nye pioneer blu-ray spillere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vurderer å kjøpe en Panasonic BD60. Men hvis noen klarer å overbevise meg om at Pioneer er et bedre valg, kanskje jeg ombestemmer meg. Har noen sakelige og gode argumenter for heller å gå for en Pioneer?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Pioneer BD spiller som vil være i samme "kategori" som Panasonic DMP BD60 er Pioneer BDP 120

(DMP BD80 og Pioneer BDP 320 vil være tilsvarende)

Jeg tror du bilde messig får bedre bilde med Pioneer spillerene som har Anchor Bay / DVDO Edge mot Panasonic som har UniPhier / HQV Realta

Skal du bruke ekstern scaler som feks i en projector eller tv vil Pioneer spilleren være den eneste som kan levere 576p source direct over HDMI

Pioneer med PQLS for 2.0 stereo overført med HDMI
    (større nye Pioneer spillere får også PQLS til bitstream 7.1 HD lyd over HDMI)
    PQLS er et ekstra for de som har mulighet med sin Pioneer reciver å også en tanke om man fremtidig skal ha Pioneer reciver)

Nye Pioneer spillere er raske i forhold til de eldre trege modellene.

BDP 120 tror jeg faktisk ikke kan oppdatere firmware over internett (selv om den er tilkoplet internett) men må oppdateres via USB eller med brent CD-R.
    BDP 320 kan oppdateres med internett

BDP 120 har 32-bit Deep Color som har vært vanlig på BD spillere å som Panasonic også har.
    BDP 320 eller andre nye Pioneer BD spillere har 48 bit Deep Color

Panasonic har VIERA CAST , Youtube om man ser dette som viktig på en spiller

Begge spillerene mangler wifi for streaming fra PC , nettverkshardisk

Begge har USB og samme avspilling av filtyper tror jeg

Har ikke lest kriteriene til Hjemmekino.no som gir Panasonic DMP BD80 bedre karakter en Pioneer BDP 320 men på pappiret er Pioneer spillerene bedre på BD , DVD , CD og ut fra tidligere tester av samme koponenter scalerere osv i tidligere modeller har Pioneer fått mere skryt en Panasonic.
    (hjemmekino testen basserer kanskje sine karakterer på ekstra funksjoner å vektlegger kanskje ikke kvalitet CD , DVD , BD høyt)

Panasonic DMP BD60 er faktisk nesten samme spiller som gamle DMP BD35 men med noen ekstra funksjoner som ikke har med BD , CD , DVD avspilling.

Forskjell bilde DMP60 / BDP 120 på en 40 - 50 tommer er det ikke sikkert man registrerer)

Er vel egentlig bare å velge
    (utrolige forskjeller kan man heller ikke vente mellom spillere i samme pris klasse )

Står valget mellom DMP60 og BDP320 er ikke dette direkte sammenlignbare spillere å var det meg ville jeg valgt 320

Man må selv bedømme hva som er viktig ved kjøp av spiller.
    wifi trådløst , youtube og slikt , USB , avspillingsbare formater fra disc , wifi , USB , DVD scalering , BD bilde , CD lyd analogt , BD lyd analogt , hvordan spilleren ser ut , betjening , stabilitet eller spiller som konstant må firmware oppdateres , HDMI source Direct , innstillinger og valg til endringer som redusering av digital støy osv. +++++++++ +++ ++++ ++++ pluss

Nå selges vel DMP BD60 til under 2K på komplett så man får mye og bra spiller i Panasonic til forholdsvis lav pris

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bdp-320

I testen i Hjemmekino kommer vel egentlig Pioneer BDP-320 best ut når man kun ser på lyd og bilde, mens Panasonic BD80 blir best i test når man veier ytelse og pris. Og det eneste negative i den testen om BDP-320 er treigheten !!! Og det er vistnok enda en god vei å gå der før den matcher f.eks PS3 som enda er en av de kjappeste spillerene .....

Har sett tester med oppgitte lastetider på nettet, hvor det er ganske tydelig at Pioneer henger (langt) etter de beste i klassen på dette.

Er ganske lysten selv på en Pioneer spiller, kan man forvente at software oppdateringer vil bedre hastighets ytelser eller ?

Bruker selv PS3 som spiller i dag, den er jo ganske grei, blir litt nedtur å gå over til noe som er betydelig (?) treigere i avtrekkeren...selv om topp lyd og bilde er det vi alle higer etter :-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tregheten må jeg si ikke plager meg i det hele tatt. Men jeg vil gjerne ha kvalitet, brukervennlighet, SACD, DVD-A og design. Derfor irriterer det meg at ikke Pioneer inkluderer alle formater. Må igjen vente til neste generasjon :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3200 var ikke ordinær pris. når jeg var der kostet den 4995.
    Men kan si at jeg fikk en spesial pris. Har ingen ting å klage på så langt. Veldig fornøyd. Men har ikke så mye å sammenligne den med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Jeg har også skaffet meg BDP-320, veldig fornøyd med bilde og lyd, MEN etterhvert har jeg begynt å legge merke til at selve spilleren støyer litt, virker ikke som det er selve viften, men noe slags elektronikk støy.
    Andre som opplever dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har prøvd å spille av DivX-filer (eller andre videofiltyper) via USB på 320'en?
    Hvordan fungerer spilleren i så fall på det området?

mvh Tore

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiot
    I testen i Hjemmekino kommer vel egentlig Pioneer BDP-320 best ut når man kun ser på lyd og bilde, mens Panasonic BD80 blir best i test når man veier ytelse og pris. Og det eneste negative i den testen om BDP-320 er treigheten !!! Og det er vistnok enda en god vei å gå der før den matcher f.eks PS3 som enda er en av de kjappeste spillerene .....
    Leste den testen.
    For meg er det 3 ting som er viktig; bilde/lyd på blu-ray og mulighet for sonefri.
    Etter det kommer dvd oppskalering.

Som du påpeker så kommer Pioneeren ut med bedre bildekarakter. Men, i selve testen står det ingenting om en sammenligning på bilde Pioneer/Panasonic....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en forkjærlighet for de mulighetene Pioneer har til å justere bildet. med sine tre brukerdefinerte minner i tillegg til de forhåndsdefinerte minnene, kan man med 320 gjøre avanserte endringer på støyreduksjon, skarphet og lignende som igjen gjør at 320 i mine øyne presterer hakket bedre bildemessig enn det BD80 gjør. Grunnen til at BD80 får bedre karakter totalt sett henger sammen med at den koster betydelig mindre, er langt raskere i bruk og har nesten like gode ytelser på film. Den har i tillegg VieraCast, som kan være kjekt for noen og totalt meningsløst for andre. Som alltid må man se på sine egne behov når man velger spiller. Begge disse spillerne er meget gode og vil tilfredstille de aller fleste av oss, meg inkludert.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD 80 Koster "betydelig mindre"? Det er snakk om 4000 kr for 320 vs. 3000 kr for BD80.. (de fleste nettbutikkene tar 3300-3400 for BD80)

320 har source direct som er grunnen til at jeg tenkte å velge denne istedenfor, så kan jeg gjøre oppskalering av DVD i min receiver som har Reon-HQV video-chip.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En prisforskjell på 33% er faktisk en relativ stor forskjell selv om en tusenlapp isolert sett ikke er veldig mye. I økonomisegmentet er dette derfor en vesentlig forskjell. Hadde det vært i 17k kontra 18k hadde det ikke vært det. Er enig i at directfunksjonen til Pioneer er fin når man vil ha ekstern konvertering av 576i. Det er det ikke mange spillere som har lengre. de fleste sender ut 576p.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Jeg har en forkjærlighet for de mulighetene Pioneer har til å justere bildet. med sine tre brukerdefinerte minner i tillegg til de forhåndsdefinerte minnene, kan man med 320 gjøre avanserte endringer på støyreduksjon, skarphet og lignende som igjen gjør at 320 i mine øyne presterer hakket bedre bildemessig enn det BD80 gjør. Grunnen til at BD80 får bedre karakter totalt sett henger sammen med at den koster betydelig mindre, er langt raskere i bruk og har nesten like gode ytelser på film. Den har i tillegg VieraCast, som kan være kjekt for noen og totalt meningsløst for andre. Som alltid må man se på sine egne behov når man velger spiller. Begge disse spillerne er meget gode og vil tilfredstille de aller fleste av oss, meg inkludert.
    Supert svar, tusen takk for det
    Vedrørende de innstillingene...
    Regner med at man da ser på bildet, og tweaker litt. Lagre.
    Er det da sånn atte du bruker den innstillingen fast, eller driver du og diller med det for hver film?

Om det da er snakk om under 10 000 så er det vel Pioneer, Sony eller nye Oppoen som vil kunne gi best bilde skulle jeg da tro...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang pris så fikk vi forresten opplyst fra Pioneer at veil pris på 320 var/er 5.498. Panasonic opplyste en veil pris på 3.495. Det er en forskjell på 2000 kroner ( rund regnet 60% mer) og er grunnen til at vi snakker om stor prisforskjell. Vi oppgir alltid veil. priser i våre tester, så får det være opp til den enkelte å finne gode kjøp i butikk eller på nett.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Supert svar, tusen takk for det
    Vedrørende de innstillingene...
    Regner med at man da ser på bildet, og tweaker litt. Lagre.
    Er det da sånn atte du bruker den innstillingen fast, eller driver du og diller med det for hver film?

Om det da er snakk om under 10 000 så er det vel Pioneer, Sony eller nye Oppoen som vil kunne gi best bilde skulle jeg da tro...
    Når det gjelder bildeinnstillingene så varierer jeg i forhold til kildematerialet. det er ofte et stort pluss med null støyreduksjon og ekstra skarphet på BD tegnefilm, mens det på andre filmer er fint med litt støyreduksjon. med tre minner kan man lage tre scenarioer som burde passe for de fleste filmer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peil på om BDP-LX52 er verd å vente på pluss pris forskjellen sammenliknet med BDP-320? Finner ikke store forskjeller på disse. Ser at LX52 har Multichannel PQLS. Men siden jeg ikke har Pioneer receiver så spiller vel ikke det noen rolle...

Jørn, kommer det test av LX52 i HJEMMEKINO snart?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har fortiden en eldre pioneer dvd spiller som begynner å skrante litt, og vurderer da og hoppe over på bluray. Det jeg da lurer på er om noen av de nye pioneer spillerene BDP 320 og BDP LX52 er sonefrie på dvd delen.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også og lurer på nettopp det samme som bsk . Når kommer nye hjemmekino bladet ut egentligt ?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny FW BDP-320

Det ligger ny FW til nedlasting hos Pioneer.

Pioneer USA - Pioneer Blu-ray Disc Players

Arne M

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •