Samsung BD-P3600 vs. Panasonic DMP-BD60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-P3600 vs. Panasonic DMP-BD60

Dette blir min første BD spiller, så er veldig usikker. De har begge sine gode sider, men får ikke bestemt meg. Dette uten å ha sett dem, vel å merke. Her en liten oppsummering av de testene jeg har lest.

Samsung:
    -Wifi for streaming, men er vel etter det jeg vet dårlig filstøtte, slik at HD filmer man kjøper/laster ned i fremtiden ikke vil kunne vises? Men slipper kabel, så er positivt.
    -Rask
    -Innebygget minne

Panasonic:
    -Bedre bilde enn Samsung, om det er mulig å se vet jeg da ikke. Spesielt på DVD avspilling er vel Panasonic bra. Selv om Lyd og Bilde mener den er svak på dette, så mener de fleste andre tester at den er bra på det. Kan da ikke være SÅ vanskelig å bi enige om hva et bra bilde er?? Støy/ikke støy i bildet, skarphet?
    -Justeringsmuligheter, selv om jeg ikke helt vet behovet for det.
    -Tregere enn Samsung

Noen som har synspunkter på dette? Synes Samsung virker lovende, er bra utstyrt og at den er rask. Skal også bruke spilleren til CD avspilling de få gangene det blir aktuelt, bruker PC ellers, sier da hastigheten på spilleren med BD noe om den er treg på å loade CD´er og? For Panasonic taler bedre bilde, særlig på DVD, som jeg synes er viktig for de filmene man har fra før og justeringsmuligheter (om dette virkelig er bra å ha da, om det blir brukt eller er en gimmick). Lydmessig er de sikkert like. Foreløpig er Panasonic noe billigere på nettet. Får ikke bestemt meg hva jeg skal legge vekt på, hva som virkelig er viktig og som vil bli brukt. Er i tvil om Youtube osv kommer til å bli brukt i det hele tatt, men er det først der, er Wifi et pluss.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sier, ganske utrolig av Lyd & Bilde og Hjemmekino har så sprikende oppfatning av bildet fra DVD. Selv har jeg en følelse av at Hjemmekino er mer troverdige, men...

Noen som har egne erfaringer å dele?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før rangerte cnet samsung bd3600 som den beste blu-ray spilleren men nå har de en ny favoritt: LG BD390

Best Blu-ray players - CNET Reviews
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cnet sine tester og karaktersettinger synes jeg ikke noe særlig om.
    De staffer produkter som er priset litt høyere, selv om de yter bedre.
    Og de gidder ikke engang å teste lydkvaliteten på BD spillerene...
    Blidekvalitetstestene er også svært mangelfulle. Ingen kommentarer ang. fargegjenngivelse, svartnivå osv. De skuffer bare produktene gjennom noen standard Silicon Optix's "HQV" testsekvenser.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en PC koblet til anlegget så jeg bryr meg ikke noe om disse ekstrafunksjonene. Og det er også ett fett om jeg må brenne en plate ved firmwareoppgradering mot at spilleren er koblet til. Synes det siste er rart at noen vektlegger i tester.

Bildekvalitet, design og brukervennlighet er vektlagt her. Synes forrige genreasjon Panasonic var finere enn de nye. Samsung ser veldig bra ut. Pioneer er kongen på design.

Jeg er veldig fornøyd med min "gamle" Panasonic, har en kompis som stadig sliter med filmer (Samsung 1400).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •