Blu-ray spiller vs HTPC/mediacenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray spiller vs HTPC/mediacenter

hei jeg tenker på å gå til innkjøp av en bluray spiller men det jeg lurte litt da på er hva som blir best av:
    en bluray spiller eller en grei mediacenter med bluray rom
    eventuelt hvor stor forskjellen er bildekvalitet messig og lyd.

på forhond takk

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En blu-ray spiller er mye enklere å ha med å gjøre. Den kan du bare montere, så er den klar til bruk. Mediasenter anbefales ikke med mindre du er over gjennomsnittet interessert. Du har en million flere muligheter, men man må kunne MYE for å utytte disse.

Faktisk må man sette av mye tid og gjøre en god jobb bare for å få LIKE BRA lyd/bilde som en dedikert blu-ray spiller. En pc trenger også en del vedlikehold, noe som er nærmest ikke-eksisterende på spilleren.

Når det er sagt: Hvis du først har fått til et bra HTPC-system som fungerer, kommer du ikke til å gå tilbake til en simpel spiller

Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    En blu-ray spiller er mye enklere å ha med å gjøre. Den kan du bare montere, så er den klar til bruk. Mediasenter anbefales ikke med mindre du er over gjennomsnittet interessert. Du har en million flere muligheter, men man må kunne MYE for å utytte disse.

Faktisk må man sette av mye tid og gjøre en god jobb bare for å få LIKE BRA lyd/bilde som en dedikert blu-ray spiller. En pc trenger også en del vedlikehold, noe som er nærmest ikke-eksisterende på spilleren.

Når det er sagt: Hvis du først har fått til et bra HTPC-system som fungerer, kommer du ikke til å gå tilbake til en simpel spiller

Harald

hei takk for inlegget
    jeg vil kalle meg godt over gjennomsnittet intereser også kalt en datanerd
    å bruke litt tid får å sette dette opp og til vedlikehold er ikke noe problem for meg.

noe annet jeg lurte på er da hvor kraftig htpcen/mediacentern trenger å være får å kjøre blu-ray har ikke testet dette enda
    men har lest litt rundt på forumet å vurderer
    Acer Aspire L5100 med en ekstern usb spiller vil dette holde?? eventuelt holder den minste eller bør jeg ta den større utgaven?

Acer Aspire L5100 Athlon X2 4050e - Acer - MediaCenter - Acer Aspire L5100 Athlon X2 4050e - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Acer Aspire L5100 Athlon X2 5000 - Diverse - PC - Acer Aspire L5100 Athlon X2 5000 - Netshop.no - pc data foto minne digital

vurderer også å bygge min egen fra bunnen av...

takk for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •