Ny blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny blu-ray spiller

Jeg skal bytte ut deler av hjemmekinoen min, og jeg vil ha en spiller som overfører alle lydfomater og bildeformater over hdmi. Hvilken spiller skal jeg satse på? Jeg så en Samsung BD1500 (jeg har BD1400 pr. i dag) til 1500 kr på elkjøp i dag er den bra nok eller må jeg opp i pris?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen67
    Jeg skal bytte ut deler av hjemmekinoen min, og jeg vil ha en spiller som overfører alle lydfomater og bildeformater over hdmi. Hvilken spiller skal jeg satse på? Jeg så en Samsung BD1500 (jeg har BD1400 pr. i dag) til 1500 kr på elkjøp i dag er den bra nok eller må jeg opp i pris?

Jeg ville normalt sett ha anbefalt Sony BDP S350 fordi Sony er bunnsolid med god lyd og godt bilde. Den er i tillegg en av de raskeste standalone spillerne.

Problemet, hvis man kan kalle det det, er at TVen i mange tilfeller skalerer DVD bildet bedre enn noen Blu-ray spiller greier. Noe jeg oppdaget nylig. Derfor bør man ha en BD spiller med Souce Direct funksjon, ellers må man inn i oppsettet hver gang man bytter fra BD disk til DVD og stille utgangsformatet manuelt til 576i. Det må jeg gjøre på min Sony S550 hele tiden, ettersom Pioneer Kuro er helt rå på oppskalering. Men obs, mange BD spillere kan ikke sende ut 576i engang, kun 576P. Da er signalet "ødelagt" i alle fall. Styr for all del unna slike spillere.

Anbefaler deg å ta en titt på Pioneers spillere, vet ikke om noen andre som har den nyttige Source Direct funksjonen.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg har ikke tv, jeg bruker projektor. på bd1400 må jeg ikke inn å endre setup når jeg bytter fra BD til DVD og jeg regner med det er det samme med de andre samsung spillerene

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har BD-P1500 og den fungerer helt greit. Den drar ikke logo'en av platene, men synes ikke den er plagsomt treg. Du vil ikke få en spiller som gir bedre lyd og bilde via HDMI samme hvor mye du legger i den av penger. Eneste forskjellen er bedre analog-lyd og kjapper oppstart. Jeg har en HD-ready TV som ikke oppskalerer så min BD-P1500 står på 720p fast.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •