Hakking/etterheng ved BD avspilling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking/etterheng ved BD avspilling.

I det siste har jeg oppdaget ved BD avspilling, så hender det at bildet liksom henger litt eller rettere sagt det ser ut som om det er et bilde som mangler. Utstyret jeg har er listet opp i signaturen min under. Jeg har lastet ned ny firmware til BD spilleren. Jeg har koblet mitt anlegg slik. Alle bildekilder går igjennom forsterkeren og videre fra den til TV'n. BD spilleren er satt opp på automatisk gjenkjennelse av oppløsning, og det samme gjelder forsterkeren.

Pussig nok har dette fenomenet vært på filmer fra SME og Nordisk Film. Kan ikke komme på at jeg har sett dette fra andre leverandører. Nå skal det også sies at hvis jeg spoler litt tilbake etter hakkingen for å se det en gang til, så er det normalt igjen. Noen som har oppdaget liknende fenomen ved avspilling?

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    I det siste har jeg oppdaget ved BD avspilling, så hender det at bildet liksom henger litt eller rettere sagt det ser ut som om det er et bilde som mangler. Utstyret jeg har er listet opp i signaturen min under. Jeg har lastet ned ny firmware til BD spilleren. Jeg har koblet mitt anlegg slik. Alle bildekilder går igjennom forsterkeren og videre fra den til TV'n. BD spilleren er satt opp på automatisk gjenkjennelse av oppløsning, og det samme gjelder forsterkeren.

Pussig nok har dette fenomenet vært på filmer fra SME og Nordisk Film. Kan ikke komme på at jeg har sett dette fra andre leverandører. Nå skal det også sies at hvis jeg spoler litt tilbake etter hakkingen for å se det en gang til, så er det normalt igjen. Noen som har oppdaget liknende fenomen ved avspilling?
    Se i menyen om det er noe som heter "Movie mode" eller "film modus", og skru det på. Hadde samme problemet med harman sin nye bdp10. Men det løste seg ved å skru på film modus funksjonen, ikkje spør meg hvorfor det er slik, noen liker bare å gjøre det vanskelig for forbruker

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer fra SME har vært diskutert før. Mange som har problemer med hakking på de.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Movie mode/film mode står på Automatisk hos meg. Vet ikke hvilken modus den skal stå på i utgangspunktet da når det gjelder SME/Scanbox. Mistenker dem for å ha 25 bilder istedet for 24 som det skal være på BD. Så hva skal spilleren stå på for å unngå dette? Film eller Video? Som sagt det er kun på SME/Scanbox jeg har dette fenomenet. Sitter å ser Gudfaren nå, og den fungerer som den skal.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    Se i menyen om det er noe som heter "Movie mode" eller "film modus", og skru det på. Hadde samme problemet med harman sin nye bdp10. Men det løste seg ved å skru på film modus funksjonen, ikkje spør meg hvorfor det er slik, noen liker bare å gjøre det vanskelig for forbruker
    Hvilken film var det snakk om da? Fra hvilket selskap? Om det løser seg ved å sette den til Movie Mode, så går det jo kanskje an å kjøpe SME filmer igjen da? Har det noe med at de bruker 25fps istedefor 24fps?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •