Pioneer BDP-LX52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP-LX52

Noen som har noe info på denne nye spilleren til Pioneer?.. Etter veldig god omtalt for LX51 vil denne klare og gjøre det like bra?...

JP

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyere modeller vil altid være stor mulighet til forbedringer men om de blir store?
    (hadde enda Pioneer fått ut fingeren å gitt ut firmware som gjør 51 raskere + dts hd ma decoding ville forskjellene bli mindre)

LX52 har nettverkskontakt (beklageligvis ikke trådløst)
    LX52 får ikke decoding til multichannel analogt
    LX52 får PQLS til multichannel LPCM men da må man ha så ny reciver at det støtter PQLS multichannel PCM og være bruker av LPCM som de ferreste er da de bitstreamer HD lyd.

LX52 er 89 millimeter høy å blir da lavere en de 124 millimeter en 51 FD er)

LX 52 blir veldig lik BDP 23 FD som ble annonsert tidligere i vinter
    (eneste forskjell er at 23 har multichannel analog utganger)
    http://www.valueelectronics.com/images/pdf/BDP-23FD.pdf

For de fleste vil feks BDP 230 være spilleren som de kan nytte seg av om de da ikke har 7.1 PQLS reciver og bruker LPCM fremfor bitstream og da trenger LX52
    (man trenger jo strengt tatt ikke kjøpe kjempedyr BD spiller om en ikke kan dra nytte av de ekstra muligheter en større spiller har om en mindre modell har samme spesifikasjoner for det man trenger)

BDP 320 og LX52 er meget like

Spillerene vil vel ha USB til WMA9/MP3/JPEG men ikke nettverksoverføring fra pc som mange andre merker har
    Spillerene vil heller ikke ha MKV støtte eller divx som flere konkurenter har
    Spillerene vil vel kanskje heller ikke ha stream mulighet fra Youtube , Netfix osv osv ?

Modellbetegnelsen LX52 er hvertfall i Japan men om spillerene vil hete det i Europa?

Legger ved en google oversatt side fra Japansk til Norsk
    Oversatt versjon av http://bbs.newhivi.com/thread-22375-1-1.html

52 vil helt kart bli bedre en 51 da den blir mye raskere , nettverk , decoding av alle lyd formater , profile 2.0 , , USB osv
    52 vil også ha Aluminium Front Panel , 1x RS232C , PQLS på 7.1 LPCM
    men om de med 51 får stort utbytte av å bytte til 52 vil bli ut fra egene krav å hva man bruker ved en spiller

LX 52 http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1783

BDP 320 http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1782

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du valgt LX52 fremfor nåværend LX71?
    Skal bruke den på en 9. gen pioneer tv som er i bestilling.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Ville du valgt LX52 fremfor nåværend LX71?
    Skal bruke den på en 9. gen pioneer tv som er i bestilling.
    Om det er meg du spør tror jeg 52 blir en bedre spiller men har ikke funnet alle spesifikasjoner ennå.

Forskjell 51 og 71 er at
    71 har aluminiumfront (51 plastikk)
    71 har touch knapper (51 ikke)
    71 har gull på sine kontakter bak (51 ikke)

52 har aluminium front (knapper og gull vet jeg ikke)
    den vil ha nettverkstilkopling for firmware oppdateringer og profile 2.0 (som ikke 71 har)
    52 vil ha USB som 71 ikke har (tror jeg)
    51 vil være lynrask fra du slår på spilleren og lasting av BD plater og DVD
    (71 er veldig treg)

71 har multichannel analoge utganger noe ikke 52 har
    (overfører du lyden bitstream med HDMI eller som multichannel LPCM så er analog utgangene overflødige)
    71 er en høyere spiller å mange liker det fordi den gir et flott utseende men mener man at 89 millimeter er ok så vil jeg tro 52 er flott å se på også.

Den innvendige delen som scalerer osv i 52 har jeg ikke funnet opplysninger på men viser det seg at 52 har samme eller bedre behandling av bilde , lyd så er det ingen tvil at 52 er en megaspiller i forskjell.

(synd ikke pioneer har fått ut firmware som gjør 51 , 71 , 08 modellene raskere og med dts hd ma decoding)
    dette har de lovt siden Januar og ennå ikke kommet.
    Slike oppdateringer hadde hjulpet til å forsvare modellene mot de nye som kommer
    (kommer de nye og er like bra eller bedre en de gamle vil jo 51 , 71 , 08 prisen rase ned både nye og i et bruktmarked)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for infoen :-) tror jeg holder en finger på LX52, håper denne dukker opp på markede her i norge innen mai/juni mnd da :-)

Fikk beskjed fra pioneer nå at de venter LX52 inn i løpet av Juli.
    Hadde håpet å få den samtidig som Tv`en (mai/juni) men skal nok klare å vente, er jo så nære nå ;o)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen problemstilling!

Skal få meg PDPLX6090 som støtter HDMI v 1.3a

BDP-LX52 støtter også HDMI v. 1.3a

MEN

Min Yamaha RXV-1700 hjemmekinoreciever, hvor jeg hittil har kjørt lyd å bilde gjennom HDMI kontaktene fra forsterkerene støtter "bare" HDMI v. 1.2
    (skalerer opp til 1080p, men så ingenting om 1080/24p.

Vil det være kvalitetstap for meg å kjøre BDP-LX52 blurayspilleren med HDMI gjennom forsterkeren kontra å kjøre den direkte i tv`en?

Tenkte da å kjøpe en hdmi split ( 1 til 2) ut fra blurayspilleren slik at jeg får kjørt den direkte i tv emd hdmi samt hdmi til forsterkeren for å dra nytte av det nye lydsystemet (PCM) siden dette var siste modellen til yamaha før Dolby True HD osv kom på markede.

Er jeg inne på noe der eller er jeg helt på jordet? :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut noe mere on BDP-LX52?

Så at LX71 var blitt kåret til Årets Bluray spiller, så håper LX52 er hakket vassere ^_^

Spå på Pioneer USA - Home at de har fått ut en del specs om BDP-320 som er modellen rett under LX52 slik jeg har forstått det

http://www.pioneerelectronics.com/ep...es/BDP-320.pdf

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har LX71 nede, og lurer på om det ikke blir en LX52 til den andre tven

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min BDP-LX52 i vel 2-3 uker nå og må bare si jeg er VELDIG imponert over bilde (gikk opp fra en PS3) men spesielt lyden ble MYE bedre, ble fort sinnsykt realistisk og denne spilleren er RASK! Annbefales på det sterkeste ;-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt 320'n i noen uker og er også mektig imponert over den, jeg byttet ut min Sony s550. Etter hva jeg har forstått - skal ikke denne ha omtrent de samme kvalitetene på billede som LX-52?.. Jeg synes det er en bra forbedring fra min forige i allefall!!

Jens

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Jeg har nå hatt 320'n i noen uker og er også mektig imponert over den, jeg byttet ut min Sony s550. Etter hva jeg har forstått - skal ikke denne ha omtrent de samme kvalitetene på billede som LX-52?.. Jeg synes det er en bra forbedring fra min forige i allefall!!

Jens
    Spillerene er vel identiske på bilde og identiske på lyd
    (med unntak av 7.1 PQLS) men hører man faktisk forskjell på PQLS eller ikke ?
    Det er et flott ord og man må jo ha reciver som støtter det.

Forskjell LX52 / 320 er at LX52 spilleren har
    RS-232C
    7.1 PQLS multichannel
    Alluminium front
    Alluminium fjernkontroll
    som koster 1700,- i prisforskjell mellom spillerene.

at begge spillerene er raskere en tidligere modeller er quick start mode mulighet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikken der jeg kjøpte min BDP-LX52 hadde de testet både denne og 320, og de mente bildet var roligere på LX52.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clio
    I butikken der jeg kjøpte min BDP-LX52 hadde de testet både denne og 320, og de mente bildet var roligere på LX52.
    Det kan være mange grunner til det men at de er innstillt likt er et must for å mene noe slikt.
    (fabrikkinnstillt behøver ikke spillerene være like)
    Det er samme komponenter til bildebehandling (kan være ulik software men tror neppe det)

320 og 52 har begge like bildejusteringsmuligheter (og de er mange)
    Det er også mange bilde moduser som optimaliserer spillerens utgang mot skjermen den koples mot.
    (Det sier seg selv at å sammenligne blir en enorm jobb om ikke umulig ved test og det blotte øyet samt eksakt tid i bilde må sammenlignes å ikke ulike tider avspilling i en film)

Benchmark tester kommer vel snart
    Jeg har større tro på mangel av like innstillinger , samme tv tv , salgsum , og at elitemodellen vil virke som en mere gjennomført spiller pga påkostet aluminium har villedet denne selgeren for det er ingen dokumentasjoner å finne om spillerene som tilsier at de er ulike inni (bare like)

52 er den samme som USA 23FD og ikke der er spillerene dokkumentert som ulike bildemessig men at 23/52 er elitemodellen som er litt mere kosmetisk påkostet + RS232 og 7.1 jitter reduksjon med PQLS
    (i USA er det også 7.1 analog utganger på spillerene og forskjell 320/23 er bedre audio DAC på 23)

Skal ikke påstå at det ikke er forskjeller på bilde men skal man kunne forholde seg til det bør fakta/grunn kunne dokumenteres å ikke en selgers skjønn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    52 og 320 var testet mot samme tv, og selgeren var ikke nødvendigvis opptatt av å skryte av den ene i forhold til den andre!

Hvilke konsekvenser har det forresten at ikke 52 har 7.1 analoge utganger? Har den amerikanske nr. 23 bedre audio DAC enn den europeiske 52?

Jeg bruker en Yamaha RXV-3900 og er så langt meget fornøyd med den oppgraderingen jeg har fått gjennom denne spilleren. Bildet er meget bra, og lyden helt fantastisk. Ikke minst har jeg fått et klart løft på CD (der jeg bruker Pure Direct). Men kanskje ting kunne vært enda bedre?

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Sony s560 i bestilling, men lurer på om ikke LX-52'en kan være et bedre kjøp. Sony ha fått endel pepper på oppskalering av DVD'er. Da store deler av samlingen min består av DVD'er er det viktig å ha en spiller som kan gjøre dette riktig.
    Noen som vet om oppkobling mot nett kan gjøres via USB-dongle på LX-52'en?
    Vil LX-52 være et bedre kjøp enn s560?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clio
    52 og 320 var testet mot samme tv, og selgeren var ikke nødvendigvis opptatt av å skryte av den ene i forhold til den andre!

Hvilke konsekvenser har det forresten at ikke 52 har 7.1 analoge utganger? Har den amerikanske nr. 23 bedre audio DAC enn den europeiske 52?

Jeg bruker en Yamaha RXV-3900 og er så langt meget fornøyd med den oppgraderingen jeg har fått gjennom denne spilleren. Bildet er meget bra, og lyden helt fantastisk. Ikke minst har jeg fått et klart løft på CD (der jeg bruker Pure Direct). Men kanskje ting kunne vært enda bedre?
    LX52 Europa versjon har ikke 7.1 analog utganger men det har USA vesjonen som heter BDP 23FD.
    og bruker 4 x Burr Brown
    Nei det er mye skrevet at 23FD skulle få 4 X Wolfson DAC som 51FD , LX71 , LX08 feks har og at USA BDP 320 som også har 7.1 analog utganger skulle få 4 x Burr Brown
    Ved å lese USA pioneer sidene på spesifikasjoner på begge spillerene nå har de samme DAC.

Siden både Europa utgavene LX52 og 320 har stereo har de sikkert også fått en Burr Brown 2 kanals dac brikke.

LX52 og 320 vil få nesten helt sikkert få samme firmware da USA 23FD og 320 har den samme
    (på samme måte som 51FD,LX71 ogLX08 har samme firmware for de har feks samme komponenter og behandling av bilde)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Har en Sony s560 i bestilling, men lurer på om ikke LX-52'en kan være et bedre kjøp. Sony ha fått endel pepper på oppskalering av DVD'er. Da store deler av samlingen min består av DVD'er er det viktig å ha en spiller som kan gjøre dette riktig.
    Noen som vet om oppkobling mot nett kan gjøres via USB-dongle på LX-52'en?
    Vil LX-52 være et bedre kjøp enn s560?
    En spiller som ikke er WiFi får du vel ikke brukt dongle .
    Har fundert litt selv men ikke testet.......kanskje man kan finne en løsning ved bruk av trådløs HUB med kablet inngang , ekstra trådløs router med kablet inngang eller noe.
    Pioneer er ikke de som er først ute med nye ting men kommer sikkert WiFi på de neste modellene å da kan du sette inn en dongle
    (sikkert spesial laget som må kjøpes sepparat fordi den ikke følger med , tok kanskje litt i her men enkelte slue BD produsenter har faktisk valgt denne dongle måten)

DVD oppscalering
    Er du kresen på bilde og perfekt oppscalering og visning så kanskje Oppo BD 83 er bra valg ved HDMI overføring
    http://www.hometheaterhifi.com/image...hart-large.gif
    Man må opp i 20 000 kroners Pioneer spiller for like bra Benchmark

Riktig det at Sony ikke er best til dette (men 5000ES eller kommende 10 000ES er ikke dårlig)
    (en Sony gir i snitt like bra resultat som andre spillere i samme pris/ytelses kattegori som ikke er dårlig for den vanlige 40-50 tommer seeren men kan forbedres ved dyrere spillere når man har høye krav eller stor flate man ser bilde så feil lett vises
    http://www.hometheaterhifi.com/image...preadsheet.jpg
    .......
    51FD http://www.hometheaterhifi.com/image...1-FD-chart.jpg

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset Hygen. Da var Oppo BD-83 bestilt på eBay

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Takker for tipset Hygen. Da var Oppo BD-83 bestilt på eBay
    Jeg har desverre ikke sett spilleren i drift selv men ut fra alle beta tester tråder jeg har lest + alle tråder ettet spilleren ble lagt ut for salg er denne meget bra
    AndersT2 med flere har en slik å kan sikkert gi deg sine inntrykk
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...lu-ray-11.html

Begynner selv å tenke Oppo .
    Den er ikke av de peneste som feks Pioneer LX71 men den har så mye bra i seg for den som liker det man skal høre og se og ikke bare hvordan en BD spiller ser ut utvendig i hylla
    (he he selvsagt har jeg vært kritisk til oppo også men nå som flere og flere positive fakta og brukersammenligninger/tester har kommet så er jeg snart tom for argumenter)
    Oppo har DVDO EDGE Video Scaler å den gjør garantert jobben på DVD
    Nå har jo Pioneer BDP LX91 Qdeo videoprosessor men spilleren er utrolig dyr

Må jo si at LX52 eller oppo er begge gode valg men om DVD var veldig viktig så ville jeg også valgt en Oppo

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Jeg har desverre ikke sett spilleren i drift selv men ut fra alle beta tester tråder jeg har lest + alle tråder ettet spilleren ble lagt ut for salg er denne meget bra
    AndersT2 med flere har en slik å kan sikkert gi deg sine inntrykk
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...lu-ray-11.html

Begynner selv å tenke Oppo .
    Den er ikke av de peneste som feks Pioneer LX71 men den har så mye bra i seg for den som liker det man skal høre og se og ikke bare hvordan en BD spiller ser ut utvendig i hylla
    (he he selvsagt har jeg vært kritisk til oppo også men nå som flere og flere positive fakta og brukersammenligninger/tester har kommet så er jeg snart tom for argumenter)
    Oppo har DVDO EDGE Video Scaler å den gjør garantert jobben på DVD
    Nå har jo Pioneer BDP LX91 Qdeo videoprosessor men spilleren er utrolig dyr

Må jo si at LX52 eller oppo er begge gode valg men om DVD var veldig viktig så ville jeg også valgt en Oppo
    Om dvd oppskalering er så viktig ville nok jeg kanskje ha tenkt i baner to enheter, en blu-ray spiller med kvaliteter og en dvd spiller med kvaliteter.

Jens

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •