Brukererfaringer Panasonic DMP-BD60/BD80 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 186
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er BD60 sammenlignet med Sony S300(ja, vet den er gammel)

Er det verdt å slenge ut 1500,- spenn?
    Er fornøyd med Sony`n sånsett, men har alltid likt Panasonic, å har også Panasonic tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Noen som vet hvordan det er å gjøre BD60 sonefri? DVD/blu-ray?
    Du kan gjøre den DVD sonefri via softhack, men ikke for BluRay. Der trengs det, som nevt par poster bak, lodding + +.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    387
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min BD80 fryser til iblant

Jeg har BD80 spilleren,og hver gang jeg ser en vanlig DVD så fryser spilleren seg til et sekund eller 2 ca,omtrent når det er gått 50-60minutter av filmen,er dette normalt?
    Vet at på noen DVD-er så står det på coveret av filmen at en kort pause kan oppstå når layer bytter,er det dette som skjer?

Problemet oppstår aldri når jeg spiller av Blu Ray filmer,kun DVD...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har BD80 spilleren,og hver gang jeg ser en vanlig DVD så fryser spilleren seg til et sekund eller 2 ca,omtrent når det er gått 50-60minutter av filmen,er dette normalt?
    Vet at på noen DVD-er så står det på coveret av filmen at en kort pause kan oppstå når layer bytter,er det dette som skjer?
    Ja, dette er temmelig sikkert lagbytte. Det tar litt vel lang tid på 60/80, men jeg er redd du må leve med denne "pausen" midt i filmen. Dessuten; Dette må jo en del andre eiere av 60/80 ha registert?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt meg en BD80. Bestillte den på Netshop, og etter langt om lenge så kom den endelig med posten.

Inntrykket jeg fikk av spilleren var bra, bortsett fra at den er nokså treg å lese av disk.
    Men så har jeg kommet bort i et irriterende problem. Når jeg spiller av DVD så har bildet en tendens til å "hakke". Det så først ut til at det kunne være problemer med HDMI-kabelen, men etter å ha testet spilleren med tre forskjellige kabler er problemet der fortsatt. Hakkingen kan komme når som helst. Fra første sekund til det 73.min.. Det går som oftest 10-15 sekunder mellom hver gang det hakker. Når hakkingen starter (minner om hakking på en tv som er koblet til en dårlig antenne) har jeg etter hvert funnet ut at det hjelper å dra ut HDMI-kabelen. Etter at jeg har satt den inn igjen stopper hakkingen og jeg kan se ferdig filmen.

Rart problem, noen andre som har opplevd dette? Spesielt rart er det fordi det oppstår kun ved DVD-avspilling.
    Kan det være en produksjonsfeil ved HDMI-tilkoblingen? Svar mottas med takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristiank
    Rart problem, noen andre som har opplevd dette? Spesielt rart er det fordi det oppstår kun ved DVD-avspilling.
    Jeg har en BD60. Opplevde akkurat det samme som du beskriver. Ringte Netshop og informerte om hva som skjedde, og ble bedt om å returnere den. Jeg leverte den på en fredag i hentebua i Oslo. Den påfølgende mandagen hentet jeg en ny, og har ikke hatt disse problemene siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristiank

Kan det være en produksjonsfeil ved HDMI-tilkoblingen? Svar mottas med takk på forhånd

Prøvd å oppdatere spilleren?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Prøvd å oppdatere spilleren?
    Hatt min DMP 60 i ca 1 mnd nå, to oppdateringer med en gang, ingen siden....
    den forrige 55, var det ca 8-10 på iløpet av et år....
    Begge har fungert/fungerer helt supert...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et grønt spørsmål, men er det bare å koble spilleren til routeren vha Cat5 kabel, så ordne spilleren selv med oppdateringen?

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    Et grønt spørsmål, men er det bare å koble spilleren til routeren vha Cat5 kabel, så ordne spilleren selv med oppdateringen?
    Alt du trenger er en nettverkskabel fra router til blu ray spillern ja. Jeg gjorde det og da søkte den automatisk etter oppdateringer selv ved oppstart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Alt du trenger er en nettverkskabel fra router til blu ray spillern ja. Jeg gjorde det og da søkte den automatisk etter oppdateringer selv ved oppstart.
    Gudd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg anskaffet meg DMP-60 , litt pga ren nysjerrighet.

Har rukket og testet ut Blu-ray delen med stander innstillinger og føler denne spilleren gir meg litt ekstra skarphet i heltheten iforhold til Pioneeren.

Noen som har testet denne mot andre spillere i praksis?

Samt noen som har brukt bilde innstillingene og finpusset (noen råd)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste spesielle jeg har observert så langt er:
    Cadence instillingen (kontroll: Display - Picture - Progressive - Auto,Video,Movie) påvirker bildekvaliten også ved bruk av BD plater. Hos meg fungerer Movie innstillingen best.

For DVD bør progressive alltid settes til Movie da Auto ikke detekterer "cadence" automatisk på PAL materiale.

Her er en fin gjennomgang av DMP-BD60:
    Panasonic DMP-BD60 Blu-ray Disc Player Review at AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter BD60 avspilling av .avi, mkv, divx og xvid filer gjennom usb porten?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe en av disse. Jeg her en Yamaha 765 reciver som skal brukes sammen med denne. Skiller en del i pris, så hvilken bør man velge?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver også og ser på en av disse..

Har en Panasonic PV60 plasma, og en Pioneer VSX-915-S reciever. Det burde ikke være noe problem å bruke en BD60/80 mot disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Skal kjøpe en av disse. Jeg her en Yamaha 765 reciver som skal brukes sammen med denne. Skiller en del i pris, så hvilken bør man velge?
    Trenger du analog ut tar du 80, da 60 bare har hdmi. Hvis ikke tar du 60.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes BD60 er treg. Særlig når jeg skal åpne og lukke luka - og verst når jeg bruker åpne/lukkeknappen på spilleren. Noen andre som har det likedan?

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke problematisk i det hele tatt for meg hvertfall. Mulig den er et ørlitegrann treigere enn min gamle dvd spiller. Men når jeg setter meg ned for å se en god film som varer 2 timer så er ikke de ekstra sekundene med åpningstid noe stort problem hos meg hvertfall.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tregheten kommer an på om du har aktivert quick start.
    Med quick start skrur spilleren seg aldri helt av, men går i dvale.
    Da går oppstart raskere.
    Men uten quick start tar det en evighed fra du tykker open, til spilleren får startet opp og åpnet skuffen.

Regner med Richardinho har aktivert quick start, og art1985 ikke har aktivert den.

Vær klar over at med quick star aktivert bruker spilleren 5-6watt når den ikke er i bruk.
    Ved quick start slått av og spilleren i stand-by bruker den 0.5watt.

En ting jeg tenker på er om quick start holder viften i gang.
    Jeg har ikke lyst at spilleren står og holder viften igang dag og natt, for da fylles spilleren med støv raskere, og levetiden på vifte/kulelagre går drastisk ned.

Så jeg har min på quick start diabled, så får det heller ta litt tid.
    Når jeg skal se film er det første jeg gjør å trykke "open" på spilleren. Så er den den likevel åpen inden jeg har skrudd på forsterker, hentet filmen og valgt kanal på tv/projektor.

Men ja. Generelt synes jeg BD60 og BD80 spilleren er MEGA-TREIG. Bare det å trykke på "Functions", "Top Menu" eller noe slikt under avspilling, og det går en liten evighet før menyen dukker opp.
    Under avspilling, hvis jeg ønsker å spole fremover, og trykker >>. Så tar det igjen en liten evighet før ting kommer igang.

Noe av det flaueste jeg har vært borte i med min spiller var å kjapt skulle vise en kammerat en scene på Terminator 2 Blu-Ray.

Jeg tuller ikke. Fra jeg startet spilleren, til vi hadde filmen på skjermen gikk det ca 10-15 minutter.
    Skru på, åpne skuffe, og så det verste. Filmen insisterte på å laste ned noe content/materiale, før vi fikk til gang til menyen.
    Og selv med min 12mbit SDSL linje, tok det en evighet.
    Så når vi fikk tilgang til menyen og kunne velge "play movie", var det igjen noe som skulle lastes ned.

Alt i alt synes jeg blu-ray formatet er et STORT tilbakeskritt når det gjelder brukervennlighet.
    En av grunnene til cd raskt tok over for LP og kassett var jo hastighet, skip og spole.
    Når vi sammenligner blu-ray spillere med dvd-spillere, så er jo Blu-Ray sirrup i forhold.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •