Brukererfaringer Panasonic DMP-BD60/BD80 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 186
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    samme jeg og tenker. hadde planer om 80en, men ser virkelig ut som 60en holder for meg. Er virkelig analog lydutgang så mye bedre en digital??
    jeg har vert med og testet de analoge ut gagene på bd 80 og for skjellen til digital var liten. var veldig skuffet at de hd lyd over de anloge utgangene ikke var bedre.og lyden ut på analoge ut gangene var 8-10 db lavere så vi måtte justre opp reciveren for og få samme niva på anloge og digitale.
    har lest det samme på andre forum. det ble også nevnt at lyden fra bd var mye bedre over digital en samme film på dvd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    jeg har vert med og testet de analoge ut gagene på bd 80 og for skjellen til digital var liten. var veldig skuffet at de hd lyd over de anloge utgangene ikke var bedre.og lyden ut på analoge ut gangene var 8-10 db lavere så vi måtte justre opp reciveren for og få samme niva på anloge og digitale.
    har lest det samme på andre forum. det ble også nevnt at lyden fra bd var mye bedre over digital en samme film på dvd.
    Hvorfor skulle de analoge være så mye bedre enn den digitale? De digitale blir jo dekodet i receiveren så en kjempeforskjell skal det vel ikke være?
    At lyden er bedre på BD enn DVD overrasker vel ingen....8)

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    Enda en bekreftelse. Herlig! Takker

BD60 fåes for 1549,- på Amentio. Ikke noe å lure på lenger.
    Leste at den ikke spiller av SACD. Noen som mener dette er et savn??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slår til på denne med mandag på Elprice 1649kr henter den selv.

Forventer et løft på både BD og DVD ifra min gamle sony 350

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min bd60 igår og har nå sette etpar filmer. En kjempespiller! Til røverpris! Betalte selv 1900,- og ser nå at den er tilgjengelig til 1500,- LØP&KJØP!
    Vurderte bd80, men endte opp med bd60, og angrer ikke. (tror jeg)

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløs bro

Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Fordi jeg har trådløst LAN og ikke orker å strekke kabler fra routeren til kinorommet.
    For 350,- kroner kan du sette opp en trådløs bro og få spilleren rett på nett. Fungerer utmerket hos meg :-)

Hardware: Komplett.no - D-Link DIR-300 Wireless Router
    Software: www.dd-wrt.com | Unleash Your Router

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe lipsync instillinger på disse bluray spillerene`?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hvorfor skulle de analoge være så mye bedre enn den digitale? De digitale blir jo dekodet i receiveren så en kjempeforskjell skal det vel ikke være?
    At lyden er bedre på BD enn DVD overrasker vel ingen....8)
    jeg formulerte meg litt feil her kansje :-) . det jeg mente var at det ikke var så stor forskell på optisk til en eldre reciver uten hdmi inganag og de analoge utgangene fra bd 80. og det var det jeg leste på AVSforum.
    . det ble også nevnt at lyden fra bd var mye bedre over digital (optisk/coaksial) en samme film på dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte BD60 fra Amentio i går. Men jeg blir nesten litt bekymret over den lave prisen. Men den ser jo ut til å få mye skryt rundt om kring, og den har de funksjonene jeg trenger.

Men en ting lurer jeg på, kan den spille av video fra USB porten og/eller SD kort?
    Hvis ja, hvilke formater støtter den da, kun DivX?

Noen som vet eller kan teste?

Men uansett tror jeg dette blir bra. Selv om jeg har sett en del tilbakemeldinger på at spilleren hakker/fryser under avspilling. Men det ser ut til å være hos et klart fåtall da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en BD60 i dag etter å ha "prøvd ut" en Philips BDP3000. Skuffelsen var stor når den begynte å snurre film. Det kom en "høy-frekvent" lyd fra spilleren slik som det kunne gjøre fra de gamle kjukk-TV'ene. særdeles upassende på film med lav/viskende dialog. Er det noen her med samme spilleren som har erfart det samme, eller hvordan synes dere lyden er fra drivverket.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jølle
    Kjøpte meg en BD60 i dag etter å ha "prøvd ut" en Philips BDP3000. Skuffelsen var stor når den begynte å snurre film. Det kom en "høy-frekvent" lyd fra spilleren slik som det kunne gjøre fra de gamle kjukk-TV'ene. særdeles upassende på film med lav/viskende dialog. Er det noen her med samme spilleren som har erfart det samme, eller hvordan synes dere lyden er fra drivverket.
    Kjenner meg ikke igjen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar og leverer den i dag. Håper på å få ny. Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min i 2-3 uker nå, sett sikkert 10 filmer ,men har ikke vært borti det problemet du beskriver. Vil tro det er en feil på din spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snerk
    ...Selv om jeg har sett en del tilbakemeldinger på at spilleren hakker/fryser under avspilling. Men det ser ut til å være hos et klart fåtall da.
    Jeg hadde problemer med hakking/frysing. Ringte inn til Netshop og forklarte hva som skjedde. Leverte inn spilleren på fredag, fikk ny på tirsdag. Har nå hatt den nye i ca to uker. Har spilt ca 15 ulike filmer. Har ikke hatt problemer med hakking/frysing en eneste gang med den nye.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en BD60 i dag etter å ha "prøvd ut" en Philips BDP3000.
    Har en BDP3000 selv og vurderer Panasonic. Bortsett fra ulyden (som høres ut som en mekanisk feil), hva mener du om "oppgraderingen"? Lyd, bilde, oppstart, etc ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-3000 er vel et kupp til prisen, men jeg var ikke helt fornøyd med bildet på DVD avspilling. Der er BD-60 (BD-80) veldig bra. Jeg syns vel min gamle Pioneer 696 var bedre enn Philips'en på DVD men slo ikke BD-60. Fikk ikke prøvd så mye da den fæle lyden ødela all moroa. Men Philips'en er del kjappere i bruk. Men BD-60 er ikke så treg at jeg bryr meg om det. Gidder ikke å sitte med stoppeklokke. Lyden har jeg ikke testet, bare brukt HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-3000 er vel et kupp til prisen, men jeg var ikke helt fornøyd med bildet på DVD avspilling. Der er BD-60 (BD-80) veldig bra. Jeg syns vel min gamle Pioneer 696 var bedre enn Philips'en på DVD men slo ikke BD-60. Fikk ikke prøvd så mye da den fæle lyden ødela all moroa. Men Philips'en er del kjappere i bruk. Men BD-60 er ikke så treg at jeg bryr meg om det. Gidder ikke å sitte med stoppeklokke. Lyden har jeg ikke testet, bare brukt HDMI.
    Ahhh... du skrev tidligere i tråden at du leverte tilbake spilleren pga høyfrekvent bråk. Var dette BDP3000? Trodde det var Pana'en du snakket om der.... Min BDP3000 har også endel mekanisk bråk, så kanskje det er en svakhet/feil ? Var det bare å levere tilbake? Kjent problem?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Ahhh... du skrev tidligere i tråden at du leverte tilbake spilleren pga høyfrekvent bråk. Var dette BDP3000? Trodde det var Pana'en du snakket om der.... Min BDP3000 har også endel mekanisk bråk, så kanskje det er en svakhet/feil ? Var det bare å levere tilbake? Kjent problem?
    Jeg har en BDP3000 som er en uke gammel. Den lager litt lyd i det den starter opp og selvsagt når den setter igang en plate, men utover det så bråker det ikke stort i mekanikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min 80 i noen måneder nå og er meget godt fornøyd. Bildet på min 50" V10 er strålende.

Jeg bruker stereoanlegget mitt til lyden (med et par bakhøyttalere i tillegg) og bruker derfor de analoge utgangene til å mixe meg et godt HD signal.

Den løsningen er litt krøkkete, men det blir iallefall god lyd ut av det, så da er jeg fornøyd.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    For 350,- kroner kan du sette opp en trådløs bro og få spilleren rett på nett. Fungerer utmerket hos meg :-)

Hardware: Komplett.no - D-Link DIR-300 Wireless Router
    Software: www.dd-wrt.com | Unleash Your Router
    Er ikke helt med på hva dd-wrt er, det er gresk for meg, men jeg har en D-Link DGL-4300 og en DI524 router, kan jeg bruke den ene til å koble til en Blu-Ray i stuen? Eller kan jeg kanskje bare bruke Squeezeboksens nettverkskontakt? Denne er jo på nett allerede...
    Logitech Squeezebox Classic, free your music
    Svarer meg selv, ja, Squeezeboksen kan brukes som en bridge ja...

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •