Multikanals hd lyd til vanlig stereo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Multikanals hd lyd til vanlig stereo?

Kjøpte meg en panasonic DMP-BD80 Blu.Ray spiller. Har en Rotel RSP 1098 , og 2 mono amper. Jeg kjører for tiden bare stereo. Så da kommer spørsmålet. Kan jeg kjøre analoge 5.1 HD signaler ut av bluray spilleren og inn i rotellen, og derfra gjøre dette om til stereo? får jeg da HD lyd? finnes det HD lyd i stereo i det hele tat eller er jeg helt på bærtur nå..

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker, men jeg vil tro det skal fungere fint.
    Om det kalles HD når det er i sterio er jeg uisikker på, men kvaliteten blir vel den smme som ellers, bare i færre kanaler.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell Hugo
    Kjøpte meg en panasonic DMP-BD80 Blu.Ray spiller. Har en Rotel RSP 1098 , og 2 mono amper. Jeg kjører for tiden bare stereo. Så da kommer spørsmålet. Kan jeg kjøre analoge 5.1 HD signaler ut av bluray spilleren og inn i rotellen, og derfra gjøre dette om til stereo? får jeg da HD lyd? finnes det HD lyd i stereo i det hele tat eller er jeg helt på bærtur nå..
    BD spiller
    Du kan kjøre 2.0 stereo analogt ut å får en surrond downmix ut i 2 kanaler

Utganger til stereo downmix på DMP BD80 er surround back right + surround back left
    __________________________________________________ ______________
    Rotel
    5.1 analog (multichannel inn ) på Rotel vil vel Rotel lage en downmix til stereo på samme måte

Om noen av metodene gir deg High defenition tror jeg ikke da high defenition stereo skal gi deg stereo identisk med studio master men dette dreier seg om en downmix.
    __________________________________________________ ______________
    Avpiller du 2.0 spor fra BD plate som orginalt er 2.0 master så kanskje men det finnest knapt på noen BD disc (bare noen få musikk BD plater tror jeg)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •