Hvilken blue-ray spiller!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken blue-ray spiller!?

Hei, på jakt etter en god blue-ray spiller, helst under 3000kr!
    Det står mellom sony BDP-S550, Panasonic DMP-80 og Samsung BD-P3600. Noen som har peiling på hvem av disse som har best analog 7.1 lyd?
    Kom med tips! Har planer om å bestille fortest mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Hei, på jakt etter en god blue-ray spiller, helst under 3000kr!
    Det står mellom sony BDP-S550, Panasonic DMP-80 og Samsung BD-P3600. Noen som har peiling på hvem av disse som har best analog 7.1 lyd?
    Kom med tips! Har planer om å bestille fortest mulig
    Har ikke hørt de to andre, men jeg kjører 5.1 ut fra min s550 og er veldig fornøyd med lyden Enkelt oppsett også..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har ikke hørt de to andre, men jeg kjører 5.1 ut fra min s550 og er veldig fornøyd med lyden Enkelt oppsett også..
    Hvordan er bildet på blue ray og dvd? Har lest at folk opplever at bildet hakker, har du opplevd noe av det? Og er det virkelig merkbar forskjell mellom optisk/coax og analog HD lyd? Ble litt mange spørsmål nå:P Men vil ikke gjøre ett bomkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en Sony 550. Har bare hatt den i litt over en måned, men har aldri opplevd hakking hverken på BR eller DVD.

Når det gjelder HD-formatene fra analogutgangene versus standard Dolby Digital eller DTS fra koaks/optisk har jeg vel aldri gjort noen direkte sammenligning. Men jeg synes HD formatene (fra analog 5.1) høres mektig ut, spesielt Dolby TrueHD høres mer detaljert ut enn jeg noengang kan huske å ha hørt fra DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Hvordan er bildet på blue ray og dvd? Har lest at folk opplever at bildet hakker, har du opplevd noe av det? Og er det virkelig merkbar forskjell mellom optisk/coax og analog HD lyd? Ble litt mange spørsmål nå:P Men vil ikke gjøre ett bomkjøp
    Har hatt min s550 i snart et år nå, og jeg har aldri opplevd noe som helst hakking hverken på BD eller DVD.
    Sony er flinke til å legge ut software-updates som du laster ned direkte via spilleren, så spilleren er alltid up to date.

Når det gjelder forskjell mellom coax og HD-lyd så er forskjellen enorm. Masse mere detaljer og info i lydbildet, selv på utstyr i lav prisklasse.
    Selv har jeg et Logitech Z-5500 anlegg til kr 2500 som jeg kjører 5.1 analog inn på fra Sony'en. Hadde ingen spesielle forventninger til at det skulle være noen spesiell forskjell siden dette er et billig-anlegg, men dæven jeg ble overrasket!

Du trenger absolutt ikke sitte å "fin-lytte" og switche mellom coax og hdmi/analog ut for å høre forskjell.

Du kan glede deg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •