Ps3 vs dedikert bluray spiller.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ps3 vs dedikert bluray spiller.....

Hei!

Vet ikkje om det allerede er noen tråd angående dette men starter ivertfall en 8)

Det eg lurer på er hvordan playstation 3 klarer seg i dag,mot andre dedikerte bluray spillere av nyere dato,med tanke på lyd og bildekvalitet.

er forskjellene fortsatt marginale,eller er det "STORE MERKBARE" forskjeller for oss dødelige?

Og kan ein få ein rimelig spiller,eller må ein over 7-8000/nærmere 15-20 000 for å få overlegen forskjell...

Eller er ps3 fortsatt eit kupp for dei som er ute etter ein spiller til film dvd og bluray med tanke på bilde og lydkvalitet?

Eg tenker ikkje på fordelen med ps3 som spillemaskin og network,osv. legger kun vekt på bluray og filmdelen.

Har selv ps3 og pioneer lx5090 plasma.og ps3 blir mest brukt til film,både bluray og dvd.Men kunne tenkt meg å bytta ut dersom forskjellene er av "wow/hakeslepp" faktor

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, det er vel 1 tråd eller 2 om dette evnet.

Kort så er det et lite pluss for både lyd og bilde om det er en dedikert spiller.
    Bare velge og vrake med tanke på at det er litt forskjellige hva du får fra spiller til spiller.

Det har vært maaange tester med blu ray spillere i det siste halve året.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Sony endelig kommer med Movie Store til europa så er jo det en stor fordel. ^^

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Vet ikkje om det allerede er noen tråd angående dette men starter ivertfall en 8)

Det eg lurer på er hvordan playstation 3 klarer seg i dag,mot andre dedikerte bluray spillere av nyere dato,med tanke på lyd og bildekvalitet.

er forskjellene fortsatt marginale,eller er det "STORE MERKBARE" forskjeller for oss dødelige?

Og kan ein få ein rimelig spiller,eller må ein over 7-8000/nærmere 15-20 000 for å få overlegen forskjell...

Eller er ps3 fortsatt eit kupp for dei som er ute etter ein spiller til film dvd og bluray med tanke på bilde og lydkvalitet?

Eg tenker ikkje på fordelen med ps3 som spillemaskin og network,osv. legger kun vekt på bluray og filmdelen.

Har selv ps3 og pioneer lx5090 plasma.og ps3 blir mest brukt til film,både bluray og dvd.Men kunne tenkt meg å bytta ut dersom forskjellene er av "wow/hakeslepp" faktor
    Du vil kunne oppnå noe bedre DVD-bilde med en god standalone spiller, blu-ray biten er omtrent identisk.

Når det gjelder det lydmessige så sier mange at de opplever bedre lyd med bit-stream selv om det vitenskapelig sett ikke gir mening kontra PCM.
    Selv synes jeg også det, men jeg tror egentlig at det bare er fordi PCM ut fra PS3 er så mye lavere i volum enn det man får med bitstream slik at det bare er øra mine som lures.

Så kort fortalt:
    PS3 er fortsatt en god spiller, og er fremdeles betydelig bedre enn alt på markedet i ren laste og navigasjonshastighet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •