Beste CD-spiller under 7.000 kr? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skal ikke jeg si for mye, men føler jeg må "forsvare" Talk, siden det er så få av dem i dette landet. Jeg har gjort mange tester av spillere og dac'r vs. Talk'n. Og det er (etter mine ører) ingen spillere jeg har lyst til å bytte talk'n mot. Når det gjelder dac'er så må en også godt opp i pris (10k ++) for å få en lyd som er "bedre" (igjen etter mine ører) en det Talk'n.

Men (og det er et men) det er enkelte som synes at Talk'n er litt for slank i bånn, ikke mye, men litt. Men den renheten og flotte diskanten den gir er det få andre spillere som jeg har hørt (da snakker vi om dyre) som kan gi.

Talk er ikke for alle, men det er heller ikke noen andre merker.
    Ja jeg har også testet Talk'n mot 7003, og både eieren av den og jeg var enig at Marantz'n hadde meget lite å stille opp med.

Nå er jeg ferdig å "skryte" av Talk.
    __________________________________________________ _________

En annen spiller som gir mye go' lyd for pengene er jo MHZS'n jeg har bare hørt 66e, men den var god. Så kan en "herje" med lydklang ved rørbytte..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmmm, er da Talk spilleren et alternativ med denne trådtittelen:
    "Beste CD-spiller under 7.000 kr? "
    Nei, det vil jeg ikke si. Lyd er individuelt og det handler om smak. Noen liker Talk, noen liker marantz mens andre liker NAD. Men at den er et godt alternativ, det vil jeg hevde at det er liten tvil om.

Av prinsipp ville jeg heller kjøpt et brukt produkt som er fra en betydelig høyere prisklasse, enn et nytt til samme pris. Ta en litt tilårskommen Krell KAV 300i forsterker, f.eks. Selges nå brukt til rundt 12k, kostet godt over 30k ny. Det vil forbause meg stort om du finner mange nye forsterkere til samme pris som er entydig bedre.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng var ikke om Talk'en er god eller ikke (den er knallgod), men om den var i dyreste laget for trådstarter. Men det var før jeg visste at brukt var et alternativ.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Mitt poeng var ikke om Talk'en er god eller ikke (den er knallgod), men om den var i dyreste laget for trådstarter. Men det var før jeg visste at brukt var et alternativ.

Ja, ny er'n for dyr (og ikke lett å få tak i)

Jeg vil heller ikke si at Talk'n er det eneste "rette" her, men at den passer inn i hans ønske - det tror jeg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er "fasiten" klar, jeg endte opp med en brukt Primare CD21 fra MortenV her på forumet. Takker for alle innspill!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deciBellissimo
    Da er "fasiten" klar, jeg endte opp med en brukt Primare CD21 fra MortenV her på forumet. Takker for alle innspill!

God spiller !!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer det er en god spiller!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •