PS3 solgt. Trenger tips om ny signalkilde. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir vanskeligere og vanskeligere å bestemme seg her

Bakdelen med BDP-S350 er at den heller ikke ser ut til å støtte DivX osv.

Dette er sikkert debattert grundig her på forumet, men er bildeforbedringen så markant på BluRay at det ikke er noen vits i å vurdere å kjøpe en DVD-spiller nå? Jeg må innrømme at fleksibiliteten ved en Mac Mini frister litt, men da får jeg jo iallefall ikke BluRay...

Jeg _kan_ jo også kjøpe en BDP-S350 og en Mini Display Port <-> DVI adapter og bruke den bærbare når jeg skal se/høre nedlastet/streamet innhold.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara

Dette er sikkert debattert grundig her på forumet, men er bildeforbedringen så markant på BluRay at det ikke er noen vits i å vurdere å kjøpe en DVD-spiller nå? Jeg må innrømme at fleksibiliteten ved en Mac Mini frister litt, men da får jeg jo iallefall ikke BluRay...

Jeg _kan_ jo også kjøpe en BDP-S350 og en Mini Display Port <-> DVI adapter og bruke den bærbare når jeg skal se/høre nedlastet/streamet innhold.
    Satt med samme tanken som deg: "Er det så mye bedre med Blu-Ray?"....
    JA, det er som natt og dag

Første filmen jeg så på BD var den nye Batman filmen. Åpningsscenen, når kameraet går over toppene på skyskraperne og du ser ut over byen, er helt utrulig...Du ser hver en minste detalj...Kunne skrevet mye og lenge ang dette men det beste er om du ser det selv. Da skjønner du hva jeg snakker om :shock:

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og må jo selvfølgelig ikke glemme HD-Lyd´en

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med in 46 tommer og fornuftig sitteavstand i forhold til skjermstørelse bør du oppleve HD bilde som ekstra sett i forhold SD
    Stor forskjell mellom SD lyd og HD lyd bør du kunne få selv ved en relativt billig BD spiller med 7.1 analog utganger

Om man skal ha alt så er det ingen BD spillere som kan gi det.
    Noen mangler nettverksmulighet , noen har bare kablet , noen har både kablet og trådløst , noen mangler decoding av DTS HD MA , noen mangler USB , noen har ikke profile 2.0 , noen har ikke avspillingsmulighet for mp3 , divx (de som har det kan noen bare fra cd , andre fra nettverk fra pc osv) noen få spillere har også mulighet for mkv filer.
    Noen spillere er trege (oppstart/load)
    noen har mulighet for 576p source direct
    noen har lys i fjernkontroll
    Noen har enklere og bedre navigering i oppsett og bruk av spiller
    Noen har bedre bildebehandling av DVD og DAC til lyd.
    Noen har netfix og youtube osv
    Noen har mulighet til SACD og DVDA spilling
    Noen er flotte og se på , andre er mindre pene
    Noen har ikke multichannel analoge utganger

Selvfølgelig er dette Blu Ray spillere å alt man får eller trenger utenom bra BD avspilling er et +
    Er målet en multimedia maskin er HTPC et valg

Som nevnt kan og har ikke alle spillere alt så man må prioritere det man mener er viktig å hva man skal gi avkall på.

En spiller som har mulighet til det meste er Panasonic DMP-BD80 https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=438721
    (da får du HD lyd også men tror denne mangler Wi Fi)
    eller LG BD 370 (som du ikke får HD lyd med men som støtter mange formater)
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1777
    Som ikke har fått så mye skryt men som takler mye
    (blir ofte slik at når en spiller skal ha så uendelig mye og samtidig være billig må det gå på bekostning av noe )
    Enkelte spillere som er påkostet til DVD , BD og analog lyd vil oftest da mangle mange andre funksjoner og format muligheter

(nå vil jeg tro Panasonic er bedre en LG spilleren men ved alle de ulike spillerene man kan kjøpe så må man selv ta et valg )
    Er flest formater viktigst
    bra bilde lyd på bd og dvd
    mulighet for internett og stream
    Man får ikke allt men anbefaler en ok BD spiller fremfor DVD spiller da prisforskjell ikke er stor
    (kanskje du bør ha en box av en eller annen type til stream ved siden av)

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg er overbevist :-)

Nå er jeg nesten sikker på at det blir BDP-S350, i tillegg til en forsterkeroppgradering når feriepengene kommer. Inntil videre kjører jeg sikkert non-hd-lyd over coax eller optisk.

Edit: Eller Panasonic DMP-BD80 likevel... Må bare ta et valg snart tror jeg...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg er overbevist :-)

Nå er jeg nesten sikker på at det blir BDP-S350, i tillegg til en forsterkeroppgradering når feriepengene kommer. Inntil videre kjører jeg sikkert non-hd-lyd over coax eller optisk.
    Da må du huske at du ikke får HD lyd ved valg av s350 (så du er klar over det)

HD lyd er Dolby Digital + , Dolby Thrue HD , DTS HD , DTS HD MA og multichannel PCM som er lyd som er på Blu Ray
    (selvfølgelig får du DD 5.1 og DTS på Blu Ray men HD lyden er en mye bedre og flottere lyd)

1080p 24 er bilde løftet fra vanlig SD (feks DVD) som er 576
    HD lyden er løftet fra vanlig SD lyd og for mange opplever de lyden som det største forbedringen når man sammenligner DVD mot BD

Hjemmekino.no - Guide - Blu-Ray - Lydsystemer

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har lenge siklet på Pioneer51, synes den har best egenskaper og best helhetskvalitet.

Ellers så er Samsung1500 et knallkjøp som kan gi deg DolbyTruhd via PCM....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg har lenge siklet på Pioneer51, synes den har best egenskaper og best helhetskvalitet.

Ellers så er via PCM....
    Nå er vel 51 FD over budsjettet til trådstarter

Blande inn >>>Samsung1500 et knallkjøp som kan gi deg DolbyTruhd via PCM<<< noe som forvirrer da trådstarters reciver er en Yamaha RX-V659 som ikke kan decode HD lyd , ikke mota multichannel PCM men derimot ta imot multichannel analogt noe Samsung1500 ikke kan sende (men samsung 2500)
    (nå sender jo 51 FD multichannel analogt ut men 51 FD decoder jo bla ikke DTS HD MA)

Skal pioneer anbefales vil vel de nye spillerene som kommer nå snart være et bedre valg en 51 FD?
    (de skal i det mindste være raske , decode alle format , ha nettverk og profile 2.0 osv noe 51 FD ikke har eller kan) + Pioneer BD har vært generelt overpriset og de nye spillerene vil bli mere tilnærmet priser andre fabrikanter har på sine spillere

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå er vel 51 FD over budsjettet til trådstarter

Blande inn >>>Samsung1500 et knallkjøp som kan gi deg DolbyTruhd via PCM<<< noe som forvirrer da trådstarters reciver er en Yamaha RX-V659 som ikke kan decode HD lyd , ikke mota multichannel PCM men derimot ta imot multichannel analogt noe Samsung1500 ikke kan sende (men samsung 2500)
    (nå sender jo 51 FD multichannel analogt ut men 51 FD decoder jo bla ikke DTS HD MA)

Skal pioneer anbefales vil vel de nye spillerene som kommer nå snart være et bedre valg en 51 FD?
    (de skal i det mindste være raske , decode alle format , ha nettverk og profile 2.0 osv noe 51 FD ikke har eller kan)
    Ok nå tenkte jeg litt utifra mine krav også.. Du har rett mht dette med PCM og analogt...

Jeg vil ha en totalspiller som kan lese DVD, Bluray og Cd meget bra....

Mulig Pioneeren er litt dyr, men som sagt den står for meg som den beste kvaliteten totalt sett.
    Nå trenger jeg også bra avspilling for CD, det er det ikke sikkert han trenger.
    De nye Pioneerene har såvidt jeg vet ikke noe dedikerte dacs for CD avspilling...

Vel Sony550 har det meste han trenger, jeg vet ikke hvordan flerkanals analoglyden til denne fungerer...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ok nå tenkte jeg litt utifra mine krav også.. Du har rett mht dette med PCM og analogt...

Jeg vil ha en totalspiller som kan lese DVD, Bluray og Cd meget bra....

Mulig Pioneeren er litt dyr, men som sagt den står for meg som den beste kvaliteten totalt sett.
    Nå trenger jeg også bra avspilling for CD, det er det ikke sikkert han trenger.
    De nye Pioneerene har såvidt jeg vet ikke noe dedikerte dacs for CD avspilling...

Vel Sony550 har det meste han trenger, jeg vet ikke hvordan flerkanals analoglyden til denne fungerer...
    Man må opp til Pioneer 51 FD for å få DAC (4 DAC til 8 kanaler) som utmerker seg men da er man fort oppe i 4500,- kr i kjøpepris
    (eller de største Pioneer BD som har en DAC til hver av de 8 kanalene)
    51 er god på DVD men mangler som nevnt hastighet , decoding av DTS HD MA , nettverk

8 channel single DAC
    Spillerene som har multichannel analogt ut i prisklasse 2500 - 3500 har en DAC til alle 8 kanalene (etter mine ører kan jeg ikke si at jeg syntes disse spillerene har dårlig analog lyd enten det er Sony , Panasonic (har ikke hørt Samsung)

Spiller jeg tror blir veldig bra (også med 7.1 analog) blir Pioneer BDP 320
    Denne kommer vel i Juni/Juli og vil ikke koste enormt heller
    (ligger vel 200 dollar mindre i nypris en det 51 hadde ved release som kanskje tilsier at den vil koste ca 3000,- i Norge)
    Pioneer USA - Pioneer Blu-ray Disc Players
    (sitter 4 wolfson DAC i 51 og 320 kommer med 4 Burr Brown DAC så jeg tror den vil kunne bli bra lydmessig også)
    og selvsagt vil 320 ha lagt til allt som 51 har manglet å aldri har kommet oppdateringer på

Synd at ikke denne kommer til Norge som ville blitt en mega spiller
    Pioneer USA - Elite Blu-ray Disc Players
    men LX52 kommer vel men har ikke 7.1 analogt

Har du det ikke travelt med spiller Ayabara så kan Pioneer BDP-320 bli en bra spiller for deg og også innenfor din pris
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...1/cat/16/page/

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S350 vil vel gi meg HD-lyd når jeg kjøper ny forsterker? Det blir maks en måned til, og jeg lager vel snart en tråd for å be om råd :-)

Jeg kjøper S550 hvis den slår S350 på bilde/lyd-kvalitet. Baklyst fjernkontroll og 7.1 analogt er ikke viktig. Det eneste som kan stoppe meg nå, er hvis noen mener at jeg heller bør vente på nye spillere i Juni.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S350 vil vel gi meg HD-lyd når jeg kjøper ny forsterker? Det blir maks en måned til, og jeg lager vel snart en tråd for å be om råd :-)

Jeg kjøper S550 hvis den slår S350 på bilde/lyd-kvalitet. Baklyst fjernkontroll og 7.1 analogt er ikke viktig. Det eneste som kan stoppe meg nå, er hvis noen mener at jeg heller bør vente på nye spillere i Juni.
    du vil få ca samme bilde med 350/550
    (550 har noen flere bildejusteringsmuligheter en 350 men de fleste justerer lite eller ingen ting så du kan sikkert fint greie deg uten noe ekstra )

om du skal bytte reciver så trenger du bare en BD spiller som overfører alt over HDMI og da er S350 ok eller Panasonic DMP 35 eller andre

Nye spillere (noen) vil ha mulighet for trådløs internett , streame video , lyd fra PC + USB tilkopling for video , lyd
    (video , lyd er hovedsakelig divx og mp3)
    Alle spillere støtter ikke divx , mp3 stream osv så da bør du sjekke spillerene.

De fleste nye spillerene (ute eller kommer snart) kan du se her
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-2-2009-a.html

bruker du Google og søker på de ulike spillerene vil du finne mye info om dem

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er følgende bestilt:

Sony BDP-S350
    Western Digital TV HD Media Player
    Western Digital MyBook 640GB

Takk for alle innspill :-)

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tingene i hus, og jeg har begynt å gruble på kalibrering.

Jeg har jo nå en BDP-S350 koblet til en Sony KDL-46W4500. Har fulgt grunninnstillingen fra en annen tråd her på forumet, men bør vel kalibrere TVen på nytt for denne spilleren. Hvis jeg kjøper en BD-kalibreringsdisk og følger den så bør vel resultatet bli bra for DVD også håper jeg. Ellers blir det slitsomt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S350 vil vel gi meg HD-lyd når jeg kjøper ny forsterker?
    Joda, du vil få hd lyd via hdmi utgangen når du får en forsterker som
    er i stand til å dekode hd lyden fra din s350. Altså forsterkeren må
    ha hdmi inngang, men det har jo de fleste nye forsterere.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg ikke ut den hd-lyd via coax/optisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg ikke ut den hd-lyd via coax/optisk?
    HD-lyden går vel kun ut igjennom hdmi.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så er det nok de tilkoblingene som trengs på den nye forsterkeren som jeg ikke vet hva heter enda :-)

Nå er spilleren satt opp, firmware oppgradert, og jeg sitter her og tester litt. Startet med å se litt på Pirates of the Caribbean III i BluRay, og ser nå på Return of the King i DVD. Er _veldig_ godt fornøyd, og har ikke sett noe på kalibrering av TVen enda.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •