Hjelp til kjøp av Blu-Ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av Blu-Ray spiller

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe min aller først Blu-Ray spiller. Sliter riktignok kraftig med hva jeg skal velge, ettersom de varierer fra 1500 til 20000 kr - uten at det for meg er helt klart hva som er fordeler og ulemper osv.

Den TV'en den vil være koblet til har desverre ikke noe eget lydsystem, og bruker bare de innebygde høytalerene. Den vil derfor være koblet med HDMI direkte til TV'en, uten noen forsterker eller reciever. TV'en er en 46" Samsung LED.

Med tanke på dette - hva vil være best for meg? Jeg ser bare på filmer - hvor vil jeg slutte å se forskjellen?

Er PS3 en mulighet, eller er en standalone spiller bedre? I så fall, hva er bedre?

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du vil se forskjell på bildekvaliteten på en spiller til 1500,- og 20000,-. Bruker du HDMI, vil du garantert ikke høre forskjell på lyden heller. Bruker du de analoge utgangene på bluray spillern derimot, er det visst en kvalitetsforskjell.

Valg av bluray spiller er forøvrig et hett tema på forumet, og det er mange som lurer på det samme som deg. Et lite søk vil nok hjelpe deg en god del.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jenspm
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe min aller først Blu-Ray spiller. Sliter riktignok kraftig med hva jeg skal velge, ettersom de varierer fra 1500 til 20000 kr - uten at det for meg er helt klart hva som er fordeler og ulemper osv.

Den TV'en den vil være koblet til har desverre ikke noe eget lydsystem, og bruker bare de innebygde høytalerene. Den vil derfor være koblet med HDMI direkte til TV'en, uten noen forsterker eller reciever. TV'en er en 46" Samsung LED.

Med tanke på dette - hva vil være best for meg? Jeg ser bare på filmer - hvor vil jeg slutte å se forskjellen?

Er PS3 en mulighet, eller er en standalone spiller bedre? I så fall, hva er bedre?

På forhånd takk
    Jeg poster deg en link med tester så kan du velge BR spiller etter hva som falt best i smak for deg.

Blu-ray player reviews and Blu-ray player Best Buys - from the experts at whathifi.com

Ellers har Pioneer noe nytt snadder på lager, hva med denne ?

Pioneer BDP-320 Blu-ray spiller | Soundgarden

Håper du finner hva du ønsker deg igjennom disse tipsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,

Har sett litt på LGs BD390, og er ekstremt interresert i den. Desverre har den ikke kommet til Norge enda.. Noen som vet når den evt dukker opp her hjemme?

"Lillebror" BD370 er riktignok tilgjengelig her til lands - hvordan er den i forhold?

Det som tiltrekker meg mest ved disse spillerne er evnen til å spille x264 mkv i 1080p via USB, i tillegg til å støtte NTFS, og dermed filer over 4GB. Noen som vet hvor godt dette fungerer?

Må en ekstern harddisk være selvdreven med strøm fra stikkontakten, eller kan den få strøm fra spilleren?

edit: woops, ser ut some BD370 er Fat32, mens BD390 støtter NTFS...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •