Rimelig DVD spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig DVD spiller.

Foreløpig er det ikke aktuelt å kjøpe Blu Ray og min gamle DVD spiller har sluttet å virke. Jeg er derfor på jakt etter en rimelig DVD spiller (max. 500) jeg kan bruke en liten stund fremover.

Jeg skal koble denne rett til en Panasonic plasma ("kun" HD ready) og jeg går ut fra at det er best å finne en spiller med HDMI ut. Jeg har ikke mulighet til å koble til med Scart fordi den skal stå i et kabinett som bare slipper forholdsvis tynne kabler opp og gjennom til tven...

Jeg vurderer denne: Toshiba SD291EKE. Er det noen som har noen erfaringer å komme med? Enten til denne eller mer generelt på DVD spillere i denne klassen.

(Etter nærmere gransking har denne ikke HDMI utgang i følge spesifikasjonene, men klistremerkene på bildet sier noe annet. Dette får jeg undersøke litt nærmere)

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legalia
    Foreløpig er det ikke aktuelt å kjøpe Blu Ray og min gamle DVD spiller har sluttet å virke. Jeg er derfor på jakt etter en rimelig DVD spiller (max. 500) jeg kan bruke en liten stund fremover.

Jeg skal koble denne rett til en Panasonic plasma ("kun" HD ready) og jeg går ut fra at det er best å finne en spiller med HDMI ut. Jeg har ikke mulighet til å koble til med Scart fordi den skal stå i et kabinett som bare slipper forholdsvis tynne kabler opp og gjennom til tven...

Jeg vurderer denne: Toshiba SD291EKE. Er det noen som har noen erfaringer å komme med? Enten til denne eller mer generelt på DVD spillere i denne klassen.

(Etter nærmere gransking har denne ikke HDMI utgang i følge spesifikasjonene, men klistremerkene på bildet sier noe annet. Dette får jeg undersøke litt nærmere)
    i den prisklassen er det ikkje så nøye kva du kjøper... bare den har HDMI, så funker det stort sett... viss du kjøper på elkøp, så har jo se 30 dager retur rett, så da er det jo bare å levere tilbake viss du ikkje er fornøyd..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funne deg en spiller no da eller??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått en ny DVD-spiller. En kamerat hadde fått en spiller han ikke hadde bruk for og gav den videre til meg. Selvfølgelig var dette noe jalla-greier av merket Sontech (kjøpt på kvalitetsbutikken Europris) men siden jeg bare skal bruke den i noen måneder (venter på julenissen) kan jeg leve med det.

Problemet er imidlertid at selv om det er HDMI utgang, kommer det ikke noe lyd til bildet. Jeg har prøvd alt av innstillinger på dvden, men det skjer ingenting. Manualen suger selvfølgelig, slik at det er lite hjelp der. Siden det er ferie, har jeg ikke hatt allverdens tid til å fikse noe mer på dette, og har spilt av det lille som har vært sett via tre ledninger som plugges inn foran i tven (lyd H/V og bilde, rød, hvit og gul).

Jeg håper at jeg kanskje kan ordne det slik at bildet overføres med hdmi og at lyden kan tas med vanlige phono-kabler. Hvis noen har en ide om hva som kan være problemet, tar jeg gjerne i mot forslag :-) Selv mistenker jeg at det kanskje er noe i hdmi-standarden som ikke matcher helt. Selve hdmi-ledningen skal i hvert fall virke, den gav både lyd og bilde fra min CanalDigital HD-PVR (forøvrig et kapittel i seg selv...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge flere andre forum jeg frekventerer så har Toshiba de klart beste billige DVD-spillerne. Har kanskje noe med at de fleste andre heller vil at du skal kjøpe Blu-ray

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •