Valgets kvaler, maks 4500,- Hva velger jeg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Tror hovedforskjell mellom 51 og 71 er at 51 har plastikk front og 71 har touch knapper
    Ellers er de like tror jeg.

Pioneer og pris kan man aldri bli klok på for forskjell 71 og 08 (som på bildet over) tror jeg er ingen ting teknisk men 08 koster vel 2-3 tusen mere en 71

(enda den er under halvparten så høy)
    Den er vel lettere en 71 også men mener vekt avsier kvalitet avspilling.
    Du får like ren avspilling av et pc drev på 200 gram

Jeg har tro på nyeste Pioeneer men slik jeg forstår det kommer de ikke til Norge nå i April som mange nettsider annonserte.
    (USA kommer de nå i April)

Fordelen om de hadde kommet til Norge var at det ville satt press på Pioneer til å hoste opp DTS HD MA firmware og gjøre spillerene raskere.
    (nå kan jo firmware komme siden de nye spillerene kommer i salg 11-14 April i USA tror jeg)

Sløvt er det av Pioneer overfor kunder da de ikke har kommet med firmware ennå (decoding av DTS HD MA + firmware som gjør spillerene mye raskere)
    (LX spillerene begynner å bli gamle å kunder burde fått dette for lenge siden)

Dumt er det også at LX ikke har nettverkstilkopling
    (man må jo være feks AVforum bruker eller lignende for å registrere oppdateringer som kommer , tenk på alle som ikke slavisk følger med på internett med disse spillerene å alle forholdsvis veldig mange oppdateringene de kommer med.

Om man ikke ønsker et beist av en spiller så ville de nye vært et kjempekjøp da de er mye bedre en LX og støtter mye mere (de kommer vel kanskje til Europa senere / kanskje med andre navn)
    Jeg får alle oppdateringene mine gratis på cd via hifiklubben. Så vidt jeg vet så er det USB på Pioneer? Da er det vel ikke noe vanskeligere å oppdatere disse regner jeg med....

En av forskjellene med LX71 og de andre er i tillegg gullterminerte kontakter og mulighet for 756P source dir..

Han kan like greit klare seg med 51bd for denne er så å si helt lik i ytelse. Men koster de like mye så er det like greit med Lx71.

Ellers så er jo både 51 og Lx71 prisvinnere i sine klasser både i hjemmekino og lydogbilde.
    har jo litt å si det også...

Vi er vel enige i at OPPO er å foretrekke, det var det å finne ut hvor man kan få tak i den tidsnok da...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    576p Source direct trodde jeg det var på alle LX
    51 , 71 , 08 , 91
    Det er jo for de som har bedre scalerer andre steder til DVD så den som sitter i BD spilleren blir bortkastet

Gull er mest for syns skyld (hjelper mot oksidering og til jevnere kontaktflate)
    men har da aldri hørt at de vanlige kontaktene gir målbare reduksjoner selv ved litt mere ujevn overflate eller ved flere års bruk.

Hi fi klubben skriver man får bedre lyd med gull men hva er det ikke HiFi klubben skriver av det de selger som ikke er 100 ganger bedre en det andre har

Når jeg nevnte nettverk for firmware oppdatering så mener jeg ikke vanskelighets grad for å legge firmware inn .
    Det jeg mente er at om Pål fra kløfta ikke kontinuerlig er bruker av forumsider eller går på hjemmesiden til Pioneer så sitter vel han og mange andre uten oppdateringer (også når en som gjør spillerene raskere kommer)

Trådløst nettverk er noe mange har i sine hjem å nye spillere har mulighet for kablet eller trådløst nett inn.
    Da slipper man å tenke men alt kommer som melding når man slår på spilleren.
    Jeg mener det er kjekt med nettverk å utrolig gammeldags uten

Prisvinnere i tester er diffuse da dette er hurtige masse tester utført på variabelt grunnlag.
    Hjemmekino testen er ikke så gal men det er fryktelig mange tullete missvisende tester og feks lydogbilde stiller i bunnklassen)

Oppo blir spennende men har man ikke brukt for SACD (kommende DVDA) eller analoge utganger så blir/er det mange andre spennende også

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    51 , 71 , 08 , 91
    Det er jo for de som har bedre scalerer andre steder til DVD så den som sitter i BD spilleren blir bortkastet

Gull er mest for syns skyld (hjelper mot oksidering og til jevnere kontaktflate)
    men har da aldri hørt at de vanlige kontaktene gir målbare reduksjoner selv ved litt mere ujevn overflate eller ved flere års bruk.

Hi fi klubben skriver man får bedre lyd med gull men hva er det ikke HiFi klubben skriver av det de selger som ikke er 100 ganger bedre en det andre har

Når jeg nevnte nettverk for firmware oppdatering så mener jeg ikke vanskelighets grad for å legge firmware inn .
    Det jeg mente er at om Pål fra kløfta ikke kontinuerlig er bruker av forumsider eller går på hjemmesiden til Pioneer så sitter vel han og mange andre uten oppdateringer (også når en som gjør spillerene raskere kommer)

Trådløst nettverk er noe mange har i sine hjem å nye spillere har mulighet for kablet eller trådløst nett inn.

Som sagt, det er prisvinner. Eksklusivt med gull ja..
    Dersom prisen er lik så er det like greit med 71 som 51...

Nettverk er for meg helt likegyldig all den tid jeg synes det er vanskelig å sette opp slikt riktig, lar som regel være å bruke sånt. Har heller aldri hatt bruk for dette.

Var strålende glad når jeg fikk til å streame film og musikk fra laptop til Xbox og via nettet. Har allikevel ikke ordentlig dreis på dette med å få det til å fungere bra sammen med Wmp.
    Jeg bruker det aldri.

Så smaken om dette er vel delt ja...

profil2 og nettverk feks..

Jeg vil mye heller ha en solid spiller med bra dac til cd og bra bildejusteringsmuligheter og skalerer.

Det har vel mye å si hvordan man prioriterer og hva man foretrekker også dette og ikke nødvendigvis "hva som er bra".

Det blir en prioriterings sak....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig må man teste for å finne lyd svaret men for din del er jeg ikke sikker på om du ville hørt forskjell mellom din Yamaha (Burr-Brown DAC) eller Pioneer BD (Wolfson DAC)

Bitstream til Yamaha-burr brown
    eller
    Wolfson Dac i BD spiller å analogt til reciver

Det er mange påvirkninger av feks analog lydoverføring så om jeg satte Wofsn DAC som et ultimat så ville jeg heller kjøpt en Pioneer LX reciver fremfor Yamaha fordi LX reciveren har de eksakt samme DAC som BD spilleren

Man tjener mest på en reciver kostnad for skal man ha analog kabler av en viss kvalitet (6 eller 8 phono , 5.1 , 7,1 ) for å bevare eksisterende kvalitetslyd fra BD spilleren så blir det ekstremt og unødvendig dyrt

(Om ditt anlegg og ører vil høre forskjell ?)

Om du mener BD spiller DAC er så bra så velger du vel ikke bitstreame Blu Ray HD lyd til din flotte RX-V1900 heller da siden DAC i Pioneer BD er så bra ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for masse flotte svar!

Den samsung bd-p2500 virker ikke som drar noe nytte av å stå på dempeføtter, eneste som skjedde da var at spilleren fikk en durelyd som stoppet når jeg tok på dekselet. Dette er sikkert pga den lave vekten. Men fy for et knall bilde!

71 kontra 51, de er vel lik på bilde, men lyden er bedre på 71.

Skal koble min spiller opp i mot et musikk anlegg i klasse dyrt, men den analogkabelen jeg skal benytte fra BD spiller til anlegg er en Nordost Frey. Dvs at jeg tjener bra på gode kontakter.

Må bare vente på lønninga

Et spørsmål, om jeg skal uansett overføre lyd til anlegget fra spilleren, da trenger jeg vel ikke en hdmi-hdmi kabel? Kun en hdmi-dvi kabel? Men så igjen, hvilken av de to kabelalternativene gir best bilde til prisen? Skal uansett ha en kabel på 1 meter. Hørt at man kjøper den billigste man finner til bilde under 4 meter, men den kjøper jeg ikke helt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig må man teste for å finne lyd svaret men for din del er jeg ikke sikker på om du ville hørt forskjell mellom din Yamaha (Burr-Brown DAC) eller Pioneer BD (Wolfson DAC)

Bitstream til Yamaha-burr brown
    eller
    Wolfson Dac i BD spiller å analogt til reciver

Det er mange påvirkninger av feks analog lydoverføring så om jeg satte Wofsn DAC som et ultimat så ville jeg heller kjøpt en Pioneer LX reciver fremfor Yamaha fordi LX reciveren har de eksakt samme DAC som BD spilleren

Man tjener mest på en reciver kostnad for skal man ha analog kabler av en viss kvalitet (6 eller 8 phono , 5.1 , 7,1 ) for å bevare eksisterende kvalitetslyd fra BD spilleren så blir det ekstremt og unødvendig dyrt

(Om ditt anlegg og ører vil høre forskjell ?)

Om du mener BD spiller DAC er så bra så velger du vel ikke bitstreame Blu Ray HD lyd til din flotte RX-V1900 heller da siden DAC i Pioneer BD er så bra ?
    Musikk og film er to helt forskjellige ting...
    Jeg sender ikke musikk til receiver gjennom HDMI, fordi det synes jeg er en uting.

Jeg foretrekker å sende lyden analogt til en passende stereoforsterker, en Air tunet Pioneer AJ.

Jeg er sikker på at mange andre også foretrekker lyd via stereoforsterker og film til surround...
    Jeg har kjørt analog og digital til surroundforsterker med musikk også og tro meg, det er klar forskjell mellom å overføre lyd digital og analogt. Jeg hører godt forskjell når jeg switcher...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skink_123
    Takker for masse flotte svar!

Den samsung bd-p2500 virker ikke som drar noe nytte av å stå på dempeføtter, eneste som skjedde da var at spilleren fikk en durelyd som stoppet når jeg tok på dekselet. Dette er sikkert pga den lave vekten. Men fy for et knall bilde!

Alle spillere har dempeføtter av en eller annen form da, det var liksom det som var litt av poenget mitt med at stabilitet er en stor fordel...
    Dersom spilleren ikke hadde føtter eller demping så ville den jo ligge å dure/riste i racket ditt. Helt riktig som du sier at litt tyngde også er viktig.
    Tenk hvor mye juling spilleren til far din ville fått uten den dempingen.

Dette ville ført til dårligere kvalitet på bilde, kanskje også hakking.
    Dessuten ville det gjøre spilleren mindre driftsikker siden vibrasjoner også skader elektronikken over tid.... med silikon så forplanter jo vibrasjonene seg i silikonen da slipper selve enheten unna det meste av julingen.

HDMI til DVI fører kun bilde... ellers skjønte jeg ikke hva du mente med HDMI-HDMI/ HDMI-DVI

HDMI-DVI er vel iallefall litt dyrere.....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Musikk og film er to helt forskjellige ting...
    Jeg sender ikke musikk til receiver gjennom HDMI, fordi det synes jeg er en uting.
    he he
    En uting er personlig mening men ingen fakta for at lyd blir bedre uten HDMI

Jeg foretrekker å sende lyden analogt til en passende stereoforsterker, en Air tunet Pioneer AJ.
    Jeg er sikker på at mange andre også foretrekker lyd via stereoforsterker og film til surround...
    Jeg har kjørt analog og digital til surroundforsterker med musikk også og tro meg, det er klar forskjell mellom å overføre lyd digital og analogt. Jeg hører godt forskjell når jeg switcher...
    Dette har med hvem som gjør DAC osv
    Det er ingen ting som sier at convertere til analogt i en spiller skal bli bedre en en forsterker gjør jobben eller en reciver gjør jobben

Det er utrolige mange typer recivere å de vil alle gi en egen signatur på lyden.

Sammenligner du en analog overføring fra en spiller og den type DAC som sitter i den spilleren mot digital overføring til reciver å DAC som sitter i den vil du helt klart høre forskjell

Mitt eksempel tidligere var en Pioneer LX reciver og en Pioneer LX BD spiller som har eksakt samme 4 stk wolfson DAC

om ikke 4 stk wolfson er ultimat kan man kjøpe større LX reciver for de har 8 stk wolfson DAC (en for hver kanal)
    Siden LX 71 deler en DAC til stereo og LX 91 har en DAC til hver kanal i stereo bør digital overføring bli beste resultat (teoretisk)
    Stemmer det ikke er det ikke mye igjen av kjøpeprisen som kan forsvares ut fra billigere modeller

dette med DAC på avspillere var hyperviktig før i tiden da dette var eneste mulighet for lyd med SACD , DVDA men også mulighet til CD.
    Senere for BD lyd for de uten LPCM eller bitstream mulighet eller som valg om DAC i reciver er dårligere en BD spiller DAC.

Nå i dag med digitale overføringsmåter er det vel så fornuftig å kjøpe feks en reciver eller prosessor som er bra (bra DAC) osv så slipper man innkjøp av ekstremt dyre avspillere av ulike typer og mengder.
    Da overfører man lyden digitalt med forholdsvis billige avspillere å ingen ting sier at en BD , SACD , DVDA , CD spiller har bedre lyd en reciveren.

Om den analoge lyden var bedre så sier det bare at lydbehandlingen er bedre i avspiller en din reciver men det er da så mange typer recivere , type lydsignatur og med bedre DAC så det å sende digitalt trenger ikke være dåligere , like bra men også bedre

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he
    En uting er personlig mening men ingen fakta for at lyd blir bedre uten HDMI

Om den analoge lyden var bedre så sier det bare at lydbehandlingen er bedre i avspiller en din reciver men det er da så mange typer recivere , type lydsignatur og med bedre DAC så det å sende digitalt trenger ikke være dåligere , like bra men også bedre

Hehe, nei analog overføring er annerledes enn digital overføring.. helt klart.

I Yamaha og Denon sitter det samme type Dac..... Burr down...

Fortsatt enorm stor forskjell, særlig på CD avspilling....
    Digitalt behøver jo ikke nødvendigvis være dårligere, men det høres veldig "annerledes" ut....

Stikkord er at analogt gir lyden litt mer liv, eller organisk om du vil.... Hører det særlig på akustisk, sang og gitarbasert musikk, hører det med en gang ved switching mellom disse to.

Umulig å høre det på tekno og databasert musikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstern dac er ikke alternativ for meg. Jeg har en stereo forforsterker som vil få lyden.

Så jeg vil gjerne ha den Blu-Ray spilleren med best to kanals analoglyd. Uten å betale alt jeg eier.

Det er dempeføtter på spilleren ja, men jeg satte den på pulsarpoints i tillegg!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    51 , 71 , 08 , 91

Prisvinnere i tester er diffuse da dette er hurtige masse tester utført på variabelt grunnlag.
    Hjemmekino testen er ikke så gal men det er fryktelig mange tullete missvisende tester og feks lydogbilde stiller i bunnklassen)

Oppo blir spennende men har man ikke brukt for SACD (kommende DVDA) eller analoge utganger så blir/er det mange andre spennende også
    Vel det er vel i hovedsak 4 ting som anmeldere mener slår ut alle de andre bd spillerne med tanke på Oppoen.

1.Hurtighet, og meget vakre og enkle menyer.. (den raskeste noensinne sies det....)

2.Den gode gamle bildebehandlingen til Dvd med avansert prosessor..

3.Meget avansert bildejusteringsmuligheter, her snakker vi vist om en skikkelig seriøs en som overgår flere av tvers. bla meget avanserte farge og gråtone og dessuten etter sigende en av de beste noisered. som er sett til både bluray og dvd....

4.Og ja SACD er inkludert og DVD-audio oppdatering er mulig..

Ja, den har også gullterminerte kontakter, selv om det ikke har all verden å si så er det jo eksklusivt da...

Dette skulle vel gjøre temmelig rent bord i prisklassen 5000 ja, hva annet kan konkurrere med dette? 8)

Denon dvd 3800bd kanskje, men den koster jo nesten like mye som modellnummeret.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått dannet meg så stor formening om Oppo BD spiller ennå.
    Er lite fakta å lese men har fått med meg noen tester.
    Tester gjort av tidligere eiere av HD DVD spillere og 2 år gamle BD spillere så jeg er ikke sikker på hvor bra Oppo er siden mange bra spillere også er solgt de siste 2 år som de testere jeg har lest tydligvis ikke har fått med seg.
    (differanse kvalitet 2 år tilbake og en ny Oppo BD kan være stor men om forskjell dagens bra BD spillere v.s Oppo ? )

Er Oppo til 5000,- en sentsasjon ang ytelse med så mye vil det si at enten har mange andre fabrikanter (Denon/Pioneer) skyhøye produksjonskostnader på spillere de bygger som må tjenes inn eller så overpriser de noe enormt.
    (det er vel en blanding av begge deler)

BD avspilling med Oppo er betegnet som "vanlig" (hverken mere eller mindre en andre ok spillere ved 1080p 24)

Bitstreaming av lyd til feks reciver eller Decoding i spiller får man ikke noen variasjoner på med mindre noe er feil.

Det som er viktig for mange er
    Anchor bay ABT2010 video scaler (sitter samme i din RX-V1900 og som også sitter i Oppo DVD spiller)
    Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT2010
    Denne scaleren har mange fra før i sitt oppsett + den er ikke betegnet som mye bedre en mange andre.
    Video scaler
    Nå er vel x antall Bencmark tester gjort gjennom tidene å Silicon Optix HQV som brukes i mange spillere,recivere får feks bedre testresultater en Anchor bay ABT2010

DAC for analog lyd
    2 kanals stereo --> Cirrus Logic CS4398 DAC
    8 kanals multichannel --> Cirrius Logic CS4382A DAC
    (Onkyo , Marantz recivere og Creative lydkort bruker feks samme DAC)
    Bra DAC men ingen ting ekstremt med den sett i forhold til andre produsenter sine DAC , men så kommerer komponentene rundt DAC
    (komponentene osv er viktig men litt pekepinn får man ut av DAC brikke som brukes)
    DAC har spesifikasjoner for hva den yter frem til digital lyd er gjort om til strøm som blir lyd signalet som skal forsterkes.
    Man kan jo heller ikke putte inn komponenter rundt DAC som gjør at den ikke gir verdier ut fra spesifikasjoner heller.
    Samme spesifikasjonene er de som leses i en manual osv for utgang på forsterkere , recivere
    http://www.cirrus.com/en/pubs/proDat.../CS4398_F1.pdf
    men noen filtere osv kan jo farge lyden litt men dette gjør man jo ved innstillinger også.

Manual
    http://www.oppodigital.com/Download/...ish_Manual.pdf

Nøytrale tester fremover vil jo fortelle hvor god Oppo BD er men ut fra pappiret er det ikke noe oppsiktsvekkende.
    (Pioneer kan faktisk bli stående som bedre på DVD , BD og analog lyd)
    Det som blir bra med Oppo er at den kan avspille mange formater / typer

Er vel også BluCobra EZ3000 (billig spiller---europa ?) og Denon DVD-A1UDCI som også kan avspille SACD og DVDA
    (om dette blir de europeiske navnene og når ?)
    Blu Cobra skal vel være i salg nå
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-2-2009-a.html

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått dannet meg så stor formening om Oppo BD spiller ennå.
    Er lite fakta å lese men har fått med meg noen tester.
    Tester gjort av tidligere eiere av HD DVD spillere og 2 år gamle BD spillere så jeg er ikke sikker på hvor bra Oppo er siden mange bra spillere også er solgt de siste 2 år som de testere jeg har lest tydligvis ikke har fått med seg.
    (differanse kvalitet 2 år tilbake og en ny Oppo BD kan være stor men om forskjell dagens bra BD spillere v.s Oppo ? )

Er Oppo til 5000,- en sentsasjon ang ytelse med så mye vil det si at enten har mange andre fabrikanter (Denon/Pioneer) skyhøye produksjonskostnader på spillere de bygger som må tjenes inn eller så overpriser de noe enormt.
    (det er vel en blanding av begge deler)

BD avspilling med Oppo er betegnet som "vanlig" (hverken mere eller mindre en andre ok spillere ved 1080p 24)

Bitstreaming av lyd til feks reciver eller Decoding i spiller får man ikke noen variasjoner på med mindre noe er feil.

Det som er viktig for mange er
    Anchor bay ABT2010 video scaler (sitter samme i din RX-V1900 og som også sitter i Oppo DVD spiller)
    Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT2010
    Denne scaleren har mange fra før i sitt oppsett + den er ikke betegnet som mye bedre en mange andre.
    Video scaler
    Nå er vel x antall Bencmark tester gjort gjennom tidene å Silicon Optix HQV som brukes i mange spillere,recivere får feks bedre testresultater en Anchor bay ABT2010

DAC for analog lyd
    2 kanals stereo --> Cirrus Logic CS4398 DAC
    8 kanals multichannel --> Cirrius Logic CS4382A DAC
    (Onkyo , Marantz recivere og Creative lydkort bruker feks samme DAC)
    Bra DAC men ingen ting ekstremt med den sett i forhold til andre produsenter sine DAC , men så kommerer komponentene rundt DAC
    (komponentene osv er viktig men litt pekepinn får man ut av DAC brikke som brukes)
    DAC har spesifikasjoner for hva den yter frem til digital lyd er gjort om til strøm som blir lyd signalet som skal forsterkes.
    Man kan jo heller ikke putte inn komponenter rundt DAC som gjør at den ikke gir verdier ut fra spesifikasjoner heller.
    Samme spesifikasjonene er de som leses i en manual osv for utgang på forsterkere , recivere
    http://www.cirrus.com/en/pubs/proDat.../CS4398_F1.pdf
    men noen filtere osv kan jo farge lyden litt men dette gjør man jo ved innstillinger også.

Manual
    http://www.oppodigital.com/Download/...ish_Manual.pdf

Nøytrale tester fremover vil jo fortelle hvor god Oppo BD er men ut fra pappiret er det ikke noe oppsiktsvekkende.
    (Pioneer kan faktisk bli stående som bedre på DVD , BD og analog lyd)
    Det som blir bra med Oppo er at den kan avspille mange formater / typer

Er vel også BluCobra EZ3000 (billig spiller---europa ?) og Denon DVD-A1UDCI som også kan avspille SACD og DVDA
    (om dette blir de europeiske navnene og når ?)
    Blu Cobra skal vel være i salg nå
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-2-2009-a.html
    Anchor Bay er råbra på dvd synes jeg iallefall, dessuten får jeg ikke dette via HDMI på 1900.

Dessuten er det få eller ingen andre spillere som har avansert noisereduction til bluray... Veldig få andre, faktisk ingen andre har like bra bildejustering i følge testere.

Det er da flere enn de som bare har prøvd PS3 og gamle spillere som har prøvd denne da...

Jo, dette ER oppsiktsvekkende når du SER hva de legger i spilleren sammenlagt. Er du kverulant eller? :lol:

La meg ta det sammenlagt igjen...

DAC
    Profil2
    Videoprosessor-Anchor Bay
    Avansert bildejustering for dvd og bluray
    SACD
    Hurtighet og moderne menyer
    Mulighet for DVDaudio..
    Gullterminert

Ja, den leser alt som du sier.
    Mener du at noen andre pr idag kan konkurrere med denne pakken?
    Vis meg da den spilleren så kjøper jeg den istedenfor til 5000. 8)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver hele tiden om ekstremt bra innstillinger
    Savner du noe ved Denon 1800 da du ser film?
    (de fleste sitter med dagens spillere og er fornøyd , også de med 100 tommer lerret og oppover)
    De fleste spillere har de nødvendige reduksjoner osv men fint om du skriver hvem støyreduksjons innstilling som er unik å ikke vanlig.
    Oppo har en gråskala justering , føler du at du savner det ?

Jeg er ikke kvervulant men det er lov å være skeptisk.
    På samme måte når jeg ser DAC til multichannel analog utgangene også da det er brukt en eneste DAC til alle kanalene
    (vanlig på Pioneer er 4 stk ekstremt bra DAC til de 8 utgangene eller 8 stk DAC , 1 for hver utgang)

Jeg sitter selv med en one 8 channel DAC å skulle da ønske at dette ble påkostet mere

For SACD , DVDA lyd , DVD lyd analogt ut og BD lyd analogt vil denne utgangen bety enormt å da er jeg tvilene til 1 DAC til 8 kanaler.

Det burde også de som sitter med kjempedyre bra SACD DVDA spillere i dag men som tenker Oppo BD for å få alt i en spiller
    (lyden kan jo bli dårligere en det de har fra før)
    Da hjelper det lite at Oppo har SACD / DVDA mulighet

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver hele tiden om ekstremt bra innstillinger
    Savner du noe ved Denon 1800 da du ser film?
    (de fleste sitter med dagens spillere og er fornøyd , også de med 100 tommer lerret og oppover)
    De fleste spillere har de nødvendige reduksjoner osv men fint om du skriver hvem støyreduksjons innstilling som er unik å ikke vanlig.
    Oppo har en gråskala justering , føler du at du savner det ?

Jeg er ikke kvervulant men det er lov å være skeptisk.
    På samme måte når jeg ser DAC til multichannel analog utgangene også da det er brukt en eneste DAC til alle kanalene
    (vanlig på Pioneer er 4 stk ekstremt bra DAC til de 8 utgangene eller 8 stk DAC , 1 for hver utgang)

Jeg sitter selv med en one 8 channel DAC å skulle da ønske at dette ble påkostet mere

For SACD , DVDA lyd , DVD lyd analogt ut og BD lyd analogt vil denne utgangen bety enormt å da er jeg tvilene til 1 DAC til 8 kanaler.

Det burde også de som sitter med kjempedyre bra SACD DVDA spillere i dag men som tenker Oppo BD for å få alt i en spiller
    (lyden kan jo bli dårligere en det de har fra før)
    Da hjelper det lite at Oppo har SACD / DVDA mulighet
    Det de snakker om er støyreduksjon som virker bra både til bluray og dvd. De støyreduksjonene som kommer og er her nå, er feks mye bedre enn det som fantes før til dvd.
    Feks den jeg har i min er også ganske bra jo men den virker ikke på bluray, bare dvd.
    En annen ting med bildejusteringene er at de går i detaljene, dvs at de har kortere avstand mellom verdiene.
    På mange spillere så har de hele 10% mellom hver verdi feks.

Vi må vel være enige i at det man får i Oppo er ganske mye sammenlagt, få som har alt dette men mange som har NOE. Feks Sacd, eller prosessor, eller profil2... Sjelden at noen spillere har alt/hele pakken.

Gråtoner og avanserte fargejusteringer er ikke dumt for min del, siden Panasonic tvn min ikke har dette tilgjengelig så enkelt...

Det er sef lov å være skeptisk til ting som lover bra...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oK
    Jeg trodde Denon hadde støyreduksjon til BD
    (Sony , Pioneer , Panasonic osv har stort sett mange innstillinger til BD inkludert støyreduksjoner.

Jeg vet min Sony BDP har mulighet til reduksjoner for både DVD og BD
    FNR reduksjon av tilfeldig støy
    BNR reduserer mosaikk /blokkstøy
    MNR reduserer støy rundt bildekantene (moskito)
    +
    Videeo equlizer til justering av
    Kontrast
    lysstyrke
    kroma
    fargetone
    skarphet
    gamma

Nå bruker jeg Plasma tv så kanskje det er årsak til at jeg ikke føler stor trang til endringer men selvsagt vil man på et stort projector lerret lettere oppfatte endringer som bør gjøres.

Negativ er jeg ikke men begynnte mine innlegg ang "ta av med omtale av et produkt"
    Spesifikasjoner på alle komponenter er gitt ut å at det blir en bra spiller er det ikke tvil om.
    (men jeg har prøvd å vise til at den blir kanskje ikke bedre en mange av dagens spillere med unntak av SACD og DVDA for de som trenger det)
    (jeg har fra før)
    Om Oppo har bedre lyd en den jeg har fra før ? kan bli min grunn om jeg kjøper den

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oK
    Jeg trodde Denon hadde støyreduksjon til BD
    (Sony , Pioneer , Panasonic osv har stort sett mange innstillinger til BD inkludert støyreduksjoner.

Jeg vet min Sony BDP har mulighet til reduksjoner for både DVD og BD
    FNR reduksjon av tilfeldig støy
    BNR reduserer mosaikk /blokkstøy
    MNR reduserer støy rundt bildekantene (moskito)
    +
    Videeo equlizer til justering av
    Kontrast
    lysstyrke
    kroma
    fargetone
    skarphet
    gamma

Nå bruker jeg Plasma tv så kanskje det er årsak til at jeg ikke føler stor trang til endringer men selvsagt vil man på et stort projector lerret lettere oppfatte endringer som bør gjøres.

Negativ er jeg ikke men begynnte mine innlegg ang "ta av med omtale av et produkt"
    Spesifikasjoner på alle komponenter er gitt ut å at det blir en bra spiller er det ikke tvil om.
    (men jeg har prøvd å vise til at den blir kanskje ikke bedre en mange av dagens spillere med unntak av SACD og DVDA for de som trenger det)
    (jeg har fra før)
    Om Oppo har bedre lyd en den jeg har fra før ? kan bli min grunn om jeg kjøper den
    Vel Sonyen din har faktisk etter sigende en av de beste bildejusteringene sammen med pioneer, dvs de går dypt. Men han ene som anmeldte Oppo mente den gikk enda dypere.

Jo, Denon1800 har noisered også på bluray, men den virker bare synlig på dvd.
    På bluray med mye korn kan det feks muligens være en fordel med brukbar støyred.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •