Panasonic DMP-BD80 på Yamaha RX-V740 reciever og 50PZ800E Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic DMP-BD80 på Yamaha RX-V740 reciever og 50PZ800E Plasma?

Hei
    Som det står i tittelen lurer jeg på hvordan dene komboen blir.
    Nettopp investert i plamaskjerm, Panasonic 50PZ800E, og må da selvfølgelig har egnet signalkilde Har kikket litt rundt og sett på BD80. Mye pga at den får bra testresultater, og fordi den har Vieralink.

Men funker den opp mot min "gammle" Yamaha reciever? Mener ihvertfall at DTS skal ha bakoverkompatible kodeker?
    Dette er også grunnen til at jeg har sett på 80 fremfor 60, siden 80 leveres med full 7.1 analog utgang. Så dersom ting ikke funker så har jeg en backup-plan.

Noen som har erfaringer med denne spilleren som kan gi noen råd?8)

Panasonic DMP-BD80 Blu-ray Player Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zepticon
    Hei
    Som det står i tittelen lurer jeg på hvordan dene komboen blir.
    Nettopp investert i plamaskjerm, Panasonic 50PZ800E, og må da selvfølgelig har egnet signalkilde Har kikket litt rundt og sett på BD80. Mye pga at den får bra testresultater, og fordi den har Vieralink.

Men funker den opp mot min "gammle" Yamaha reciever? Mener ihvertfall at DTS skal ha bakoverkompatible kodeker?
    Dette er også grunnen til at jeg har sett på 80 fremfor 60, siden 80 leveres med full 7.1 analog utgang. Så dersom ting ikke funker så har jeg en backup-plan.

Noen som har erfaringer med denne spilleren som kan gi noen råd?8)

Panasonic DMP-BD80 Blu-ray Player Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews
    Du bør velg som som første prioritet.
    Analoge multichannel kabler til analog multichannel reciver for å få HD lyd.
    Det er meget positiv opplevelse å kunne lytte til HD lyden fra BD plater fremfor vanlig DD 5.1 /DTS
    (uten multichannel analog kabler vil du bare få vanlig DD 5.1 og DTS så derfor anbefaler jeg multichannel analog)

Så kopling blir
    Blu Ray spiller ------reciver multichannel analoge kabler (+ ikke nødvendig men jeg ville også lagt til optisk/coax for 2.0 lyden som feks fra CD , mp3 osv som avspiller med BD spiller)

Blu Ray spiller --------tv med HDMI kabel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Du bør velg som som første prioritet.
    Analoge multichannel kabler til analog multichannel reciver for å få HD lyd.
    Det er meget positiv opplevelse å kunne lytte til HD lyden fra BD plater fremfor vanlig DD 5.1 /DTS
    (uten multichannel analog kabler vil du bare få vanlig DD 5.1 og DTS så derfor anbefaler jeg multichannel analog)

Så kopling blir
    Blu Ray spiller ------reciver multichannel analoge kabler (+ ikke nødvendig men jeg ville også lagt til optisk/coax for 2.0 lyden som feks fra CD , mp3 osv som avspiller med BD spiller)

Blu Ray spiller --------tv med HDMI kabel
    Ooh. Hmm Det var jo en tankevekker! Så jeg bør kjøre fullt ut på å skaffe en spiller med hvertfall 5.1 analog utgang siden forsterkeren ikke kan dekode HD lyd.

Må da bemerkes at surround anlegget ikke er helt top notch da. Yamaha recievern kosta vell 5 laken når den var ny, og høytalerne ikke over 1000kr stykket. Har heller ikke dedikert Sub men det kommer med tiden!

Men takker veldig for rådet. Hjalp veldig! <3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •