NAD T533 kontra Yamaha 540S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T533 kontra Yamaha 540S

Jeg har hatt en liten uheldig runde med Elkjøp/SONY ang. reklamasjon på en SONY DVD spiller, og av de grunnet har jeg blitt kastet ut i markedet for en ny...

Jeg har fått noen alternativer fra Elkjøp som kompensasjon på ikke godkjent reklamasjon, og en av disse var Yamaha 540S.

Men jeg synes denne spilleren virker meget simpel. Jeg har den hjemme nå, men komfortting som f.eks bokmerker og slikt er jo helt borte.

Etter denne skuffelsen tok jeg en rask til på klubbens sine websider og fant at de har tilbud på NAD T513 & T533 for tiden. Og siden jeg ikke var helt fornøyd med Yamaha spilleren stak jeg like greit nedom klubben og tenke jeg skulle kjøpe en T513 som liknet mest på 540s'en i pris. Men de var tomme på T513 så jeg endte opp med en OK pris på T533 og tok denne med hjem..

Men jeg kan ikke helt bestemme meg om hvem jeg liker best... NAD'en ser bedre ut, spiller DVD-Audio, men mangler f.eks mulighet for bildejustering fra selve spilleren (det har Yamaha).

Nå skal jeg bare bruke DVD mot en SONY 29" TV i første omgang, så bildeting er vel ikke akkurat mest viktig, men det hadde kanskje vært å vente seg på en spiller som selges ny i 2004?

Eller bør jeg levere alt tilbake og vente enda lenger på f.eks Yamaha 550? :?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har kommentert på news til deg så ble vel 540 kåret til årets DVD spiller av lyd og bilde. (du kjøpte NAD pga av god test i LB)

Syns det er verdt å vurdere andre merker også. Denon anser jeg som bedre enn NAD hvis du f.eks skal handle på klubben.

Pioneer DV 575 er en splitter ny spiller som spiller DVD Audio, SACD og DIVX til latterlige lave 1995,-

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har bokmerker på de fem siste spilte filmene... Når du starter opp spilleren så ser du ett signal oppe i venstre hjørne. Trykk på play og filmen fortsetter der du slapp...

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Som jeg har kommentert på news til deg så ble vel 540 kåret til årets DVD spiller av lyd og bilde. (du kjøpte NAD pga av god test i LB)

Syns det er verdt å vurdere andre merker også. Denon anser jeg som bedre enn NAD hvis du f.eks skal handle på klubben.

Pioneer DV 575 er en splitter ny spiller som spiller DVD Audio, SACD og DIVX til latterlige lave 1995,-
    Jeg kjøpte vel NAD like mye fordi jeg har en NAD T753 forsterker... Og det er lekkert at det matcher.

Jeg vurderte vel Denon litt også, men jeg fant ingen i samme prisklasse... Som opprinnelig var 1500,-

Skal tenke litt på denne Pioneer saken.. Kan du sende en PM på hvor du fant den gode prisen... Vil ikke starte noen prisdiskusjon her.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1995 er veiledene pris. Del vil sikkert bli solgt billigere på butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mener flere av dere at jeg bør levere tilbake NAD spilleren og heller satse på Yamaha, selvom denne etter mitt skjønn virker noe simplere :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t533 er vel egentlig en ganske bra cd-spiller og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du vel egentlig veldig rett i...

Fikk akkurat siste Lyd & Bilde inn døra i dag... Der tester de NAD T513 mot en knippe andre... Og den kom ikke så værst ut.. Så da tenker jeg vel at NAD'en blir stående jeg.. Så kan jeg vel heller si at jeg har betalt 500,- for samme finish som forsterkeren og heller være fornøyd med det :?:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •