Panasonic DMP-BD80 - lydtilkoblinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic DMP-BD80 - lydtilkoblinger

Lenge siden oppgraderingsviruset slo til sist, men nå verker det fælt..:shock:

Sitter med en JVC DR-MH300 DVD-spiller som var cool da jeg kjøpte den i 2005...HDMI og greier ! Nå blir det en ny Onkyo 607 receiver, og vurderer oven nevnte BD-spiller. Har tittet litt på bilder av baksiden på denne, og det er noe jeg ikke skjønner..(dunk meg i skallen hvis jeg er helt teit) : Her er det en HDMI-utgang som det står "AV Out" på, og for 7.1 lyd har vi "Digital Audio Out (PCM/Bitstream)" hvor det er en optisk og en coax utgang. I tillegg er det jo analoge utganger. Se vedlagte bilde.

Vil det si at lyden IKKE overføres over HDMI, bare video-signalet ?? Det vil vel si at man ikke får HD-lyd (7.1) til receiver, kun 5.1 ?

Btw...kan den spille SACD-skiver ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får 7.1 lyd både via hdmi og de analoge utgangene med denne spilleren. (AV betyr vel Audio Video, og hvis du ser på bildet, ved audio out, under disse står det surround back). Hvis du bruker de analoge utgangene, er det spilleren som står for dekodingen, mens hvis du bruker hdmi, kan recieveren din gjøre det.

Hvis du ikke trenger de analoge utgangene, kan du kjøpe DMP-BD60, som er den samme spilleren, men uten disse utgangene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker... Jo, skjønte det med de analoge utgangene, men det virker jo dumt å måtte bruke disse når både spiller og receiver har HDMI 1.3a. De fleste moderne receivere har vel ikke analoge innganger for 7.1 heller ?

Da var jeg vel ganske teit, faktisk...men kanskje det kunne stått AV/Audio på HDMI-utgangen...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Takker... Jo, skjønte det med de analoge utgangene, men det virker jo dumt å måtte bruke disse når både spiller og receiver har HDMI 1.3a. De fleste moderne receivere har vel ikke analoge innganger for 7.1 heller ?

Da var jeg vel ganske teit, faktisk...men kanskje det kunne stått AV/Audio på HDMI-utgangen...
    Det blir ihvertfall teit hvis det skal stå AV/Audio siden AV tross alt betyr Audio og Video. Da må det i tilfellet stå AV/Audio/Video for å få det skikkelig smør på flesk.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel ikke 7.1 HD-lyd over hverken coax eller optisk vel?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nettopp...det var jo akkurat det som var grunnen til at jeg postet tråden...
    (sheeesh...hadde jeg brukt knollen litt så visste jeg jo egentlig at AV= Audio/Video ops: )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMP BD80 til stereoforsterker

Heisann.

Jeg vurderer å kjøpe meg en Panasonic DMP BD80. Problemet er at jeg foreløpig kun har en stereoforsterker med analoge innganger (rød og hvit). Vil jeg kunne koble BD80 til stereoforsterkeren via de analoge front-utgangene på BD80, eller vil jeg da miste senterkanal etc?

Kenneth

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint å bruke BD-80 kun til stereo-forsterker.

Du forteller BD'en at du bare har 2 kanaler i audio-menyene, så fikser den resten:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •