Brukererfaringer Panasonic DMP-BD60/BD80 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 186
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Unnamed F
    Er det noen av dere som har testet denne spilleren som har fått den sonefri på DVD-delen? Er det i så tilfelle en omfattende prosess?
    Du trenger en universal fjernkontroll ala Harmony. Selv har jeg en Pronto TSU9400 og der funket det fint på min BD60.

Her er for Harmony fjernkontroll.
    Her er for mer avansert fjernkontroll som kan takle HEX coder ala Pronto.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    SDHC er delt inn i ulike klasser avhengig av hastighet, og noe av poenget er at produsent av produktet du skal benytte minnebrikken i skal spesifisere hvilken klasse de greier å utnytte. Jeg har ikke greid å finne det for BD60/80. Dersom produktet f.eks. støtter klasse 2, så er det unødvendig å kjøpe klasse 6 brikke (får ikke utnyttet hastigheten uansett). Det er vel rimelig å anta at veldig mange mennesker kjøper seg alt for raske minnebrikker i forhold til produktet det skal benyttes i (gjelder også undertegnede ), nå skal altså det bli enklere for forbruker (selv om Panasonic selvfølgelig ikke har greid dette men sine spillere, kommer seg vel etterhvert).

Uansett, dersom 1GB brikka til SanDisk fungerer, så vet vi ihvertfall at både SanDisk og Kingston fungerer. Og dersom noen andre har funnet ut hvilken SDHC-klasse BD60/80 støtter, kan det være nyttig informasjon for andre som leser tråden

FYI: Det fulgte med et kort når jeg fikk BD80'en. Dette er et Class2 kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    FYI: Det fulgte med et kort når jeg fikk BD80'en. Dette er et Class2 kort.
    Ok, dersom det fulgte med spilleren så må man anta at klasse 2 holder. Da er jeg én av mange som fortsetter å kjøpe for raske kort selv etter SDHC-standarden ble lansert
    Var det noe spes med ditt kjøp, eller følger det med minnekort til BD80? Kanskje Panasonic har hørt på kritikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Ok, dersom det fulgte med spilleren så må man anta at klasse 2 holder. Da er jeg én av mange som fortsetter å kjøpe for raske kort selv etter SDHC-standarden ble lansert
    Var det noe spes med ditt kjøp, eller følger det med minnekort til BD80? Kanskje Panasonic har hørt på kritikken?
    Kjøpte spilleren via Pixmania, og var ikke klar over at det fulgte med minnekort. Men vil anta at det følger med alle da det var et Panasonic-kort og det var lagt inn bilder, vidoer mm. Det stod at de ønsket at kjøperen skulle sette seg inn i mulighetene og funksjonaliteten :-)

Men: synes teorien din er litt svak, det kan jo hende at det fungerer enda bedre med et rakskere kort? feks at bilder lastes raskere fra kortet til maskinen og at det dermed går raskere å bla mellom bildene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Kjøpte spilleren via Pixmania, og var ikke klar over at det fulgte med minnekort. Men vil anta at det følger med alle da det var et Panasonic-kort og det var lagt inn bilder, vidoer mm. Det stod at de ønsket at kjøperen skulle sette seg inn i mulighetene og funksjonaliteten :-)

Men: synes teorien din er litt svak, det kan jo hende at det fungerer enda bedre med et rakskere kort? feks at bilder lastes raskere fra kortet til maskinen og at det dermed går raskere å bla mellom bildene?
    Mulig teorien er svak. Sånn jeg har tolket det så angir produsent aktuell klasse som er MAKS hastighet som kan utnyttes. På den måten får man aldri utnyttet over klasse 2 (BD60/80, dersom de i ditt tilfelle har levert "det ultimate"). Men, det kan være at jeg har misforstått, jeg skjønner hvor du vil

Er vel på grensen til OT dette med SDHC, poenget mitt er bare at andre enklere kan velge rett minnekort basert på erfaringer her på forumet. Når det gjelder størrelse har jeg som tidligere nevnt 4GB, har foreløpig ikke satt meg inn i hvor stor den kapasiteten er i forhold til behov (kun til BD, ikke noe foto/video osv.).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en hitachi pjtx 300 720p 1050i prosjektor,lurer på hva som er det beste å innstille panasonic bd60 blurayspiller til,auto eller 720p.Mener å lest at 720 p er det riktige.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ray1
    Har en hitachi pjtx 300 720p 1050i prosjektor,lurer på hva som er det beste å innstille panasonic bd60 blurayspiller til,auto eller 720p.Mener å lest at 720 p er det riktige.
    Burde være ett fett, men setter du den til 720p er du sikker.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja prøver det ,blu-ray ga nytt liv til pj,en den duger lenge ennå.720p ga best bilde på dvd.Brukes sammen med yamaha rx-v1800 hdmi til reciver eller direkte pj?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ray1
    Ja prøver det ,blu-ray ga nytt liv til pj,en den duger lenge ennå.720p ga best bilde på dvd.Brukes sammen med yamaha rx-v1800 hdmi til reciver eller direkte pj?
    Sikrest å kjøre HDMI direkte til projector, men kjører selv gjennom receiver, men sett den til "pass through" eller lignende slik at det blir minst mulig forstyrrelser.

Jeg har selv samme projector som deg on en Yamaha receiver (RX-V765)

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaringer hvorvidt Panasonic DMP-BD60 vil være et merkbart steg opp i lyd og bilde i forhold til en Playstation 3?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    noen som har erfaringer hvorvidt Panasonic DMP-BD60 vil være et merkbart steg opp i lyd og bilde i forhold til en Playstation 3?
    De lærde strides... Er hvertfall større forskjell på bildesiden på DVD kontra BD. Når det gjerlder lyd, hevder enkelte at "FAT" PS3 som ikke bitstreamer har dårligere lyd, men det er vel i beste fall tvilsomt. Slim PS3 bitstreamer, så der er det en ikke-aktuell problemstilling.

Lyd og Billde vil teste PS3 slim mot BD-spillere i neste nr, blir litt spennende...

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange takk! det kan bli interessant lesing ja. Har inntrykk av at dette er en diskusjon som har gått lenge, og det kan bli greit å få noen "objektive" synspunkter.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Unnamed F
    Er det noen av dere som har testet denne spilleren som har fått den sonefri på DVD-delen? Er det i så tilfelle en omfattende prosess?
    Jeg har en BD DMP 55 og fikk gjort den sonefri på ca 1 minutt...funker som en drøm..bor du i Oslo eller i nærheten så koster det 200...
    mvh

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har sikkert vært svart på tidligere, men hva er forskjellen på 60 og 80 bortsett fra analoge utganger og 20?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vuderer utbytting

Har idag en Sony BDP-350 blu-ray spiller. Og sitter og lurer på om jeg kan få noe mer å hente ved å kjøpe en Panasonic DMP-BD80?

Gleder meg til å Lese konklusjonen til Lyd og bilde med PS3 vs dedikerte spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Dette har sikkert vært svart på tidligere, men hva er forskjellen på 60 og 80 bortsett fra analoge utganger og 20?

Produkter - Sammenlign produkter - Norge

Forskjellen er de analoge utgangene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    I tillegg til de analoge utgangene skriver Lyd & Bilde i testen av BD60..

"Dessverre var oppskaleringen av DVD ikke like vellykket, for meg så det ut som bildeprosessoren ikke klarte å sette sammen oppskalert data fort nok, for bildet ble mer grumsete uten at det var direkte uklart, med synlige sagtenner i vertikale linjer, sammenlignet med Pioneer-spilleren." (51FD)

Mens de i den siste testen av BD80 skriver..

"Som om ikke det var nok, er også bildekvaliteten fra vanlige DVD-plater imponerende god. Panasonic henter fram merkbart flere detaljer enn både LG og Harman-Kardon, og er fullt på høyde med den dyrere Pioneer-spilleren når det gjelder DVD-avspilling." (LX52)

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo høyst merkelig da i disse spillerne i følge Panasonic er identiske på videodelen. Men på den annen side så er jo videotesting en subjektiv sak. Så dersom testen er utført av kun enkeltpersoner, har den begrenset gyldighet da det er mange faktorer som kan påvirke bedømmingen. Er det f.eks samme mann som har gjennomført begge testene? Var referansen den samme? Var testoppsettet det samme? osv.

En mer teknisk forklaring kan være at Panasonic har kommet med firmware-oppdateringer mellom de to testene som påvirker ytelsen. DVD playability er nevnt som improvement både i firmware v2.0 og v2.1.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Dette er jo høyst merkelig da i disse spillerne i følge Panasonic er identiske på videodelen. Men på den annen side så er jo videotesting en subjektiv sak. Så dersom testen er utført av kun enkeltpersoner, har den begrenset gyldighet da det er mange faktorer som kan påvirke bedømmingen. Er det f.eks samme mann som har gjennomført begge testene? Var referansen den samme? Var testoppsettet det samme? osv.

En mer teknisk forklaring kan være at Panasonic har kommet med firmware-oppdateringer mellom de to testene som påvirker ytelsen. DVD playability er nevnt som improvement både i firmware v2.0 og v2.1.
    Ja, syns det er rart hvis de skulle være så forskjellige når spesifikasjonene er så like. Som du sier er det vel mange faktorer som er med på å avgjøre resultatet i en sånn test.

Teknofil.no skriver forøvrig dette om BD60 i sin test:

"Denne spilleren gir deg et meget godt bilde, der skarpheten og fargedybden er blant de bedre, og kvaliteten nærmest er til å ta og føle på. Den gjør også ingen skam på den gamle DVD-samlingen din heller, der den også levere meget gode oppskalerte bilder.

Lydkvaliteten er også meget godt, med en fyldig god lyd, der spilleren også leverer bra på avspilling av CD-er. Eneste minuset vil vel være for en del at den ikke har analog 7.1 utgang, og har du behov for dette må du oppgradere kjøpet ditt til storebroren DMP-BD80."

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en bekreftelse på at en også skal ta disse "profesjonelle" testene med en stor klype salt!

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •