Brukererfaringer Panasonic DMP-BD60/BD80 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 186
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bd-60 vs dv-400

Jeg har en pioneer dv-400 dvd(1080p). Hvordan er panasonicen i forhold til denne spilleren? Det blir dvd jeg kommer til å se mest på, ergo er det avspillingen av dvd som blir det viktigste. Er bd-60 bedre?(lyd og bilde)

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er ikke helt med på hva dd-wrt er, det er gresk for meg, men jeg har en D-Link DGL-4300 og en DI524 router, kan jeg bruke den ene til å koble til en Blu-Ray i stuen? Eller kan jeg kanskje bare bruke Squeezeboksens nettverkskontakt? Denne er jo på nett allerede...
    Logitech Squeezebox Classic, free your music
    Svarer meg selv, ja, Squeezeboksen kan brukes som en bridge ja...
    DD-WRT er en tredjeparts software som du kan installere på en billig trådløsrouter (f.eks DIR-300) som gir funksjonalitet som en trådløs bro (tilsvarende f.eks. DAP-1522) men til en fjerdedel av prisen.

Jepp, Squeezebox kan gjøre det samme, men det oppdaget jeg ikke før etter at jeg hadde satt opp brua.

Men med DIR-300 har jeg fire porter slik at jeg i tillegg til BD60 får koblet annet utstyr på nett også, som Grundig PVR og PS2 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Jeg har en pioneer dv-400 dvd(1080p). Hvordan er panasonicen i forhold til denne spilleren? Det blir dvd jeg kommer til å se mest på, ergo er det avspillingen av dvd som blir det viktigste. Er bd-60 bedre?(lyd og bilde)

Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbel med BD60...

Har i det siste fått feilmelding U72 enkelte ganger når jeg starter opp spilleren og setter i DVD for avspilling. Noen som vet hva den meldingen betyr? Forsvinner som regel etter å ha slått av og på spilleren igjen.

I dag fikk jeg samme melding, men så dukket plutselig en ny melding opp som jeg ikke har fått før. Den sier "unsupported" når jeg setter i DVD. Prøvde flere filmer, samt å slå av spilleren med ingen ting hjalp. Tok så strømmen på spilleren. Når jeg koblet den til igjen og startet ser alt ut til å være i orden igjen.

Noen med tilsvarende erfaring eller noen som vet årsak?
    ELEKTRONIKK : Marantz SR6010, Vincent SP-331.
    HØYTTALERE : Dali Mentor 6, Dali Lektor LCR, Dali Lektor 2, SVS PB12 Plus.
    BILDE : Samsung UE75KS8005, Panasonic DMP-BD60, GET Box II.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVCHD på DVD?

Har sett at spillerene kan lese AVCHD film fra SDHC minnekort, men lurte på om den leser av AVCHD på brente DVD plater også? Noen som vet?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun muligt fra minnekortet såvidt jeg vet....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LuxMa
    Har i det siste fått feilmelding U72 enkelte ganger når jeg starter opp spilleren og setter i DVD for avspilling. Noen som vet hva den meldingen betyr? Forsvinner som regel etter å ha slått av og på spilleren igjen.

I dag fikk jeg samme melding, men så dukket plutselig en ny melding opp som jeg ikke har fått før. Den sier "unsupported" når jeg setter i DVD. Prøvde flere filmer, samt å slå av spilleren med ingen ting hjalp. Tok så strømmen på spilleren. Når jeg koblet den til igjen og startet ser alt ut til å være i orden igjen.

Noen med tilsvarende erfaring eller noen som vet årsak?
    Står litt rundt omkring på nettet om dette. HDMI 1.3 alle steder, i switch osv...

FYI: HDMI issue with Panasonic BD60 and Monoprice HDMI switch [Archive] - DVD Talk Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får merkelig bilde ved 1080p

Får rødt og "forstyrret" bilde når jeg velger 1080p koblet via Yamaha 2600 til 1080p projektor. Må ha den på auto og da velger den 1080i. Er problemet at recieveren er for gammel iht. hdmi-versjon (har ingen scalering på) eller at hdmi-kabelen er for dårlig/lang (skal være en kvalitetskabel på 10 meter, husker ikke merket). Eller kan det være noe annet?

Edit: Har nå forsøkt direkte fra spilleren til projektoren og da får jeg 1080p, men det er ingen god løsning for meg. Vil gjerne slippe to 10 meters kabler til projekter, samt at jeg ønsker hdmi-lyden fra spilleren. Noen innstillinger i min Yamaha RX-V2600 jeg bør prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jølle
    Kjøpte meg en BD60 i dag etter å ha "prøvd ut" en Philips BDP3000. Skuffelsen var stor når den begynte å snurre film. Det kom en "høy-frekvent" lyd fra spilleren slik som det kunne gjøre fra de gamle kjukk-TV'ene. særdeles upassende på film med lav/viskende dialog. Er det noen her med samme spilleren som har erfart det samme, eller hvordan synes dere lyden er fra drivverket.
    Har også merket med dette med BD60 jeg kjøpte fra Komplett. Det høres ut som mekanisk støy fra drivverket når det spilles av en plate. Har også problemer med frysing. Ca 1 time ut i filmene fryser bildet i noen sek - akkurat som det var på DVD-spillerer da de skiftet lag på DVDen.

Har oppgradert til nyeste sw og har et class 6 SDHC kort i spilleren.

Kan dette være produksjonsfeil? Har kun kjørt "bra plater", dvs uten merker og riper.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål, hvis noen har mulighet til å svare? Lurer på å kjøpe meg en Panasonic DMP BD60 pga den lave prisen og muligheten til å putte dagens spiller på soverommet så PS3'en (som i dag står på soverommet) kan komme ut i stua igjen. Jeg benytter BD'spilleren som cd spiller og dac'en i reciveren når jeg spiller av cd-plater en gang i blandt. Det som irriterer meg grønn i dag, er at på Sony BDP-S360 kan man ikke bruke nummertastene for å skippe direkte til feks sang 8 ved å trykke 8. Det går ikke på Sony.... Kan man gjøre det på Panasonicen?

På forhånd takk for svar

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får det heller ikke til på min BD60...må bruke Skip eller direkte navigasjon på skjermen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Jeg får det heller ikke til på min BD60...må bruke Skip ieller direkte navigasjon på skjermen.
    Ikke bra..... Men takk for svar!

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Panasonic bd60 vs Samsung bdp1500? ser i et reklame blad att elprice.no selger den til 1499 lørdag 2jan

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD60 selges i disse dager for 1.499,- NOK på Elprice. Riktignok noe leveringstid, men det gjør meg ingenting. Godt å ha denne liggende å vente på meg til jeg kommer hjem fra nordsjøen.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nå gå til innkjøp av blu ray spiller. Har lenge stått mellom BD60 og ps3 slim.
    Klarer ikke helt å bestemme meg.
    Kan noen si meg hvordan BD60 er på blu ray, dvd og cd kontra ps3`n??
    Regner med det blir innkjøp i løpet av uka eller neste, og begynner å holde en liten knapp på Panasonicen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Skal nå gå til innkjøp av blu ray spiller. Har lenge stått mellom BD60 og ps3 slim.
    Klarer ikke helt å bestemme meg.
    Kan noen si meg hvordan BD60 er på blu ray, dvd og cd kontra ps3`n??
    Regner med det blir innkjøp i løpet av uka eller neste, og begynner å holde en liten knapp på Panasonicen
    Den bråker betraktelig mindre. Noen ganger lurer jeg på om tv benken er i ferd med å lette når jeg benytter PS3.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-60 Sonefri?

Noen som vet hvordan det er å gjøre BD60 sonefri? DVD/blu-ray?

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min bd60 i hus. Fikk den i går fra komplett. Fikk installert den og testet litt på en bd film. Ser forrykende ut!
    Prøvde å legge inn siste firmware vi cd, men det gikk såklart ikke. Får prøve å koble til nettet via ethernett kabelen. Er det ganske rett frem å få installert siste firmware da eller?
    Ellers fikk jeg ikke valgt DTS-HD master audio eller hva det heter. Bare DD. Kjører bare stereo foreløpig. Kan man kun få DTS lyd i surround?
    Ellers er jeg også veldig åpen for optimale innstillinger i setup!

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Noen som vet hvordan det er å gjøre BD60 sonefri? DVD/blu-ray?
    Det kan kjøpes modifiseringskit som gjør spilleren sonefri, men etter som jeg har skjønt så krever det GODE loddekunnskaper/-utstyr. Altså ikke noe man gjør selv hvis man aldri har tatt i en loddebolt.

Kit'et til BD60 kan kjøpes HER.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic bd60 vs Samsung bdp1500

Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    Hvordan er Panasonic bd60 vs Samsung bdp1500? ser i et reklame blad att elprice.no selger den til 1499 lørdag 2jan
    Svaret er ja. Jeg synes bildet blir skarpere og mer detaljert på Panasonic BD80 enn på Samsung BDP1500. Både på bluray og dvd. Savner dog knappene: "audio" og "subtitles" på fjernkontrollen.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •