Pioneer BDP-LX52 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering

Hei

Noen som har noen formeninger om det er verd kronene å oppgradere fra BDP-51 til LX52 rent bildemessig (jeg er også litt irritert over hvor treg den er, men bilde teller mest).

Oppdatering:

Leste nettopp en dansk test av LX52:

Anmeldelse af Pioneer BDP-LX52

Konklusjonen var vel at load-tiden ikke var så mye bedre enn LX71, i ett tilfelle faktisk dårligere. Og load-tiden for BDP-51 og LX71 har en kamerat og jeg opplevd som tilsvarende. Det var heller ikke noen ting på bildesiden som rettferdiggjør en oppgradering. Men LX52 ser mer sexy ut, og fjernkontrollen ser mer lik ut som fjernkontrollen til TVen min, så det kan hende at det blir en totalt ufornuftig oppgradering :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem fra byen nå etter å ha blitt med en venninne til Stereofil for å kjøpe noen PSB-høyttalere, og der hadde de selvfølgelig LX52.

Kjøpte jeg den? Ja :-) Kunne ikke se noen umiddelbare forskjeller i bildekvalitet på min KRP-600A i forhold til 51FD etter noen raske tester. Men så var det dette med utseendet da :-)

Oppdatering: Har hatt LX52en noen dager nå, har oppdatert firmware fra 3.13 til 3.25 (med brent CD da jeg ikke har fått koplet den på nett ennå). Har brukt den 50/50 musikk/film, og jeg kan ikke si at det er noe jeg misliker ved denne spilleren vs. 51FD. I og med at 51FDen nå befinner seg hos en venninne, har jeg ikke fått sammenliknet tider for oppstart, lasting av CD, DVD og BluRay, men det kunne vært interessant. Rent subjektivt virker den raskere, men sammenliknikng av eple og eple med stoppeklokke er best :-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp i LydogBilde at de mente at DMP-BD80 var ørlitegrann bedre enn LX52 på bildekvaliteten, samt at LX52 var litt "rykkete" på bevegelser. Jeg har ikke sette denne spilleren live ennå, så skal ikke si noe der
    BD80 koster *4000,- og LX52 *6500,- men tror likevel jeg går for LX52'en.
    (Vet at man kan få BD80 billigere rundt omkring på nett, *prisene er oppgitt fra LydogBilde)
    Noen som har sett disse spillerne ved siden av hverandre og sett noe der?
    Var også interessant å lese "Fartsmålingen" til de 4 forskjellige blu-ray'ene, Mye som skilte dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi snakker om BD80, hvordan får jeg denne enkelest mulig sonefri for DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Leste nettopp i LydogBilde at de mente at DMP-BD80 var ørlitegrann bedre enn LX52 på bildekvaliteten, samt at LX52 var litt "rykkete" på bevegelser. Jeg har ikke sette denne spilleren live ennå, så skal ikke si noe der
    BD80 koster *4000,- og LX52 *6500,- men tror likevel jeg går for LX52'en da jeg får den for rundt 4500,-
    (Vet at man kan få BD80 billigere rundt omkring på nett, *prisene er oppgitt fra LydogBilde)
    Noen som har sett disse spillerne ved siden av hverandre og sett noe der?
    Var også interessant å lese "Fartsmålingen" til de 4 forskjellige blu-ray'ene, Mye som skilte dem.
    I september-nummeret til What Hi FI?, er det Pioneer som knuser de andre. Det er riktignok lillebror 320 som kommer best ut, den eneste andre spilleren som får full score er Sonys nye 360!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clio
    I september-nummeret til What Hi FI?, er det Pioneer som knuser de andre. Det er riktignok lillebror 320 som kommer best ut, den eneste andre spilleren som får full score er Sonys nye 360!
    Japp, så blir nok en LX52 på meg snart:-D Men er veldig spent på åssen Denon 2010CI blir iforhold til LX52, men den har jo selvfølgelig ikke kommet til Klubben ennå så:cry:

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min BDP-LX52 og er knallfornøyd hittil, anbefales

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare meg hva som er de STORE forskjellene på BDP320 og BDPLX52?

Eller er det en BDP51 vs BDPLX71 allover igjen... :P

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte nylig en Pioneer BDP-23FD Elite spiller (den amerikanske utgaven av LX-52). Den er sonefri på både blu-ray og DVD. En stund vurdererte jeg Panasonic DMP-BD80, som har fått mye skryt, men jeg synes BDP-23FD ser mye flottere ut. Jeg tror billedkvaliteten mellom disse to spillerne ikke er betydelig, og da kan utseendet bli avgjørende. BD80 er kanskje litt bedre på DVD, men jeg har en Denon DVD-3930 som tar seg av DVD-avspillinger. Mitt inntrykk er også at BDP-23FD har litt bedre stereo-lydkvalitet (musikk).

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Bestilte nylig en Pioneer BDP-23FD Elite spiller (den amerikanske utgaven av LX-52). Den er sonefri på både blu-ray og DVD. En stund vurdererte jeg Panasonic DMP-BD80, som har fått mye skryt, men jeg synes BDP-23FD ser mye flottere ut. Jeg tror billedkvaliteten mellom disse to spillerne ikke er betydelig, og da kan utseendet bli avgjørende. BD80 er kanskje litt bedre på DVD, men jeg har en Denon DVD-3930 som tar seg av DVD-avspillinger. Mitt inntrykk er også at BDP-23FD har litt bedre stereo-lydkvalitet (musikk).
    23FD er etter hva jeg ser det beste man kan få fra Pioneer til fornuftig pris.
    Har du fått den ennå ?
    Etter min beregning skal vel denne kunne kjøpes fra feks Sverige å man skal kunne havne på en totalpris ferdig levert postkontor i Norge som er lavere en den reduserte LX52 spilleren selges for her i landet.............stemmer det ?

Stemmer det at 23FD regionsfri leveres med 220 volt ?

Quick start ..er det noe slikt på BDP 23FD ?
    Det er funksjonen som er på mange ulike spillere som gjør den til en rask spiller fra power on til feks plate skuffen er ute
    (ofte 4-6 sekunder på en spiller)
    Pioneer har som få spillere ikke hatt quick start før men BDP 120 har det..ingen andre Europeiske modeller.....men har 23FD ?

Tror ikke det er forskjeller DAC USA 230 , 23FD , Europa 320 , LX52
    da det sitter burr brown PCM1742 i alle

Lydforskjeller spillerene mellom vil du neppe oppleve

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Har du fått den ennå ?
    Nei, den er bare bestilt.

Etter min beregning skal vel denne kunne kjøpes fra feks Sverige å man skal kunne havne på en totalpris ferdig levert postkontor i Norge som er lavere en den reduserte LX52 spilleren selges for her i landet.............stemmer det ?
    Ja, den svenske kronasjonen er litt svak om dagen ICOS-mod'en er i seg selv verdt minst 800 kr.

Stemmer det at 23FD regionsfri leveres med 220 volt ?
    Ja, dette har butikken bekreftet.

Quick start ..er det noe slikt på BDP 23FD ?
    Aner ikke, men jeg håper det.

Det er funksjonen som er på mange ulike spillere som gjør den til en rask spiller fra power on til feks plate skuffen er ute
    (ofte 4-6 sekunder på en spiller)
    Fattern har en slik spiller fra Sony. Var aldri plaget av treg start med spilleren han hadde.

Lydforskjeller spillerene mellom vil du neppe oppleve
    Kanskje ikke mellom Pioneer-spillerne, men muligens mellom 23FD og Panasonics BDP-80.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Kanskje ikke mellom Pioneer-spillerne, men muligens mellom 23FD og Panasonics BDP-80.
    Det vil jeg helt sikkert tro.
    Leser man ut fra brukertester vil USA modellene 320 og 23FD levere like bra analog lyd som LX71.
    (det vil si brukerene kan ikke deffinere de nye USA 320/23FD spillerene bedre eller dårligere på analog lyd mot LX71 å det lover bra)

Du får skrive noen ord da du får den.
    Har en misstanke om at den er litt treg i start , load som Pioneer generelt er men resten blir en nytelse.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det vil jeg helt sikkert tro.
    Leser man ut fra brukertester vil USA modellene 320 og 23FD levere like bra analog lyd som LX71. (det vil si brukerene kan ikke deffinere de nye USA 320/23FD spillerene bedre eller dårligere på analog lyd mot LX71 å det lover bra)
    Area DVD (*) synes at LX52 har bedre bilde enn LX71. Jeg antar at LX52 og 23FD yter omtrent likt, siden det egentlig er snakk om samme spiller med ulikt navn (23FD har riktignok 7.1 analoge utganger, noe som LX52 ikke har). Lyden er også bedre enn BDP-320. De utroper spilleren til referanse i prisklassen opp til 1000 Euro (øvre mellomklasse):

EXKLUSIV-TEST: Pioneer Blu-ray-Player BDP-LX52 - Champion der oberen Mittelklasse (12.08.2009)

De skriver bl.a. (oversatt med Google Translate):

Testoppsett:

# D-ILA projector Pioneer Kuro KRF-9000FD
    # Philips 21:9-LCD 56PFL9954H/12
    # Grundig Vision 9 42-9870
    # Sony STR-DA6400ES Sony STR-DA6400ES
    # Pioneer Susano SC-LX90
    Billedkvalitet (Blu-Ray og DVD):

With the BDP-LX52 Pioneer BD has built a first-class player, to the significant price increase compared to the BDP-320 by its visibly better performance as a DVD player justifies replacement. ... Regarding the outstanding upconversion of DVD signals to 1080p makes the older Pioneer BDP-LX71 visible behind him. ... Even the Blu-ray transport Denon DVD-2500BT must not fit behind the BDP-LX52. ... So much depth and image stability, we have so far not seen in this price league. ... The older Samsung BD-P2500 offers HQV chip, ... the BDP-LX52 can not reach it, however, and must be defeated by a significant margin. ... Overall picture in relation to the price category: Excellent.
    Lyd:

The BDP-LX52 creates a very strong showing again AREA DVD Test floor and just be clear when the analog signal output of the BDP-320 behind him. With its diverse and dynamic game of the digital HDMI signal output, it is also recommended for the discerning audio enthusiasts. Overall in relation to the price category: Excellent.
    Konklusjon:

The BDP-LX52 impresses with impeccable performance and provides audio-visual in the league and 1,000 EUR is currently the benchmark

Area DVD Referenz

Blu-ray player, upper middle class to 1,000 EUR
    (*) AreaDVD er ganske grundige i sine omtaler og de bruker stort sett ganske påkostet utstyr for å avdekke svakheter og styrker til komponentene de tester. Deres meninger veier derfor tungt når jeg vurderer innkjøp av nytt utstyr. Denne gangen oppdaget jeg ikke testen før etter at jeg hadde bestilt spilleren, men den rosende omtalen har bare styrket inntrykket mitt av at dette er et bra kjøp til prisen.

Du får skrive noen ord da du får den. Har en misstanke om at den er litt treg i start , load som Pioneer generelt er men resten blir en nytelse.
    Jeg kan skrive litt om hvordan den yter sammenlignet med Denon DVD-3930 og PS3 når den tid kommer.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste lenger opp at den brukte 6 min. på å loade terminator 2 , kan det stemme ? Da er den ikke den raskeste gutten i klassen....... Nå står det mellom denne og Oppo 831

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 2 stk i bestilling :-D Junior må jo ha en også........
    Blir jeg ikke fornøyd med denne må det bli Oppo 831

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den bruker 6 min, så er det pga en eller annen bug eller konflikt mellom spilleren og BR'n.

Jeg synes den er helt ok når det gjelder hastighet. Ikke på nivå med LG og Sony, men helt greit. Man tenker ikke så mye på det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvis den bruker 6 min, så er det pga en eller annen bug eller konflikt mellom spilleren og BR'n.

Jeg synes den er helt ok når det gjelder hastighet. Ikke på nivå med LG og Sony, men helt greit. Man tenker ikke så mye på det.
    Har heldigvis en Yamaha dvd S 2700 til musikk og dvd :wink:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vidunderet på plass, litt deilig å se en HD logo i displayet på yammisen :-D
    Noen som har prøvd med digitalkamera via USB porten ? Vet ikke om det lar seg gjøre ( prøvde uten resultat ) Har til og med lest bruksanvisningen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottok min Pioneer BDP-23FD tidligere denne uken. Jeg har vært ganske opptatt, så jeg har ikke hatt mulighet til å foreta noen omfattende testing av spilleren.

Men her ihvertfall mine førsteinntrykk:

Dette er altså en BDP-23FD spiller, den amerikanske motparten til LX52. Forskjellen mellom spillerne er minimale, bortsett fra at 23FD har 7.1 analoge utganger. Jeg tror innmaten er stort sett den samme.

Konstruksjonskvalitet:

Spilleren ser mye penere enn 'flatbrød'-stilen som tydeligvis er blitt populært blant produsentene for tiden. Den har allikevel et litt plastikk-aktig preg sammenlignet med Denon DVD-3930, som har et tyngre industrielt utseende. Knappene på fjernkontrollen var litt ekle sammenlignet med PS3-fjernkontrollen, men dette er nok en liten vanesak. Dessuten har det egentlig lite å si for min vurdering av selve spilleren.

23FD blir nesten ikke varm i det hele tatt og er omtrent lydløs (hører ihvertfall ikke viften). Kontrasten her er stor sammenlignet med PS3 (1. generasjon), som blir ganske varm etter kort tid og som støyer en del mer.

Blu-Ray billedkvalitet versus PS3:

Forskjellen er ikke dramatisk (PS3 er tross alt meget bra på BD-video), men BDP-23FD har ihvertfall et skarpere bilde. Skarpheten kan justeres.

Blu-Ray lydkvalitet versus PS3:

Har ikke hatt anledning til å foreta noen grundige sammenligninger her.

DVD-billedkvalitet versus PS3 og Denon DVD-3930:

Bedre enn PS3, men ikke like bra som på Denon-spilleren (noe jeg heller ikke hadde forventet). Denon-spilleren produserer et litt 'roligere' og renere bilde.

Responstider:

Først vil jeg fremheve at jeg har lastet inn den aller siste firmwaren (3.34a). Jeg synes spilleren er rask nok ved oppstart av BD-filmer, selv om jeg er blitt vant med den raske responsen til PS3. Noen nevnte Terminator 2 tidligere i denne tråden. Jeg har Skynet Edition fra Optimum Releasing. Jeg foretok en tidssammenligning med PS3 (alle tidene inkluderer tvungne tekster, produksjonslogoer, osv.):

Første meny (valg av land):

23FD: Etter ca. 45 sek.
    PS3: Etter ca. 35 sek.

Hovedmeny (filmmeny):

23FD: Etter ca. 5 min.
    PS3: Etter ca. 1:45 min.

Dette tilfellet er litt ekstremt, siden Skynet-utgaven laster inn en 'tung' animert meny i starten. For de fleste filmene jeg har testet er oppstartstiden rundt 30-40 sek, noe som jeg synes er helt akseptabelt. Det tar ikke mer enn 10 sekunder fra man slår på spilleren til den er klar til å laste en film.

Sett under ett er jeg ganske fornøyd med spilleren. Den yter bra i forhold til prisen og har som nevnt tidligere en modchip som gjør at jeg kan spille av alle soner på både BD og DVD. Denne mod'en har fungert bra så langt.

Vil kanskje poste noen flere kommentarer senere etterhvert som jeg får testet ut spilleren mer.

EDIT: Glemte å nevne en ting vedrørende konstruksjonskvaliteten:

Jeg har en ubalansert BD-plate (Che, 1. del). Når jeg spiller denne i PS3'en bråker den fælt på grunn av vibrasjonene som oppstår. Det høres nesten ut som maskinen er iferd med å bli røsket fra hverandre på grunn av sentrifugalkraften... Når jeg spiller av samme plate i 23FD så forårsaker den ikke de samme vibrasjonene og det går helt greit å kjøre filmen uten den irriterende vibrasjonsstøyen. Pioneer-spilleren har med andre ord bedre vibrasjonsdemping enn PS3'en.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Noen som har prøvd med digitalkamera via USB porten ? Vet ikke om det lar seg gjøre ( prøvde uten resultat ) Har til og med lest bruksanvisningen
    Prøvde å koble et Nikon D90 speilreflekskamera på USB-porten, men jeg fant ikke noen funksjoner eller menyer som tillot meg å se bildene. Jeg tror den eneste hensikten med USB-porten er å kunne lagre data på eksterne enheter (maskinen har bare 1 GB intern lagringsplass).

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •