Coaksial/optisk vs 7.1 analog?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Coaksial/optisk vs 7.1 analog?

Jeg har en Panasonic BlueRay DMP-BD55 som bare er helt fabelaktig, bildemessig.
    Jeg sitter på en Harman Kardon hjemmekinoforsterker uten HDMI-inngang, men ifølge en test av Panasonic'en skal 7.1-kontaktene gi tilsvarende lydkvalitet og fullt utbytte av HD-lyden på BLueRay-platene.

Og jeg som trodde optisk kabel. evt. coaksial ga samme kvalitet. (Jeg benytter coaksial i dag).

Så spørsmålet er, med mitt utstyr, hva er best kabelløsning for å få best utbytte av lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BetaCam
    Jeg har en Panasonic BlueRay DMP-BD55 som bare er helt fabelaktig, bildemessig.
    Jeg sitter på en Harman Kardon hjemmekinoforsterker uten HDMI-inngang, men ifølge en test av Panasonic'en skal 7.1-kontaktene gi tilsvarende lydkvalitet og fullt utbytte av HD-lyden på BLueRay-platene.

Og jeg som trodde optisk kabel. evt. coaksial ga samme kvalitet. (Jeg benytter coaksial i dag).

Så spørsmålet er, med mitt utstyr, hva er best kabelløsning for å få best utbytte av lyden?
    Det beste er uten tvil å kjøpe analoge signalkabler og bruke 7.1-utgangen på Blu-Ray spilleren din!
    Via Coaxial/optisk digitalkabel får du kun vanlig Dolby Digital eller DTS lyd, og får ikke brukt HD-lydsporet som ligger på Blu-Ray platene.

Og forskjellen er enorm, selv på anlegg i "normal" prisklasse. Bytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det var kjapt ekspedert. Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjapt ekspedert. Takk!
    Bare hyggelig!

Kjører 5.1 ut på min Sony s550, og det var STOR forskjell fra coax/optisk, enda jeg bare har et Logitech Z-5500 anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kabler kan det være fornuftig å bruke? Trenger jeg bloddyre feinschmecker-merker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kabler kan det være fornuftig å bruke? Trenger jeg bloddyre feinschmecker-merker?
    Jeg har tre stk fra Profigold til 200 kr stykket, og de fungerer kjempebra på mitt anlegg.

Nå er jo ditt anlegg sikkert bedre enn mitt, så du kan jo vurdere hva du vil gi.
    Men er ikke nødvendig med kabler til en tusenlapp per par vil nå jeg si da, tatt i betraktning at recieveren din ikke er av nyeste sort.

Argon lager bra kabler, men har ikke hørt disse under.
    Men tror de er gode kjøp til prisen
    Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: ARGON 5057 kabel 448 kr paret
    Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: ARGON 5056 kabel 348 kr paret

Fordelen med disse er at du får kjøpt de i 0,6 meters lengder, så slipper du mer kabelsalat enn nødvendig bak komponentene

Blir bra uansett

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker analoge tilkoblinger mellom min Pioneer BDP-LX91 (BD-spiller) og Rotel RSP -1068 (forforsterker). Det fungerer veldig bra det !
    (Eneste minus er hvis jeg ønsker å kjøre filmer med 5.1 HD-lyd i 7.1 oppsett, da får jeg kun lyd i front/senter/side/sub, ikke i de 2 center back-kanalene)
    Løsningen blir da i så fall å kjøre lyden via coax, men da får jeg jo "kun" 7.1 lyd uten HD...
    Dette gjelder også vanlig 5.1 lydspor fra DVD, spilleren gir ikke lyd i 7.1 da heller.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler disse:
    1M*(3FT)*ATLONA*SACD*(6-CHANNEL)*MULTI*CHANNEL*AUDIO*CABLE*::*6-Channel*Audio*Cable*(*SACD/DVD...

Som du får kjøpt her:
    atlona AUDIO CABLE 6 channel, Electronics items on eBay.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •