istedet for Bitstream, så dekoder den signalet OK og sender som PCM til receiveren, som da korrekt viser hva den får inn. Får på denne måten dobbelt så høy bitrate inn i receiveren enn hva Dolby Digital gir sendt som bitstream.

Er det noen annen innstilling i spilleren som kan påvirke slik at den sender Dolby Digital i stedet for TrueHD, og DTS istedet for DTS HD?
    Alt på SOUND skal stå på OFF= PCM down Conversion.
    På HDMI så må audio output stå på ON.

Ellers så ser det ut som om du har gjort alt riktig....men kjenner ikke de to receiverne du bruker...tror det kan være noe med oppsett der, kanskje??
    Ettersom jeg har et 7.1 opplegg så har jeg funnet ut etter at jeg kjøpte Lord of The Rings at jeg får lyd i alle 7 høyttalere hvis jeg kjørere på PCM ut...men dette gjelder bare DTS HD 5.1 og 6.1 og selvsagt 7.1....funker ikke på Dolby True HD eller PCM 5.1 (f. eks harry Potter filmene)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått en dmp-bd80 i hus. Min første Bluray spiller så dette var andre boller enn dvd....!

Men et spørsmål: Må jeg gjøre noen innstillinger for at ordinære dvd'er blir oppskalert til 1080p?

Jeg spør fordi på min Denon DVD-spiller må man første gang inn og manuelt velge forskjellige oppskaleringsalternativer helt opp til 1080p.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men et spørsmål: Må jeg gjøre noen innstillinger for at ordinære dvd'er blir oppskalert til 1080p?
    RTFM

Setup -> TV/Device connection -> HDMI Connection -> HDMI video format -> 1080p

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som husker hvordan det var med DVD spillerne? Var de like trege til å laste inn filmen?. Tenker da på de tidligere generasjonene.
    Jeg har hatt en rekke dvd-spillere fra Panasonic siden 1997. En av dem som jeg fremdeles bruker i ett av film-oppsettene (Panasonic S97), tar bare ca. 5 sekunder fra platen legges i skuffen til filmen er i gang. Blu-ray er en skikkelig nedtur når det gjelder brukervennlighet!

Derfor går alt HD-materiale via en Minimac her i gården.;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    RTFM

Setup -> TV/Device connection -> HDMI Connection -> HDMI video format -> 1080p
    En ting som i hvert fall ikke står i "the fucking manual" :-):

Min bd80 har firmware 2.2, hvilke forbedringer ligger i å oppdatere til 2.3?

1. BD disc playability improvement
    2. VIERA CAST improvement

er ikke veldig konkret....

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •