Valgets kvaler, maks 4500,- Hva velger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Valgets kvaler, maks 4500,- Hva velger jeg?

Jeg er på utkikk etter en DVD/CD/SACD/Kansje BD spiller til maks 4500,- kjøper gjerne brukt, men og nytt er av interesse.

Jeg har fra før av et anlegg i 2 kanals som tipper akkurat over 5 siffer, men har IKKE cd spiller! Kun vinylrigg.

Vil ha "ok" cd lyd, men kjøper for å ha en spiller for SACD og DVD plater. Kommer kun til å bli stereolyd.

Har blitt tilbudt en Denon 3930 nyoverhalt med nyeste firmware til 4500,-, og en Marantz dv8300 nyoverhalt til 3500,-.

Eller burde jeg rett og slett kjøpe en BD spiller? Men husk, god lyd er det jeg vektlegger, og ønsker å spille mine DVD og SACD'er først og framst, eier ingen BD skiver.

Har lest en del på forumet, og har ikke klart å finne et svar på egen hånd. Setter stor pris på tilbakemeldinger!

Mvh
    Ø

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så mange BD-spillere som støtter SACD og DVD-A. Jeg vet Marantz og Denon har et par modeller på gang, men de kommer til å koste flesk. Nettopp av den grunn har jeg for ikke lenge siden kjøpt meg en brukt Marantz DV7600 for å spille SACD og DVD-A. Denne er jeg svært fornøyd med

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en ps3 60gig utgaven?!
    Bare å koble til en god Dac.
    Minus er at den bråker som et helv...
    Muligens ikke så lett og få tak i heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Det er vel ikke så mange BD-spillere som støtter SACD og DVD-A. Jeg vet Marantz og Denon har et par modeller på gang, men de kommer til å koste flesk. Nettopp av den grunn har jeg for ikke lenge siden kjøpt meg en brukt Marantz DV7600 for å spille SACD og DVD-A. Denne er jeg svært fornøyd med
    Det var god innput å få! Jeg er med å spiller på en SACD og da vil jeg gjerne kunne høre den i full kvalitet!

Skjønner det kan bli lettest å ha to spillere, en til BD, og en til resten.

Noen som har prøvd begge de modellene jeg refererte til?

Mvh
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Hva med en ps3 60gig utgaven?!
    Bare å koble til en god Dac.
    Minus er at den bråker som et helv...
    Muligens ikke så lett og få tak i heller.
    Vil helst unngå ps3 nettopp på grunn av bråket. Jeg er veldig fintfølende for støy ;o)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skink_123
    Vil helst unngå ps3 nettopp på grunn av bråket. Jeg er veldig fintfølende for støy ;o)

Oppo 83 er bluray, knakende god kvalitet og masse innhold og spiller SACD..
    Kommer også DVD-audio til den hører jeg, i en oppdatering.

Hifianmeldere verden over får hakeslepp av den, kvalitet og gullterminerte kontakter.

Koster bare ca 5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Oppo 83 er bluray, knakende god kvalitet og masse innhold og spiller SACD..
    Kommer også DVD-audio til den hører jeg, i en oppdatering.

Hifianmeldere verden over får hakeslepp av den, kvalitet og gullterminerte kontakter.

Koster bare ca 5000.
    Den skal jeg virkelig søke på! Du tror den slår Denon 3930 på lyd og bilde?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal jeg virkelig søke på! Du tror den slår Denon 3930 på lyd og bilde?

Den skal være on par med den gamle Oppoen på DVD, dvs har samme avanserte Anchor Bay bilde prosessor.

Den skal også gruse det meste på bluray og dvd både på tid ytelse og funksjoner, har også masse bildejusteringsmuligheter.

Bildet til gamle Oppo dvd var jo legendarisk.

Han som har den testen i denne tråden sier han mener at den gruser alt av blurayspillere på markedet, inkludert denon sine.

OPPO Digital BDP-83 User Review

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...3-blu-ray.html

La meg si det sånn, om jeg skulle ha ny blurayspiller med SACD og diverse gode kvaliteter så hadde det ikke vært TVIL om at jeg skulle kjøpe Oppo 83.

SACD, bluray, DVD, bildeprosessor, et solid drev, gullbelagte kontakter og mulighet til å oppdatere til DVDaudio...

Ifølge testerne så er jo dette alles drøm på bluray til 5000,-
    Tror ikke et så entydig kor lyver..

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter en DVD/CD/SACD/Kansje BD spiller til maks 4500,- kjøper gjerne brukt, men og nytt er av interesse.

Jeg har fra før av et anlegg i 2 kanals som tipper akkurat over 5 siffer, men har IKKE cd spiller! Kun vinylrigg.

Vil ha "ok" cd lyd, men kjøper for å ha en spiller for SACD og DVD plater. Kommer kun til å bli stereolyd.

Har blitt tilbudt en Denon 3930 nyoverhalt med nyeste firmware til 4500,-, og en Marantz dv8300 nyoverhalt til 3500,-.

Eller burde jeg rett og slett kjøpe en BD spiller? Men husk, god lyd er det jeg vektlegger, og ønsker å spille mine DVD og SACD'er først og framst, eier ingen BD skiver.

Har lest en del på forumet, og har ikke klart å finne et svar på egen hånd. Setter stor pris på tilbakemeldinger!

Mvh
    Ø

Hei. Jeg ser du har et stereo-oppsett og du vil da måtte enten bruke analogutgangen på spilleren du velger, eller en separat DAC på digitalutgangen. Om du skal bruke de analoge utgangene på dvd-etc- spilleren bør du høre hvordan de forskjellige spillerene låter, gjerne opp mot en dedikert og god cd-spiller. For 3-4 år siden testet jeg en datidens Sony toppmodell dvd-spiller som cd-spiller. Den hadde fått topptester rundt om for lyd og bilde. Den låt ELENDIG som cd-spiller. Jeg hadde da kun en ren analog stereo-forsterker. Lyden i denne ble slått med god margin av mine Pioneer CDJ-500 mk2. DVD-spilleren ble levert tilbake og jeg kjøpte en dedikert cd-spiller. DA ble lyden bedre enn Pioneer dj-cdspillerne. Skikkelig 3D-lyd med dybde og bredde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal være on par med den gamle Oppoen på DVD, dvs har samme avanserte Anchor Bay bilde prosessor.

Den skal også gruse det meste på bluray og dvd både på tid ytelse og funksjoner, har også masse bildejusteringsmuligheter.

Bildet til gamle Oppo dvd var jo legendarisk.

Han som har den testen i denne tråden sier han mener at den gruser alt av blurayspillere på markedet, inkludert denon sine.

OPPO Digital BDP-83 User Review

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...3-blu-ray.html

La meg si det sånn, om jeg skulle ha ny blurayspiller med SACD og diverse gode kvaliteter så hadde det ikke vært TVIL om at jeg skulle kjøpe Oppo 83.

SACD, bluray, DVD, bildeprosessor, et solid drev, gullbelagte kontakter og mulighet til å oppdatere til DVDaudio...

Ifølge testerne så er jo dette alles drøm på bluray til 5000,-
    Tror ikke et så entydig kor lyver..
    Hvor vil denne forhandles? Virker som den vil bli revet vekk fra markedet med en gang :O

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en Oppo butikk i Sverige iallefall, se i Oppo tråden så finner dere nok ut hvor en slik kan hentes eller bestilles.

Dette er bluray drømmen ja, som ikke koster 30000,- Jfr Denons Sacd bluray. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er foresten en Pioneer BDP LX71 til 5500 noe en kunne vurdere opp i mot oppoen?

Og hvilke oppo dvd spillere i 98x serien er verdt å kjøpe? Er det stor forskjell på de respektive 1,2 og 3?

Og denne?

Sharp BD-HP20 til 1990,-?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det slags SACD du er med å spiller på?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva er det slags SACD du er med å spiller på?
    Ingenting kjent ;D Er Veterangardemusikken sin sacd vi tok opp i fjor, Royal Salute, produsert av Frode Thingnæs og dirigert av Christer Olav Johannesen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er foresten en Pioneer BDP LX71 til 5500 noe en kunne vurdere opp i mot oppoen?

Og hvilke oppo dvd spillere i 98x serien er verdt å kjøpe? Er det stor forskjell på de respektive 1,2 og 3?

Og denne?

Sharp BD-HP20 til 1990,-?
    BDP LX71 er absolut toppvare, men den koster vel litt mer?
    Jeg viste ikke at den hadde SACD, eller husker det iallefall ikke. Har den det?

Jeg kan ikke huske at Sharp har SACD heller, men ifølge det jeg har lest så skal den ikke være noe dårligere enn andre lignende bd spillere..

Forskjellen mellom 1, 2 og 3 går etter hva jeg forstår litt på innhold og prioriteringer.
    De har lagd spillere som du selv kan bestemme hva du prioriterer.
    I bunn får du uansett samme bildekvalitet, men det er feks en med bedre Dac og analogkoblinger enn de andre... De andre har igjen andre særegenheter, bla sonefrihet ol..

Jeg husker ikke helt, men gutta i Oppotråden under her har sikkert bedre hukommelse..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP LX71 er absolut toppvare, men den koster vel litt mer?
    Jeg viste ikke at den hadde SACD, eller husker det iallefall ikke. Har den det?

Jeg kan ikke huske at Sharp har SACD heller, men ifølge det jeg har lest så skal den ikke være noe dårligere enn andre lignende bd spillere..

Forskjellen mellom 1, 2 og 3 går etter hva jeg forstår litt på innhold og prioriteringer.
    De har lagd spillere som du selv kan bestemme hva du prioriterer.
    I bunn får du uansett samme bildekvalitet, men det er feks en med bedre Dac og analogkoblinger enn de andre... De andre har igjen andre særegenheter, bla sonefrihet ol..

Jeg husker ikke helt, men gutta i Oppotråden under her har sikkert bedre hukommelse..
    Takker!

Jeg endte med å kjøpe en Samsung BD-P2500 til pappa, og er enda på leit etter spiller til meg selv.

Den lx71 har jeg et konkret tilbud på til 5500.

Men lurer om jeg heller bare skal vente vente vente på oppospilleren.

Takk for svar!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Jeg endte med å kjøpe en Samsung BD-P2500 til pappa, og er enda på leit etter spiller til meg selv.

Den lx71 har jeg et konkret tilbud på til 5500.

Men lurer om jeg heller bare skal vente vente vente på oppospilleren.

Takk for svar!
    Jeg har iallefall Oppo som mål i mitt oppsett, men målet har også vært lx71.

Du kunne jo alternativt kjøpt lx71 og solgt den når Oppo blir litt mer tilgjengelig heromkring..

Får du den for 5500 så er egentlig det en ganske grei pris, jeg tror nok den kommer til å holde seg på nivå ganske lenge også.

De nye blurayene til Pioneer virker feks mye mer ordinære enn de tidligere.

Gå i butikken å kjenn på lx71, den er tungere enn enkelte stereoforsterkere.
    Dvs den er tung! Er en knallgod dac i den og et meget solid drev..
    Topp dvd og Pioneer har muligens også et av de beste bluraybildene i forhold til detaljer.

Dessuten er den jo også et lite blikkfang i tillegg..
    Er absolutt et godt alternativ.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og et meget solid drev..
    Man må ikke ta helt av

Drevet er helt vanlig og ordinært og ingen ting ekstra.
    (er vel ca 2 -3 år siden det kom i salg å er også samme drev som kunne kjøpes til PC ) (kunne kjøpes fordi drevet er gammelt og gått ut av salg)
    pioneer BDC-S02

De nye blurayene til Pioneer virker feks mye mer ordinære enn de tidligere.
    De er ordinære i størelse ( LX 08 er også ordiner men er en LX 71 i mindre størelse)

De er lik ordinære BD spillere for de har obligatorisk alle mangler vanlige LX 51 , 70 , 71 ikke har men som er helt vanlig ved kjøp av spiller i dag (Decoding av DTS HD , profile 2.0 , nettverkstilkopling , mulighet for scalere til 720p , hutighet osv)

Det eneste uvanlige med vanlige LX er at den er stor og flott å se på + den har mulighet for souce direct 576p DVD (som ikke er vanlig på BD spillere) men som er kjekt for de som har bedre scalerer i video prosessor , projector , tv en den som sitter i sin Pioneer LX BD spiller

Gå i butikken å kjenn på lx71, den er tungere enn enkelte stereoforsterkere.
    Dvs den er tung! Er en knallgod dac i den og et meget solid drev..
    At LX er tung har i hovedsak med valg av byggmatteriale
    (gamle middls HD DVD spilleren min som BARE er 6 cm høy veier også 5 kg men sier ingen ting om kvalitet avspilling)

Dac på LX ( 4 stk) veier ikke mere til sammen en 4 kronestykker , er bra men bitstreamer man lyden får man ikke brukt for dem å blir en unødvendig kostnadsutgift når man kjøper en spiller.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Man må ikke ta helt av

Drevet er helt vanlig og ordinært og ingen ting ekstra.
    (er vel ca 2 -3 år siden det kom i salg å er også samme drev som kunne kjøpes til PC ) (kunne kjøpes fordi drevet er gammelt og gått ut av salg)
    pioneer BDC-S02

De er ordinære i størelse ( LX 08 er også ordiner men er en LX 71 i mindre størelse)

De er lik ordinære BD spillere for de har obligatorisk alle mangler vanlige LX 51 , 70 , 71 ikke har men som er helt vanlig ved kjøp av spiller i dag (Decoding av DTS HD , profile 2.0 , nettverkstilkopling , mulighet for scalere til 720p , hutighet osv)

Det eneste uvanlige med vanlige LX er at den er stor og flott å se på + den har mulighet for souce direct 576p DVD (som ikke er vanlig på BD spillere) men som er kjekt for de som har bedre scalerer i video prosessor , projector , tv en den som sitter i sin Pioneer LX BD spiller

At LX er tung har med valg av byggmatteriale
    (gamle middls HD DVD spilleren min som BARE er 6 cm høy veier også 5 kg men sier ingen ting om kvalitet avspilling)

Dac på LX er bra men bitstreamer man lyden får man ikke brukt for dem å blir en unødvendig kostnadsutgift når man kjøper en spiller.
    Er kanskje like greit for han å velge bd51, men ettersom hva jeg forstår så koster nå nesten bd51 og bd71 like mye, da er det jo sef like greit å ta LX71.

En tung spiller sørger også for mer stabil drift, dette har også noe å si for hvordan drevet fungerer. Vibrasjoner som følger av elektriske funksjoner osv..
    Derfor har tyngden på HDDVD spilleren din noe å si ja.. Du trodde vel ikke de bygde tunge spillere, dempinger og støtteordninger av silikonføtter bare pga tullball? 8)

Det var ikke LX08 jeg tenkte på, men de nye tynne blurayspillerne som kommer fra Pioneer og som sannsyneligvis blir mye rimeligere.
    BDP120, BDP320 og BDP23FD......

Dersom du leser nøye hva han ser etter, så ser du at han også er ute etter en bd-spiller som har god kvalitet til CD avspilling i stereoen..
    Da er en bedre DAC i blurayen grei å ha vet du...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror hovedforskjell mellom 51 og 71 er at 51 har plastikk front og 71 har touch knapper
    Ellers er de like tror jeg.

Pioneer og pris kan man aldri bli klok på for forskjell 71 og 08 (som på bildet over) tror jeg er ingen ting teknisk men 08 koster vel 2-3 tusen mere en 71

(enda den er under halvparten så høy)
    Den er vel lettere en 71 også men mener vekt ikke betyr kvalitet avspilling.
    Du får like ren avspilling av et pc drev på 200 gram
    Selvsagt bor man i et jordskjelv ommeråde eller over en T bane er det kjekt at lesingen blir nøyaktig

Jeg har tro på nyeste Pioeneer men slik jeg forstår det kommer de ikke til Norge/Europa nå i April som mange nettsider annonserte.
    (USA kommer de nå i April)

Fordelen om de hadde kommet til Europa var at det ville satt press på Pioneer til å hoste opp LX DTS HD MA firmware og gjøre spillerene raskere.
    (nå kan jo firmware komme siden de nye spillerene kommer i salg 11-14 April i USA tror jeg)

Sløvt er det av Pioneer overfor kunder da de ikke har kommet med firmware ennå (decoding av DTS HD MA + firmware som gjør spillerene mye raskere)
    (LX spillerene begynner å bli gamle å kunder burde fått dette for lenge siden)
    De lovet firmware i Januar og i Mars uten at noen kom.

Dumt er det også at LX ikke har nettverkstilkopling
    (man må jo være feks AVforum bruker eller lignende for å registrere oppdateringer som kommer , tenk på alle som ikke slavisk følger med på internett med disse spillerene å alle forholdsvis veldig mange oppdateringene de kommer med.
    Med en vanlig BD spiller ville oppdateringene komme automatisk.

Om man ikke ønsker et beist av en spiller så ville de nye vært et kjempekjøp da de er mye bedre en LX og støtter mye mere (de kommer vel kanskje til Europa senere / kanskje med andre navn)

Får man Oppo til 5000,- er dette et knallkjøp i forhold til Pioneer LX

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •