Eldre Denon CD spiller eller Yamaha DVD til musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eldre Denon CD spiller eller Yamaha DVD til musikk

Jeg har en gammel Denon CD spiller på loftet som fulgte meg i 10 år. Den havnet på loftet da det skjedde noe med åpne lukke mekanismen for noen år siden, noe som sikkert er en bagatell og få ordnet. Jeg i den senere tid utbedret anlegget og jeg bruker i dag en Yamaha cd/DVD spiller som som signal kilde. Det sies at man får mer dynamikk ut av en ren CD så jeg skal prøve meg frem ny CD etterhvert når det er overskudd på budsjettet, men det kan jo ta litt tid, og jeg er ikke akkurat toldmodig.

Lurer på om det vil være noen lydmessig gevinst ifht musikk, hvis jeg drar frem den gamle Denon cd spilleren min som jeg kjøpe i 1994. Husker ikke betegelsen, men den kostet 3500 den gang da så det var ikke noe billig modell.

Jeg har ikke mye kunnskap rundt det tekniske når det gjelder CD spillere og det har sikkert skjedd mye med DAC teknologi og annet siden 1994.. Men hva tror vi er det bryet verdt å koble opp den gamle denon spilleren

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at DACen i forsterkeren din er bedre enn den i den gamle CD spilleren din, men det beste vil jo være å prøve.

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xoop
    Vil tro at DACen i forsterkeren din er bedre enn den i den gamle CD spilleren din, men det beste vil jo være å prøve.
    Det tror vel jeg også, men er ikke sikker.. Litt styr å få liv i den gamel Denon spilleren igjen også vettu.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •