Bluray-spiller egnet for eldre hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bluray-spiller egnet for eldre hjemmekino?

Jeg skal kjøpe Bluray-spiller til min hjemmekino, og vil gjerne ha tips om hvilken spiller som kan være best egnet. Jeg bygget kino-rommet for tre år siden, og vil ennå ikke bytte ut øvrige komponenter, som inkluderer bl.a. Denons receiver AVR-3805 (uten HDMI) og Panasonics projektor PT-AE700 (720p, HDMI).

Er det noen av dere som vet om greit priset spiller som vil gi meg en god løsning inntil receiver og projektor oppgraderes senere. Den bør vel ha analog lyd-utgang (?), og gjerne sonefri DVD.

På forhånd takk for svar.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Sony 550 og Panasonic BD55 fikk jo rosende omtale når de kom for litt siden, og begge har 7.1 analog ut, samt at de skal være enkle å gjøre sonefrie. Har selv den Panasonicen, og det var en lek å gjøre den sonefri med en Harmony-fjernis iallefall. Er veldig fornøyd med både lyd og bilde.
    Forøvrig så tror jeg BD55 er erstattet med BD80, men den kjenner jeg ikke noe til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fulgt med i AV-verden de siste årene. Vil det si at disse to spillerne vil gi meg HD-lyd, eller krever det en annen receiver?

Greit å vite om neste oppgradering bør være full HD-projektor, såfremt lyd-delen vil fungere tilfredsstillende med nåværende utstyr sammen med nevnte bluray-spillere.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke har hdmi inn på receiveren din, så trenger du en blu-ray spiller som kan dekode og sende hd-lyd analogt ut. Da kobler du vanlige phonokabler fra analog ut på spilleren og inn på multichannel-inngangene bak på receiveren din. Dette skulle gi deg hd-lyd.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon selv, og gikk for Sony BD550 7.1 analog ut. Til og med W utbrøt uten oppfordring at både lyd og bilde var vesentlig bedre enn den gamle dvd-spilleren. Det er i grunnen ingenting som skulle tilsi at dekoding og D/A i spiller skulle låte noe dårligere enn digital (=hdmi) ut og dekoding+D/A i receiver. Du vil nok høre at hd-lyd er et godt steg i riktig retning!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da blir det nok en av disse Bluray-spillerne innen kort tid. Er Sony-spilleren like grei å gjøre sonefri på DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Sony S550 gjøres enkelt sonefri med fjernkontroll (for DVD, ikke for BR). Det samme gjelder såvidt jeg vet de fleste Panasonic modeller.

Hvis du har tilgang til en Logitech fjernkontroll får du oppsett her:
    Harmony Remote Multiregion DVD Hack for Panasonic, Pioneer & Sony Blu-ray's Pt.5 - Page 46 - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil være forskjellen mellom Sony bdp-s550 og Panasonic dmp-bd80?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •