Brukererfaringer Panasonic DMP-BD60/BD80 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 186
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sitter å vuderer en av disse 2 , men om det eneste man får ekstra med 80 version er analog 7.1 og ekstra fineser som ikke betyr noe på bilde og lyd kvaliteteten. Så blir det 60 versionen på meg. Men som sagt , blir forvirret på disse testene hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Jeg sitter å vuderer en av disse 2 , men om det eneste man får ekstra med 80 version er analog 7.1 og ekstra fineser som ikke betyr noe på bilde og lyd kvaliteteten. Så blir det 60 versionen på meg. Men som sagt , blir forvirret på disse testene hehe.
    Jeg kjøpte 60'en da jeg har receiver med dekoding av lyden. Jeg må innrømme at jeg vanligvis har VELDIGE tendenser til å ikke klare meg med det nest beste, men jeg TROR den eneste fordelen med 80 er dekoderene og minnet, og det har jeg ikke bruk for. Så denne gangen vant fornuften... BTW, denne spilleren er så annonym at det like så gjerne kunne ha vært en 199 kr spiller på Europris i mine øyne, men det bryr jeg meg ikke om.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk BD60 i hus i dag. Lastet ned nyeste FW (2.1). Fyrte i gang en av min datters DVD'er (Tingeling tror jeg det var...). Jeg opplevde 2x frys i løpet av den filmen. Kan ikke si det lover godt. Jeg har ennå ikke satt inn en SDHC-brikke. Det er mulig det vil hjelpe. Skal la noen flere filmer få prøve seg før jeg drar en endelig slutning.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av futelva
    Fikk BD60 i hus i dag. Lastet ned nyeste FW (2.1). Fyrte i gang en av min datters DVD'er (Tingeling tror jeg det var...). Jeg opplevde 2x frys i løpet av den filmen. Kan ikke si det lover godt. Jeg har ennå ikke satt inn en SDHC-brikke. Det er mulig det vil hjelpe. Skal la noen flere filmer få prøve seg før jeg drar en endelig slutning.
    Tror nok jeg også ville ha brukt en DVD full av riper ? og fingeravtrykk ? for å teste en BluRay spiller....:-)
    Jeg har hatt en BD 55 i snart ett år uten noen som helst slags problemer....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Tror nok jeg også ville ha brukt en DVD full av riper ? og fingeravtrykk ? for å teste en BluRay spiller....:-)
    Jeg har hatt en BD 55 i snart ett år uten noen som helst slags problemer....
    He he, samme tenkte jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    He he, samme tenkte jeg...
    Min feil... For informasjonen sin skyld burde jeg presisert at DVDen er/var helt ny. Altså ingen 'bidrag' til kvaliteten fra minsten. Som sagt skal jeg gi spilleren noen fler plater og en anstendig minnebrikke før jeg drar en konklusjon.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av futelva
    Min feil... For informasjonen sin skyld burde jeg presisert at DVDen er/var helt ny. Altså ingen 'bidrag' til kvaliteten fra minsten. Som sagt skal jeg gi spilleren noen fler plater og en anstendig minnebrikke før jeg drar en konklusjon.

Minnebrikken vil ikke ha noen ting med avspillingen å gjøre...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ok. Da er det foring av noen Blu-ray som må til. Jeg mener at noen skrev et sted (husker ikke hvor) at fryseproblematikken forsvant etter at det ble satt inn en SDHC-brikke. Men, som sagt, her er det godt mulig at jeg tar feil. Jeg er fremdeles noe i stuss hvorfor DVDen frøs to ganger under avspillingen. Den burde jo fungere fint på DVDer også. Jeg har ikke fått testet flere skiver, men kan gi lyd fra meg når grunnlaget for en mening er litt bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere med Panasonic sin 60 spiller , hvordan er bilde kvaliteten på dvder ?
    Hadde dere en annen blu-ray spiller før denne ? og gav den et bedre bilde generelt ?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv på utkikk etter en BD spiller for å ha i stuen, og vurderer sterkt BD60/80, men klarer ikke bestemme meg. Pr.dags dato så har jeg "kun" stereo oppsett i stua, så film visning(hovedsak barnefilmer) blir i stereo. Hva vil dere anbefale meg å kjøpe`? Med tiden så blir det nok 5.1/7.1 i stuen.... Kan vel også nevna at den nyeste LG (390?) er vurdert....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål om pausefunksjon

Innstallerte BD80 i går den fungerer flott. Pauset derimot filmen i ca. 5 min og da hang den seg, måtte trykke stopp og starte på nytt. Noen som vet om det er innstilling som skal til, eller om dette er en bug?

Har prøvd å brenne siste software (2.1) på en CD-R, men får følgende feilmedling etter to forsøk med to forskjellige CD'er: "Cannot complete the CD Writing Wizard". Anyone?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Innstallerte BD80 i går den fungerer flott. Pauset derimot filmen i ca. 5 min og da hang den seg, måtte trykke stopp og starte på nytt. Noen som vet om det er innstilling som skal til, eller om dette er en bug?
    Hvor lenge ventet du (etter å ha trykt play) før du konkluderte med at den hadde hengt seg? Jeg synes selv det kan ta litt tid med de Blu-Ray spillerne jeg har/har hatt før filmen starter opp igjen etter å ha vært på pause, derfor spørsmålet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Er selv på utkikk etter en BD spiller for å ha i stuen, og vurderer sterkt BD60/80, men klarer ikke bestemme meg. Pr.dags dato så har jeg "kun" stereo oppsett i stua, så film visning(hovedsak barnefilmer) blir i stereo. Hva vil dere anbefale meg å kjøpe`? Med tiden så blir det nok 5.1/7.1 i stuen.... Kan vel også nevna at den nyeste LG (390?) er vurdert....
    Fikk BD 60 i hus igår. Er strålende fornøyd sålangt. Var engentlig mest spent på DVD delen og det kan jeg si fungerer utmerket. Ble nytt "liv" i gamle dvder Når det gjelder 60 eller 80 er de helt like med untak av analog ut på 80. Sakset fra Panasonic sin side: "Forskjellen på BD80 og BD60 er at BD60 ikke har analog 7.1-utgang."

Når det gjelder BD er det storslått. Har brukt Ps3 til nå, og dette var en tydelig forbedring i bilde. Jeg synes også lyden ble betydelig bedre selv om de lærde strides om dette

Et kanon kjøp dette til 1990kr hos elprice.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Fikk BD 60 i hus igår. Er strålende fornøyd sålangt. Var engentlig mest spent på DVD delen og det kan jeg si fungerer utmerket. Ble nytt "liv" i gamle dvder Når det gjelder 60 eller 80 er de helt like med untak av analog ut på 80. Sakset fra Panasonic sin side: "Forskjellen på BD80 og BD60 er at BD60 ikke har analog 7.1-utgang."

Når det gjelder BD er det storslått. Har brukt Ps3 til nå, og dette var en tydelig forbedring i bilde. Jeg synes også lyden ble betydelig bedre selv om de lærde strides om dette

Et kanon kjøp dette til 1990kr hos elprice.
    Endte opp med BD60, og fikk den IDAG! 1895 fra netshop + supra hdmi kabel til 350,-. Som nevnt så blir dette en "stue BD", for barna, så lyden blir stereo i første omgang. Gleder meg stort til å se Emil I Lønneberget i HD og mye annet på bluray

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da skal jeg anskaffe meg en 60. Siden alle sier det er ingen annen forskjell en Analoge 7.1 på 80en. Satser på denne gir bedre DVD enn Sonyen min. Samt litt forbedringer på BD også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD60 kan fås til kr 1649,- hos Elprice.no akkurat nå: Panasonic Blu-Ray spiller dmp-bd60 - billig hos elprice.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Hvor lenge ventet du (etter å ha trykt play) før du konkluderte med at den hadde hengt seg? Jeg synes selv det kan ta litt tid med de Blu-Ray spillerne jeg har/har hatt før filmen starter opp igjen etter å ha vært på pause, derfor spørsmålet.
    Kanskje ikke lenge nok. Får ta meg tid neste gang. Ellers fikk jeg fikset nedlastning av ny firmware på en annen PC.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hvorfor ikke la Blu-Ray spilleren selv laste ned ny firmware? Nedlasting av firmware har fungert aldeles utmerket hver gang fra min BD55.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Vel da skal jeg anskaffe meg en 60. Siden alle sier det er ingen annen forskjell en Analoge 7.1 på 80en. Satser på denne gir bedre DVD enn Sonyen min. Samt litt forbedringer på BD også.
    samme jeg og tenker. hadde planer om 80en, men ser virkelig ut som 60en holder for meg. Er virkelig analog lydutgang så mye bedre en digital??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Ok, men hvorfor ikke la Blu-Ray spilleren selv laste ned ny firmware? Nedlasting av firmware har fungert aldeles utmerket hver gang fra min BD55.
    Fordi jeg har trådløst LAN og ikke orker å strekke kabler fra routeren til kinorommet.

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •