Lg BD-370 lydproblem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg BD-370 lydproblem

Hei, jeg fikk nettop min nye blurayspiller. Jeg satt den opp mot tv med hdmi kabel, og koblet spilleren til min forsterker med vanlig 2-kanals coax (Sånn en rød og en hvit. jeg har bare en gammel yamaha stereoforsterker). Problemet er at det kommer veldig svak lyd, på bare høyre kanal. Min tv som også er LG har ikke coax for analog lyd, bare S/pDif eller noe...

?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var flaut. Det var brudd i kabelen

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant du ikke har røntgensyn så var vel ikke det flaut Bra det ordna seg. Har selv 370, hva er dine inntrykk så langt?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en lg 370 en stund, jeg syns den er helt topp, savner bare en ting og det er streaming (kommer på lg 390)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg er veldig imponert over den. Liker dette med å spille av fra minnepenn/youtube.

Men på bluray, så kommer det kneppelyder av og til... Vet ikke hva det kommer av.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd me mine(har 2 stk), har ikke hatt noe problemer med dem. Glimrende til både dvd, blu-ray og media-avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Veldig fornøyd me mine(har 2 stk), har ikke hatt noe problemer med dem. Glimrende til både dvd, blu-ray og media-avspilling.
    Jeg har et lite irritasjonsmoment med min. At funksjonen for avspilling hvor platen ble stoppet er veldig begrenset. Stopp-punktet slettes om spilleren slåes av (hvilket er greit nok), men den skrur seg av på egen hånd etter 10 minutter (5 min. til skjermsparer og 5 min. med skjermsparer og spilleren slås av automatisk), og da er jeg like langt. Da starter platen på nytt fra begynnelsen når jeg trykker Play. Og funksjonen fungerer visstnok ikke på BD-plater (om jeg har lest bruksanvisningen riktig)? Snodig.

Noen som har en løsning på dette?

OPPDATERING: Har nå funnet følgende "løsning". Den er noe tungvin så dersom noen har en annen løsning taes den i mot med takk.
    Altså: Har LG TV og BD-spiller.
    Dersom jeg trykker STOPP på TV-fjernkontroll og bruker Simplink til å bytte til TV, da vil platen starte på stopp-tidspunktet dersom jeg trykker PLAY på fjernkontrollen til spilleren. I BRUK: 2 kontroller.
    Trykker jeg STOPP på spiller-kontrollen og bruker Simplink til å bytte til TV, da starter platen fra begynnelsen når jeg trykker PLAY. I BRUK: 1 kontroll.

Det må da finnes en bedre løsning?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD Live på BD370

Har noen hatt problemer med BD Live funksjonen på denne spilleren?

Jeg har kun Terminator 2 med BD Live men den sier hele tiden at jeg må koble til internett for at denne funksjonen skal fungere. Men den er koblet til internet. Og youtube funksjonen fungerer fint.

Har ennå ikke testet med å koble utenom router.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Jo jeg er veldig imponert over den. Liker dette med å spille av fra minnepenn/youtube.

Men på bluray, så kommer det kneppelyder av og til... Vet ikke hva det kommer av.
    Jeg vet at noen Onkyo receivere har problemer med HD lyd.

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Har noen hatt problemer med BD Live funksjonen på denne spilleren?

Jeg har kun Terminator 2 med BD Live men den sier hele tiden at jeg må koble til internett for at denne funksjonen skal fungere. Men den er koblet til internet. Og youtube funksjonen fungerer fint.

Har ennå ikke testet med å koble utenom router.
    Må du ikke ha en ekstern hardisk eller en usb stick i for at BD-live skal fungere?
    Har du vært inne i "Set-up" på spilleren? Et valg her som heter Network hvor du styrer BD-Live.

Selv har jeg onkyo 607 og har ikke merket denne "kneppelyden" under avspilling av film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MKV støtte?

Kan noen av dere som har denne spilleren bekrefte at den har MKV støtte. det står nemlig på LG sin hjemmeside men aldri nevnt i specs hos noen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jehan
    Kan noen av dere som har denne spilleren bekrefte at den har MKV støtte. det står nemlig på LG sin hjemmeside men aldri nevnt i specs hos noen.
    LG viser til at MKV støtte , hvem codec spilleren avspiller i manual å da opplyser de vel det man trenger av informasjon
    fra lg hjemmeside

Så må du huske at MKV er container og ikke codec så derfor kan ikke BD spilleren din spille alle MKV filer .
    Inne i en container kan man ha mange video , lyd codec og spilleren må ha decoder til disse for å avspille.
    (feks H.264 video)
    Hvem codec står i manual

avspiller heller ikke
    MKV der filstørelse ikke overstiger FAT 16 / fat 32

Man skriver aldri alle spesifikasjoner i en hjemmeside da det blir enorm informasjon , hvilken bilde lyd man kan ha på DVD , BD , CD , USB , stream osv
    Det er en manual til spilleren som forteller de ulike codec som støttes

Newcomer Pulsdriver sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne spilleren har coax lyd-inngan eller bare optisk lyd-inngang? Jeg har kun en ledig coax lyd-inngang på min forsterker

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pulsdriver
    Noen som vet om denne spilleren har coax lyd-inngan eller bare optisk lyd-inngang? Jeg har kun en ledig coax lyd-inngang på min forsterker
    Det er vel ikke så mange spillere som har særlig med innganger. De koster gjerne litt ekstra også.

Newcomer Pulsdriver sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at den hadde det Så den er kjøpt og jeg er fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy

noen andre av dere her som opplever ultrasonisk støy fra dvd rom på denne spilleren? kan minne om støy som kommer når du skrur opp anlegget på fullt uten noe lyd på.

Kan være jeg er pirkete men lyden plager meg på de mer stille partiene i filmer osv.:?:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Må du ikke ha en ekstern hardisk eller en usb stick i for at BD-live skal fungere?
    Har du vært inne i "Set-up" på spilleren? Et valg her som heter Network hvor du styrer BD-Live.

Selv har jeg onkyo 607 og har ikke merket denne "kneppelyden" under avspilling av film.

Du har helt rett. Jeg måtte faktisk sette inn en USB stick. Litt irriterende å måtte ha en slik plugget i for å få BD Live til å fungere.

Sitat Opprinnelig postet av jehan
    noen andre av dere her som opplever ultrasonisk støy fra dvd rom på denne spilleren? kan minne om støy som kommer når du skrur opp anlegget på fullt uten noe lyd på.

Kan være jeg er pirkete men lyden plager meg på de mer stille partiene i filmer osv.
    Når det gjelder denne lyden du hører så kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til dette. Men jeg har lest i andre forumer at dette har vært et problem og at de har byttet spilleren.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt Lydproblem

Jeg merker på denne spilleren, at utagangslyden er veldig lav. Men i menyene på dvd'ene er den mye høyere... Veldig irriterende å skru opp og ned masterVolume hele tiden. Jeg bruker stereo ut (coax) da, hvis det har noe å si?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •