valg av blu-ray spiller til under 3 tusen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av blu-ray spiller til under 3 tusen

skal ha ny spiller.det står mellom sony bdp s550/sony bdp s360/lg bd 370.koster nesten det samme.hvem er best?har sett på sammenligning på hjemmekinosiden.ser ingen stor forskjell.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    skal ha ny spiller.det står mellom sony bdp s550/sony bdp s360/lg bd 370.koster nesten det samme.hvem er best?har sett på sammenligning på hjemmekinosiden.ser ingen stor forskjell.

Sony gir deg mest i forhold til bildejusteringer osv og muligheter.

LGs nye modell er derimot litt spennende i og med at den har Utube innlagt, for de som har nett tilgang..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ytelsene i begge sony spillerne virker like så da er det vel ett fett da?prata med en ekspert i en butikk angående Lg spillern.han har selv kjøpt den nå nylig.var visst helt rå,hvertfall til prisen.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ytelsene i begge sony spillerne virker like så da er det vel ett fett da?prata med en ekspert i en butikk angående Lg spillern.han har selv kjøpt den nå nylig.var visst helt rå,hvertfall til prisen.

Jo det stemmer, eneste forskjell er at du har mulighet til analog flerkanal ut med den dyreste..

Ellers er det egentlig ikke så viktig...

En fordel med Sony er jo bildejusteringer da, det trenger du kanskje ikke til bluray, men om du skal se dvd på den da er det nok garantert kjekt å ha.

Begge spillerne sies ellers å være meget bra. Men Sonyen gir nok mest innhold til prisen tror jeg.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke den siste Panasonic?

Panasonic DMP-BD60EG-K

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers vil jeg sjekket ut de nye Pioneer spillerne som skal komme i disse dager.

Den billigste skal ligge i underkant av 3000.

Pioneer lanserer tre rimelige Blu-ray-spillere - Lyd og Bilde

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung BD-P1500 får for under 2000kr. Den har det du trenger. HD-lyd ut via HDMI, oppskallering til 1080p, BD Live og ikke fullt av analoge utganger du aldri kommer til å bruke. Jeg synes ikke at den er plagsom treg. Litt tregere enn DVD-spilleren min, men ikke mye.

Det har vist seg at bildeforskjellen mellom billige/PS3 og dyre spillere er ikke synlig. Den største forskjellen ligger i lyd-delen og helst den analoge delen. Hvis du skal bruke det så lønner det seg nok å legge i litt, men hvis du skal bruke HDMI til både lyd og bilde så han du heller bruke den siste tusenlappen til å kjøpe deg filmer.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Samsung BD-P1500 får for under 2000kr. Den har det du trenger. HD-lyd ut via HDMI, oppskallering til 1080p, BD Live og ikke fullt av analoge utganger du aldri kommer til å bruke. Jeg synes ikke at den er plagsom treg. Litt tregere enn DVD-spilleren min, men ikke mye.

Det har vist seg at bildeforskjellen mellom billige/PS3 og dyre spillere er ikke synlig. Den største forskjellen ligger i lyd-delen og helst den analoge delen. Hvis du skal bruke det så lønner det seg nok å legge i litt, men hvis du skal bruke HDMI til både lyd og bilde så han du heller bruke den siste tusenlappen til å kjøpe deg filmer.
    Det er bildedelen det er størst forskjell på om man bruker HDMI. At Panasonic er best til prisen er det lite tvil om. Lyddelen behandles ikke noe særlig i spilleren så lenge du bruker HDMI, da er det Recieveren som dekoder digitallyden og dens DAC som behandler analoglyden, ikke spilleren. Det er derimot spilleren som behandler bildet og dermed er det i bildet forskjellene ligger. PS3 er ikke så god på fargene og selv om sortnivået er bra er det ikke like godt som Panasonic som også er best på farger.

Bruker du derimot analogutgangen på spilleren er det forskjeller, men de fleste rimeliger Blu-rayspillere er så dårlige der at der er bare å la det gå via HDMI og la recieveren ta jobben - iallefall om du har en god reciever.

Hvor stor forskjellen i ytelser er på BD60 og den eldre BD35 vet jeg ikke, men BD35 er fantastisk til like over 2000kr. Vil anta at BD60 er raskere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert Panasonic DMP-BD60. Liker konseptet med å ha samme merke i tv og blu-ray. Uansettcså ser bd60 ut som en bra spiller ut fra de testene jeg har funnet på nettet.

(som f.eks denne Panasonic DMP-BD60 Blu-ray Player Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews

Det jeg lurer på er hvordan en kan få spilleren på trådløs nett når den kun har ethernet utgang. Hvor mye brukes internett på blu-ray? er det noen bedre spillere i samme prisklasse? I en perfekt verden skulle jeg gjerne hatt en mediespiller som streamer filmer fra data og som kan samtidig spille blu-ray. altså en alt i ett "boks"....finnes noe lignende og event hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selvfølgelig tenkt på pioneer sine spillere men litt usikkert om de kommer på denne tiden av året.gidder ikke vente til høsten.de er nok bedre på hi-fi også.vanskelig valg det her gitt.står mellom sony/lg/pioneer.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha deg BD spiller så er noen ting litt viktig

Trenger multichannel analog (spilleren decoder HD lyden og sender lyden analogt) eller motar reciver bitstream HD lyd (HDMI)og decoder

Har du ikke decoder til HD lydcodec i reciver , ønsker ikke multicgannel analog lyd men decodet og overført som LPCM og med HDMI til reciver er det enkelte spillere som ikke decoder DTS HD MA (de fleste gjør det)

Skal BD spilleren ha internett tilkopling , og skal den være kabllet eller trådløs (firmware oppdateringer og profile 2.0).

Har du ekstremt bra scalerer i projector / tv til DVD/video du hels ønsker skal gjløre jobben istedenfor spiller

Er det en HD ready (720p) eller full HD tv (1080p) tv/projector du skal vise film på

Så er det altids ekstra ved enkete spillere som
    Lys i fjernkontroll , mp3 , divx , xvid osv , netfix , youtube
    men som ikke bør domminere valg av spiller
    (for det er vel en bra BD spiller med DVD bra DVD avspilling BD spillere er i hovedsak i dag men noen har mere muligheter en andre)

Når du legger ved litt slik info i tillegg til prisen du har oppgitt er det enklere å anbefale for mange.
    Ingen spillere er like å ting du vektlegger som viktig kan også hjelpe deg til å få noe som du ønsker å ikke bare det andre mener er bra

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke klokere av å lese denne tråden, da alle spillerne som koster under 3000kr (Sony, Samsung, Pioneer, LG, Panasonic) blir anbefalt He he.

Er på jakt etter en bluray spiller til under 3000kr selv. Og det virker jo som alle de spillerne som blir nevnt her i tråden er gode spillere! Det kjedlige er jo at alle spillerne er ganske rimelige, alle virker som ganske ålreite spillere..

Mine "krav" er dette:

- Min receiver vil ta seg av Bitstream dekodingen (Yamaha RXv1800), så jeg har ikke bruke for analog ut.
    - Jeg har en HD ready TV (Panasonic PX70), kommer ikke til å oppgradere på noen år.
    - Bryr meg fint lite om å spille CDer (bruker en Squeezebox til dette)
    - Skal kun se DVDer og Bluray filmer. Det er forresten et stort pluss om spilleren kan spille av alle sonene på DVD (Og Bluray selvfølgelig.. men det er vel ekstremt få som faktisk gjør dette)
    - Internett tilgang på spilleren kan kanskje være greit. Men er strengt tatt ikke nødvendig, da jeg har pcen tilgjengelig uansett.
    - Bilde & lydkvalitet (ved DVD og Bluray filmer) er det viktigste for meg. Bryr meg ikke om å leke med justeringer på bildet.

Så hvilken Bluray spiller ville dere anbefalt meg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg for min del prioriterer ytelsene på blu-ray skiver.blir selvfølgelig profil 2.0 i disse dager når jeg skal ha ny.ikke at jeg trenger bd-live med det første men uansett.kunne bd-spillern erstattet pioneer spillern min som spiller av sacd og dvd-a så hadde det vært glimrende.jævla glad i musikk og.har nå en sony som ikke spiller av dts hd ma.men det gjør alle de nye nå.utseende spiller ingen rolle.må ikke ha lys i kontrollen.kun lyd og bilde som gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå høres det ikke ut som det vil utgjøre allverdens forskjell for deg uansett, men siden du har Panasonic TV, så nøler jeg ikke med å anbefale BD-35 eller den nye BD-60. Gode på Blu-Ray, gode på (oppskalering av) DVD, enkle å bruke.

Har selv BD-35 og den får du nå for i underkant av 2000. Hva den store forskjellen er i forhold til Bd-60 er vet jeg ikke (BD-60 har raskere oppstartstid).

Men ihht tester diverse steder er ikke forskjellene de helt store mellom de kjente merkene (i hvert fall hvis man ser bort fra kvaliteten på evt analoge utganger) i denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en avstemming.hvilken spiller?sony bdp s550 eller sony bdp s360?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare pass på at spilleren støtter HD-lyd via HDMI. Ellers er det vel lite å hente på lyd/bildekvalitet og du går fra 2000kr til 3000kr. Kjøper du samme merke som TV'en så kanskje du slipper en ekstra fjernkontroll.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en avstemming.hvilken spiller?sony bdp s550 eller sony bdp s360?
    Man kan ikke stemme over noe man ikke vet.
    Det er ingen info om komponenter som sitter i de nye S360 eller S560.
    (skal jeg tippe er det ca samme brikkesett og komponenter som i tidligere S350 og S550)

Forskjell S350 og S550 (det 550 har i tillegg til det S350 har)
    Lys i fjernkontroll i S550
    1 GB minne og DTS HD MA decoder (s350 må man kjøpe minne og oppdatere firmware for DTS HA MA)
    Flere bildejusteringsmuligheter i S550
    7.1 analog utganger for HD lyd

Hovedforskjell Sony BD og de fleste andre er at den har Xcross Media Bar for enkel navigering i meny , oppsett , innstillinger , (på samme måte som PS3)
    Praktis , enkel , flott navigering som gjør at man ikke trenger manual engang for å skjønne hva man driver med.

(med forbehold om feil info)
    Forskjell S350/S550 og de nye S360/S560 er
    S350 v.s S360
    S360 har USB inn til å se bilder fra eksternt minne
    Tror mp3 er lagt til (spilles fra plate)

S550 v.s S560
    S560 vil ha mulighet for trådløst internett tilkopling
    Tror mp3 er lagt til (spilles fra plate)
    Tror 7.1 multichannel analogt er fjernet
    S360 har USB inn til å se bilder fra eksternt minne
    S560 kan overføre bilder fra PC til S560 via det trådløse nettverket

Man kan pr i dag ikke si om de nye BDP blir bedre en de gamle.(bilde DVD/BD)
    HD lyd overført bitstream HDMI til reciver er lik samme hvem spiller man velger.
    Fornyelsen kan bare være litt ekstra funksjoner , samme hovedkomponenter men kanskje enkelte småting er byttet ut for å få lavere produksjonskostnad.
    (Personlig tror jeg de gamle og nye blir like i ytelse DVD / Blu-Ray)

Slik er det også med Panasonic der man legger til feks mulighet for picasa/Youtube men innmaten og ytelsene fra 35/55 blir uendret.

Når man leser tester av bilde fra BD spillere så er det nøye gransket og av og til målte resultater.
    Forskjell normalt bruk i bevegelig film på en 32-50 tommer tv vil man neppe se stort av enten ved DVD eller BD film på BD spillere i ca samme prisklasse.
    Spillere kan variere i tester med at den ene har mere virkelige bilder men den andre har mere levende bilder men etter min mening vil dette også vises på ulike måter om man har en plasma eller LCD tv man viser det på.
    Hva man foretrekker eller ønsker er personlige meninger å er man i tvil på type spiller kan man gå til en butikk å se feks forskjell på bilde (levende/virkelig)
    Det er ofte ved store projector lerret man kan se virkelig forskjell men skal man vise bilde på så stor flate sier det seg også at de billigste modellene kanskje ikke strekker til men at man bør kjøpe en dyrere med bedre bildebehandling
    (men forskjellen bilde billig BD og svinedyr er ikke så stor som forskjell pris er)
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-2-2009-a.html

Skulle jeg anbefale spiller i den prisklassen så kjøp Panasonic eller Sony fremfor LG eller Samsung

for tidlig å si om Panasonic BD80 er bedre en BD55 eller om BD60 er bedre en BD35 på DVD/BD
    for tidlig å si on Sony 360 er bedre en 350 eller 560 er bedre en 550 på DVD/BD
    men tror ikke de nye gir bedre DVD/BD en de gamle

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    7.1 analog utganger for HD lyd
    Får en ikke HD lyd via HDMI? Blir lyden bedre med 7.1 analog? Hva anbefales og hvorfor? Er ikke noen stor ekspert...

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye god info her

Sorry for "hijackingen" av tråden til TS forresten.

Har kommet frem til at jeg går for Panasonic BD35 da den er såpass billig + jeg kan bruke TV kontrollen min til å styre spilleren.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larserik78
    Får en ikke HD lyd via HDMI? Blir lyden bedre med 7.1 analog? Hva anbefales og hvorfor? Er ikke noen stor ekspert...

Jeg skrev forskjeller mellom spillere.
    Det de alle har som felles funksjoner som bitstream HD lyd over HDMI , avspilling av CD har jeg ikke skrevet.

Bitstream HD lyd HDMI er best (reciver som har HD lyd decodere decoder lyden)

Mange har ikke så ny reciver at de har HD lyd decoder men alikevel kan mota LPCM (multichannel PCM) over HDMI så da er det et ok valg
    Da må BD spilleren decode HD lyd codec og sende lyden over HDMI til reciver som LPCM

Har man ikke reciver som motar HD lyd over HDMI og decoder HD lyd codec eller motar LPCM kan man få enkelte BD spillere til å decode HD lyden å sende den som multichannel analogt (5.1/7.1)
    De aller fleste gamle recivere har multichannel analoge innganger som gjør at man kan få HD lyden uten en nyere reciver

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •