Blu-ray - Er det noe å hente på dyre modeller? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 100 av 100
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Nå har jeg delvis erstattet ca 500 VHS filmer, tror ikke jeg gidder det en gang til. Lever helt greit med DVDene som jeg allerede har. Kjøper fremdeles DVD hvis jeg ikke finner filmen på BD. Siste innkjøpet på DVD var Batlestar Galactica orginale serie.
    Jeg har selv opp i mot 1000 DVD'er. Og jeg nærmer meg nok 200 BD'er. Jeg ser ingen grunn til å erstatte hele DVD-samlinga med BD. Men storfilmene og andre godbiter i samlinga, blir nok kjøpt om igjen på BD. Men jeg har ikke kjøpt film på DVD på flere år. Der er det kun BD som gjelder. Det eneste jeg har kjøpt på DVD er enkelte musikkutgivelser jeg kun har funnet på det formatet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Jeg har over 1.000 DVD filmer som også skal spilles på BD spilleren så det er jo av interesse hvordan det fungerer.
    Joda, det er sikkert at har man en stor DVD film samling, så kan det hende at BD spilleren børr støtte det å spille av DVD på en god måte.

Mye av problemet som jeg ser rundt det å fremdeles benytte DVD, er hvordan det oppleves i oppsett der man utnytter FullHD oppløsningen på den god måte.

Med det mener jeg å ha en 1:1 - 1:2 bildebredde:Sitte avstand og Full HD i alle ledd. Der blir veldig mye av det som er av DVD materiale, ikke spesiellt severdig og gunstig lenger, selv med meget gode bildeprosessorer.

Har man et FullHD oppsett som ikke "utfordrer" den ekstra oppløsningen slik at det stort sett er vanskelig å se og bare nyanse forskjeller i dybdefølelse osv. på BD og SD kildemateriale, der kan man selfølgelig bruke DVD fremdeles med gode resultater.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer BDP-LX52

Ja, da var min nye blue ray-spiller Pioneer BDP-LX52 i hus, og den fungerte aldeles utmerket både i forhold til noen gamle DVDer og The Dark Knight, spesialinnkjøpt for anledningen fordi den var en referansefilm i sjangeren! Hva skal jeg si? Helt utrolig billed- og lydopplevelse for en som helt åpenbart har hatt en for gammel kilde for dette, nemlig en gammel DVD-spiller fra Pioneer. Med TV fra Samsung (UEB7070, 40 tommer), forsterker fra Yamaha (RX-V3900), høyttaler fra Focal ((Cobalt 826S), ble dette en helt spesiell opplevelse i kraft og nyanser!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så kjekt med dette er at vi som har liten tro på merkbare forskjeller slipper å bruke masse penger på noe vi synes er bortkastet og heller bruke pengene der vi har tro på at det er noe å hente. De som er villige til å bruke så mye penger på det dyreste har sannsynligvis det beste av alt og så mye penger at det ikke spiller noen rolle allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva mener du, Gurba?

Var dette en respons på mitt innlegg? Og i så fall: Hva mener du egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nyyyter mitt øl som i skrivende stund ær hvitvin, venter en nad-747 til uka, gjør det beste.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clio
    Var dette en respons på mitt innlegg? Og i så fall: Hva mener du egentlig?
    Siden jeg ikke siterte deg direkte i innlegget mitt så var det nok ikke det. Jeg mente det helt generelt.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og kjøpe Pioneer BDP-51FD på mandag, har fortiden en BDP-1500, vil jeg se noe forskjell når jeg bytter til BDP-51FD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er glad for å høre det!

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Siden jeg ikke siterte deg direkte i innlegget mitt så var det nok ikke det. Jeg mente det helt generelt.
    Mitt anlegg er bygget opp over ti år, og jeg har kjøpt på gode priser og fått verdier tilbake for innbyttete komponenter. Jeg postet slik jeg gjorde i begeistring over at den fine nye spilleren fra Pioneer nå var tilgjengelig i Norge!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke....

Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Vurderer og kjøpe Pioneer BDP-51FD på mandag, har fortiden en BDP-1500, vil jeg se noe forskjell når jeg bytter til BDP-51FD?
    ...men jeg så et sted - muligens britiske AVforum - at den nye 320 ble vurdert som bedre enn 51 FD.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clio
    Mitt anlegg er bygget opp over ti år, og jeg har kjøpt på gode priser og fått verdier tilbake for innbyttete komponenter. Jeg postet slik jeg gjorde i begeistring over at den fine nye spilleren fra Pioneer nå var tilgjengelig i Norge!
    Som jeg skrev så var det ingen kommentar til ditt innlegg. Og BDP-LX51 er jo ikke akkurat avsindig dyr heller hvis det var den du mente.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev så var det ingen kommentar til ditt innlegg. Og BDP-LX51 er jo ikke akkurat avsindig dyr heller hvis det var den du mente.
    Nei, da, jeg bare fant det riktig å gi litt mer bakgrunn siden jeg er ny her! Jeg mente det jeg skrev, BDP-LX52, som er noe dyrere enn 51FD, nemlig ca. 6000. Men så er det en helt ny spiller også!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så kjekt med dette er at vi som har liten tro på merkbare forskjeller slipper å bruke masse penger på noe vi synes er bortkastet og heller bruke pengene der vi har tro på at det er noe å hente. De som er villige til å bruke så mye penger på det dyreste har sannsynligvis det beste av alt og så mye penger at det ikke spiller noen rolle allikevel.
    Forskjellene går ikke på tro og ikke tro. De dyreste har funksjoner og egenskaper som tilsammen gir en betydelig merverdi.
    Eksempler på funksjoner man ikke finner på billige maskiner
    Bilde: Superbitmapping og avanserte videokretser, utvidede justerings muligheter.
    Lyd: Interndekoding av HD-lyd og bra DACer, bra avspilling av CD ( Lav jitter)
    Funksjoner: Rask oppstart, mange utganger ( 2 hdmi, svideo, denonlink), SA-CD, DVD-Audio.
    Byggekvalitet: Solid kabinett av høyverdige materialer med høykvalitet.
    Annet: Støyfri drift.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Dette er vel ikke akkurat et must. Ikke alle bryr seg om å få et lass med ekstramateriale, spill etc.
    ja for de som syns dette er ok så for min del er det ubrukelig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    ja for de som syns dette er ok så for min del er det ubrukelig
    Jeg er avhengig av verktøy på PC-en som stripper bort juggel som ødelegger opplevelsen for meg.

Ikke noe advarsel fra amerikanske myndigheter, ikke reklame for kommende filmer, ikke crappy menyer. Gi meg hovedfeaturen med best mulig lyd og bilde 1 sekund etter at jeg stikker inn plata så er jeg fornøyd :-)

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis du husker enda lenger tilbake, så var det nøyaktig de samme diskusjonene om CD-spillere da CD ble introdusert. Det ble hevdet på bred front at siden det var digitalt, var alle spillere identiske... Det tok ikke så veldig lang tid før man oppdaget at så ikke var tilfelle...
    "Oppdaget" eller "ble hjernevasket av de audiofile"? :-)

-k

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akuratt det jeg mente inn med plata snurr film grise fornøyd med min pioneer bd.denne blir stående lenge i racket.gjør en meget god jobb på cd avspilling å:-D drar frem gliset denne

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt sagt

Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Folk flest vil nok velge spillere fra 1500 opp til 8000 kr. En BD spiller til 4-5 høvdinger vil være mer en godt nok både for meg og deg og folk flest, både hva gjelder lyd og bildekvaltitet. Joda, ekstrem entusiastene som jeg kaller de som har hjemmekinoer for flere hundretusen kr, vil jeg tro kjøpe Denon sin til 17000 for de faktisk ønsker det aller beste. Dog du må betale for det også.
    Akkurat som jeg skulle sagt det selv !

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    punktum, basta etc er bare tull.
    At folk som skriver innlegg i blader, holder seg på dette nivået sier vel allt om kvaliteten på testene. Testene til alle norske blader er svært, svært dårlige, med allt for mye bassert på enkeltpersoners synsing.

Gjorde nok det riktige i helgen. Kastet alle hifi-bladene i SØPPELEN (det var 16 år med alle norske hifi blader). (16 søppelsekker).

EDIT: Negativ personkarakteristikk rettet mot jfinneru fjernet. Greit å ha sterke meninger rundt Hi-Fi-bladene, men når en journalist faktisk deltar å tråden er det greit å unngå bruk av begrepet som "bedreviter", for det blir for personlig relatert...
    Har du kjøpt alle slags HI FI blader i 16 år, og lagret dem i huset (16 søppelsekker), for først nå bestemme deg for at det som står i dem er svært svært dårlig (sitat) ???:lol: :lol: :lol:

Jeg for min del setter veldig stor pris på slike tester. Ikke fordi jeg alltid er enig i alt de skriver, men man får noen til grundig å teste et produkt, noe iallefall ikke jeg har tid til. I tillegg testes produktene ofte ved siden av hverandre, eller sammen. og det er sjelden private personer får låne med seg flere produkter samtidig. Det å huske bilde eller lyd fra en dag til en annen er ikke lett

Nei, jeg heier på slike tester, og Jfinneru og Gorm har gudestatus hjemme hos meg, he he.

Mulig dette var OT, men kunne ikke dy meg:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    Forskjellene går ikke på tro og ikke tro. De dyreste har funksjoner og egenskaper som tilsammen gir en betydelig merverdi.
    Eksempler på funksjoner man ikke finner på billige maskiner
    Bilde: Superbitmapping og avanserte videokretser, utvidede justerings muligheter.
    Lyd: Interndekoding av HD-lyd og bra DACer, bra avspilling av CD ( Lav jitter)
    Funksjoner: Rask oppstart, mange utganger ( 2 hdmi, svideo, denonlink), SA-CD, DVD-Audio.
    Byggekvalitet: Solid kabinett av høyverdige materialer med høykvalitet.
    Annet: Støyfri drift.
    Tekniske og målbare kvaliteter har som regel ingen verdi i seg selv, bare verdi dersom de påvirker aspektene ved produktet som vi kan oppfatte.

Ting som "snappiness", ergonomi, akustisk støy etc kan ha forskjellig betydning for forskjellige brukere.

De fleste her inne (?) har stor fokus på faktisk lyd- og bildekvalitet. Jeg er fremdeles ikke overbevist om at en Bluray-spiller til 30.000 gir vesentlig bedre lyd og bilde enn en til 4.000,- Jeg lar meg gjerne overbevise.

-k

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •