valg av blu-ray spiller til under 3 tusen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Larserik78
    Får en ikke HD lyd via HDMI? Blir lyden bedre med 7.1 analog? Hva anbefales og hvorfor? Er ikke noen stor ekspert...
    Såvidt jeg har fått med meg, så fungerer det slik:

Om du har en eldre receiver uten HDMI inngang, men med 7.1 analog ut - så kan du bare kjøpe en bluray spiller med 7.1 analog ut, og koble denne til receiveren din - og få HD LYD som LPCM [Edit: en får HD lyd som Multi channel analog, ikke LPCM, forklaring av hygen #22].

Har du en receiver med HDMI inngang, så har du strengt tatt ikke bruk for en Bluray spiller med 7.1 analog ut. Da bare kobler du den til med HDMI fra Bluray spilleren til receiveren - og du får HD Lyd (Har du HDMI 1.3 på receiveren får du den som BITSTREAM - da vil det vise i displayet på receiveren din, DTS HD MASTER osv.. Har du en receiver med hdmi 1.1/1.2 vil det vise LPCM på receiveren din - men du har fortsatt HD lyd).

Mener på det er slik det fungerer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    så kan du bare kjøpe en bluray spiller med 7.1 analog ut, og koble denne til receiveren din - og få HD LYD som LPCM
    Multichannel analog ikke LPCM

(lyden er digital til analog convertert (DAC) i BD spiller å kommer ut som sepparate analoge utganger fra BD spiller som igjen kan koples til analoge multichannel innganger på reciver)

(i utgangspunkt er lyden PCM før den gjøres om til analogt men så lenge man prater om analog lyd så kan man ikke blande LPCM og multichannel analogt som samme for det er to helt ulike lydoverføringer og krav til avspiller/motaker)

Multichannel analog lyd (HD lyd analogt)
    Phono RCA kabler ut BD spiller ---> inn reciver
    Utganger BD spiller som har denne muligheten og innganger Reciver vil ha tilkoplinger som ser ca slik ut(bilde er fra S550)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Så i bunn å grunn trenger jeg bare en blu-ray spiller med hdmi utgang ettersom jeg har yamaha rx-v663. Så f.eks i forhold til Panasonic DMP-BD80 vs BD60 så er det ingenting å tjene på å bruke 1000kr ekstra på BD80 som har 7.1 analog ut i forhold til BD60?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Så i bunn å grunn trenger jeg bare en blu-ray spiller med hdmi utgang ettersom jeg har yamaha rx-v663. Så f.eks i forhold til Panasonic DMP-BD80 vs BD60 så er det ingenting å tjene på å bruke 1000kr ekstra på BD80 som har 7.1 analog ut i forhold til BD60?
    I ugangspunktet ikke nei.
    Nå har du jo noen påskedager å sjekke på men tror ikke forskjell på disse to er mere en multichannel analog.
    (slik var det også mellom Panasonic DMP-BD35 og 55 også da multichannel analog stort sett var eneste forskjell mellom dem (+ 55 hadde dempeføtter under tror jeg)

Om det er forskjell på de gamle 35/55 mot for nye 50/80 ?
    Er ikke sikker men tror eneste forskjellen er at 60/80 har Viera Cast , Youtube og en senere firmware oppdatering som kan gi tilgang til netfix.
    (om den tilgangen blir her i Norge og om det bare er SD film eller også HD film ?)

Man kan spare på innkjøp om man ikke må ha funksjoner i en spiller man kanskje aldri får brukt for

Jeg har som nevnt ikke sjekket alt om de nye/forhold til gamle men tror de fleste vår/for sommer modeller som kommer fra ulike fabrikanter er lite nytt i ytelse men at de har puttet inn ekstra som USB , netstream , mp3 osv , gitt dem et nytt modell nr .

Stabile i drift er Sony og Panasonic da avspilling og drift blandt brukere nærmest har vært problemfritt sett i forhold til mange andre spillere.
    Firmware oppdateringer har vært svært få og det er bare bageteller avspillingsmessig som BD live i forhold til enkelte filmer osv som rettes i firmwarene.

Bruk påsken å finn deg en Panasonic om du ønsker men en 80 trenger du neppe og 60 vil sikkert bli bra
    (garantere kan jeg ikke men tror faktisk du får like bra DVD/BD med 35 å den er billig men med 600,- kr forskjell fra 35 til 60 så er det jo ok med siste modell også (også om man skal selge den brukt senere)
    Panasonic er et bra valg i prisklasse under 3000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god veiledning!!!!! Regner med jeg går for BD60.... usb er viktig for meg så derfor blir det ingen BD35. Kan jeg få trådløs overføring på BD60? event hvordan og kan det streames noe til den? usb inngangen kan det kobles til ekstern HD?det ble mange spørsmål igjen....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god veiledning!!!!! Regner med jeg går for BD60.... usb er viktig for meg så derfor blir det ingen BD35. Kan jeg få trådløs overføring på BD60? event hvordan og kan det streames noe til den? usb inngangen kan det kobles til ekstern HD?det ble mange spørsmål igjen....

Her er en manual til spilleren (det som er alene for BD 80 er merket , ikke bry deg om BD601 og 605 , det er samme spillere men solgt under en avtale med butikker osv )

http://service.us.panasonic.com/OPER...MPBD60-MUL.PDF

Du får ikke trådløs
    Tjenester som overføres (stream osv) går gjennom nettverk

Du kan avspille mp3 , JPEG , DivX fra USB minne (også subtitles som srt, sub , txt til DivX filmene)
    Ekstern harddisk som USB minne tror jeg går bra da eneste krav til USB er at det ligger lagret som (FAT12 , FAT16 eller den vanlige som mange bruker FAT32)
    FAT32 takler ikke filstørelser over 4 GB men er vel ingen problem med bilder , mp3 , divx
    (husk USB 2.0 og ikke 1.0)

Les litt i manual så får du svar....jeg bare kikket raskt å kan ha tatt feil men leser du litt grundig får du greie på det meste....bare spør om det er noe som er uklart

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for gode svar.konklusjonen ang. sony spillerne-ett fett av 360 og 550 som selges til samme pris når det gjelder avspilling.om sony er habile på cd i forhold til pioneer fikk jeg ikke svar på.men jeg får sjekke ut selv.
    glemte å si det var til prosjektor.sorry.tv blir for lite på rommet.sjalabais.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

¨pioneer for dyrt

etter en samtale med pioneer Norge fikk jeg høre at ingen bd-spilllere kom ned mot 1700-,og 320 nærmere 4000-.kommer ikke på tale.hello sony 550.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, men lurer på om noen har snappet opp info om BD-spiller med DVD-A og SACD enda? Brtsett fra Oppo som kommer og Denon som er veldig dyr. Alt i ett hadde vært kjekt, spesielt i Pionner-designet;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en pioneer dv 600 av med sacd til 1600.send signalet til en dac hvis du er kresen.et bra resultat.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    har en pioneer dv 600 av med sacd til 1600.send signalet til en dac hvis du er kresen.et bra resultat.
    Tar dacene disse signalene da? Og da må jo i så fall dacen ha 5.1 utganger..

Poenget mitt var å ha alt i en boks. Jeg har LX50 som spiller SACD og DVD-A, men er interessert i færrest mulig komponenter.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Separate DAC'er er vel kun 2 kanal stereo med mindre jeg tar veldig feil........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung BD-P4600

jeg har leste om denne Blue rayen. den har helt syko design,det feteste designet av alle blu ray spillere. jeg trur den støtter alle lydformater,den støtter også opp 7.1 trur. Den har HMDI og alt du du trenger. men det er smak og behag da..personlig så ble jeg forelska i P4600 og jeg bare må ha den...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •