Hva kan jeg få for min Pioneer DVD 989avi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kan jeg få for min Pioneer DVD 989avi?

Lurer på om noen har noe formening på hva jeg kan få for en Pioneer DVD 989avi som kostet 10 store lapper for rundt 3 år siden? Spilleren er i sølv og nesten ikke brukt. Dette er en spiller på rundt 10kg som oser kvalitet og har utrolig godt bilde OG lyd

Takk på forhånd

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500,- +/-

Ligger en her på av
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=49590&cat=all

Lyden er bra men bilde blir lett danket ut av nye billige Blu Ray spillere med DVD avspillingsmulighet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar hygen

Hadde nok håpet på mer ja, men men. Til 2500 må det jo være røverkjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent lydmessig vil jeg påstå det. Hadde 989 for inntil 1 år siden. Fikk 4.5k som var meget bra da. Gikk over til DVLX50 pga at alt gikk via HDMI og ikke hadde forsterker med I-link lengere men er usikker hvem som er best på lyd. Tror nok 989 var vassere ihvertfall på I-link aktivert. Bildemessig er LX50 bitte litt bedre enn 989.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Takker for svar hygen

Sånn er det desverre, kjøper du noe annet til 10K idag og skal selge det om 3 år blir sikkert resultatet det samme. Min Panasonic PV60 kostet 16.000,- for 3 år siden, den er som ny fortsatt men kanskje jeg får 3K for den nå, om jeg er heldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent generelt må jeg si at prisene på brukt audio/video-utstyr er sinnsykt høye. Kjøper man nytt, betaler man ikke bare for lyd/bildekvalitet - man betaler også for garanti og reklamasjonsrett, og for et visst antall problemfrie brukerår.

3 år er omtrent 1/3-1/4 av normal levetid for elektronikk. Om man ikke kjenner selgeren personlig, har man ingen garanti for at utstyret er pent behandlet og vil holde i så lang tid.

Med mindre utstyr leveres i originalemballasje med kvittering, og det er avklart med butikk/importør at garanti og reklamasjonsrett kan overtas av ny eier (dette er ingen selvfølge), vil jeg påstå at rimelig bruktpris ikke bør overskride halv nypris, selv om utstyret bare er en uke gammelt. For utstyr der teknologien utvikler seg raskt, vil jeg påstå at brukt utstyr sjelden er mye verdt uansett.

Dette forhindrer naturligvis ikke at mange har for mye penger mellom hendene, og er villige til å betale langt mer enn fornuften skulle tilsi.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Takker for svar hygen

Video delen var veldig bra på denne i 2006 men dette er blitt billigere og bedre så man betaler ikke mye for bra scalering i dag .

Analog lyd er bra på den.

Det er jo de som er ute etter en SACS , DVDA , CD spiller med bra analog lyd og kanskje også ønsker DVD lyden decodet i spiller til multichannel analog som denne passer best for.

Må ærlig innrømme at jeg mener den har en (kvalitetsverdi) på ca 4000,- men når man ser markedet på 3-5 år gamle spillere falle så mye så kan man kanskje ikke forvente mere (om ikke den rette dukker opp)

Solgte selv en Yamaha DVD 1700 for 700,- kr her om dagen
    (SACD , DVDA , DVD , CD )
    Er helt sykt når man tenker på kvalitetene den har men snart vil ikke folk ha slikt mere .

ønsker de seg SACD , DVDA muligheter onsker de også Blu Ray i samme spiller

Ønsker de bra CD lyd kjøper de DAC

de fleste ønsker å overføre bilde/lyd digitalt å da har ikke en påkostet spiller på analog siden verdi på samme måte som før da vi stort sett ønsket bra digital til analog convertering i spillere.

Prøv deg selvsagt med høyere en 2500,- men om du får solgt ?

Størst verdi er det å beholde den

Brukte DVD spillere , liten bruktverdi
    Blu Ray spillere med bra DVD behandling til lav pris har sikkert noe av skylden + bitstream lyd over HDMI (men det er positivt at dette kom)

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Lyden er bra men bilde blir lett danket ut av nye billige Blu Ray spillere med DVD avspillingsmulighet.
    Har nok motsatt erfaring her og kjører med en 868 på DVD, Thosiba på HD-DVD og Meridian på CD.
    Min erfaring tilsier at et et hvert produkt er best til det det primært er designet for.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Har nok motsatt erfaring her og kjører med en 868 på DVD, Thosiba på HD-DVD og Meridian på CD.
    Min erfaring tilsier at et et hvert produkt er best til det det primært er designet for.
    Blu Ray skrev jeg
    ikke gammel HD DVD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •