Logitech Harmony Adapter for PlayStation 3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Mulig jeg misforstår, men funker ikke kontrollerne via trådløst når man bruker adapteren? Eller må man plugge dem inn via usb for at PS3 skal finne dem, og så gå over på trådløst?
    Det var ihvertfall det som skjedde hos meg.

Jeg vet ikke om det skyldes adapteren eller at jeg fikk en ny PS3 og at de gamle kontrollerne måtte "parres" med den nye konsollen.

Uansett, det er ikke no problem etter at jeg gjorde det og alt fungerer bra uten feil nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jeg kjøpte min igår også, samtidig som jeg byttet ut min gamle ps3 med den nye slim versjonen. Først funket ikke de gamle kontrollerne men etter å ha kjørt samtlige gjennom usb så fungerer alt prikkfritt.
    Veldig fornøyd med kjøpet, og det er madammen også!Har du prøvd å skru den helt av og så på igjen?
    Finner den nå kontrolleren(e) din(e)?
    Som jeg sa så fungerer alt prikkfritt.

(og ja, jeg forsøkte selvfølgelig den gode gamle slå av / på først. )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å selv ha kjøpt denne dingsen og hatt den i bruk i et par uker kan jeg nå rapportere om at jeg burde ha ventet med kjøpet og lest litt mer på nett om det.

Jeg har PS3 Slim som er oppdatert med seneste firmware (3.01).

Adapteren fungerer ikke som den skal, her er en beskrivelse fra et engelsk forum som er det nøyaktig samme som jeg, med flere, opplever:

(...)turn the PS3 on with the controller, no problems. Both controller and remote work fine. Turn the PS3 on with the Harmony: the controllers will not pair at all. None of them. They just blink all 4 LEDs endlessly. Plug the controller in via USB and it will eventually, but unplug it and it goes back to the 4 LED blink. (...)
    Jeg kjøpte adapteren mens jeg fortsatt hadde den gamle PS3 80gb, alt fungerte fint de første dagene helt til jeg oppdaterte til v 3 av firmware. Da fungerte ikke kontrollerne lengre. Jeg brydde meg ikke spesielt mye om dette siden jeg dagen etter skulle ned og bytte den inn mot en ny ps3 slim.

Med den nye ps3 slim i hus fungerte alt bra de første dagene, men for noen dager siden begynte jeg også å få disse problemene. Har søkt på Logitech sitt support-forum og funnet denne tråden som viser at det er flere som opplever det samme.

Såvidt jeg kan se så er dette et problem både Sony og Logitech er klar over men ikke har klart å fikse ennå.

I called their support number 1-866-291-1505, option 3. Right off the bat the tech knew about the issue.

- He says that Logitech is well aware off the issue. To sum it up, he basically said that Sony changed the BlueTooth Protocol in the Slims[hardware] and also with the Firmware update in the Fats[software].

- They are unrelated, but similar issues.

- He says that there is no solution at the moment and it is possible that the Logitech PS3 adapter I bought might never work with the PS3 slim. He said since the device isn't upgradeable, Sony 'might' be able to fix it with a software patch, but Logitech might make a PS3 adapter specifically for the slim.

- He also mentioned that I should probably return it to Bestbuy, since that would be the easiest route. Then wait for a fix or purchase the PS3 slim adapter if/when it comes out. One good thing is that he said those of us who have the PS3 adapter will likely be able to send it to Logitech for a sawp if/when the PS3 slim adapter comes out.... but like I said, he mentioned that it would be easier to return it to Bestbuy and call support in a month.
    Så til de av dere som vurderer å kjøpe denne dingsen: min anbefaling er å vente litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til de av dere som vurderer å kjøpe denne dingsen: min anbefaling er å vente litt.
    Takk til deg og dere andre som tråkker opp stien for oss andre.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette rette tråden, men uansett:
    Jeg har to playstation 3 i huset, en 40gb og en Slim.
    Problemet er at alle kontrollene går på begge maskinene.
    Så når en av oss slår på den ene, så går også den andre på, og motsatt når den ene slås av, så går den andre også av.
    Dette er meget irreterende. Noen som vet hvordan det kan løses?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _MG
    Takk til deg og dere andre som tråkker opp stien for oss andre.
    +1

Skulle til å kjøpe denne her, så takk for informasjonen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det funnet en løsning på problemet hos Logitech. Her er hva jeg skrev på et annet forum (det er på engelsk, håper det går greit).

I can report the same as Yabbah. I contacted my local support-office today and they told me that yesterday Logitech had sent out information to all of their support-offices saying that those that are affected will have their adapters replaced. All you need to do is contact your local support and have them register a case with your contact info, they will then make contact with information on how to get a replacement for your faulty adapter.

The very helpful customer-service representative also told me that all new batches of adapters do not have this problem and that the problem is mainly connected to PS3-slim owners. However, he also said that some may experience the same problem with older PS3 models.

Thanks to Yabbah, and to those of you that want to get in contact with your local support-line, here's an overview of phone-numbers and opening hours:

Support Information Provided Is For Logitech Harmony Remote Only (click this link)

/Solaar
    Logitech fortalte videre at dette problemet er fikset i alle nye utsendelser av adaptere og at det kun er de aller første modellene som er påvirket. Det forklarer hvorfor enkelte ikke har opplevd dette (jeg kjøpte min omtrent med en gang den kom ut).

Så da er det bare å løpe og kjøpe for dere som vurderer det, jeg kan anbefale adapteren på det varmeste da den fungerer utmerket på alle (andre) måter!

PS: Netshop fikk inn denne på lager i går (koster kr 349,-), ser at det bare er 2 stk igjen så først til mølla osv. Komplett.no har også 1 på lager men der er den en hundrelapp dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var flotte nyheter!
    Vil bare føye meg inn i rekken av de takknemlige!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med samme problem. Har hatt adapteren en stund, men dte er først den siste tiden at problemet har oppstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Sliter med samme problem. Har hatt adapteren en stund, men dte er først den siste tiden at problemet har oppstått.
    Etter det jeg har lest her virker det som det har med PS3 Software versjon 3.xx, som nylig kom ut, å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er her om et par timer, sammen med en harmony 885, skal bli interessant å teste.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat henta min hos Netshop og konfigurert både PS3 80G og Harmony One. Her fungerer Harmony One smertefritt, men jeg mista kontakt med den gamle originale fjernkontrollen. Står vel et sted at det er kun "plass" til en fjernkontroll. Eller er jeg helt på jordet her?
    Har ikke prøvd noen av spill kontrollene enda.

Arne

Newcomer pooka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt Harmony adapter idag...

Har en 1 ukes gammel PS3 Slim, og en Harmony One jeg kjøpte ifjor.
    Idag hentet jeg Harmony PS3 adapteret jeg hadde bestilt hos Expert, men jeg får pokker ikke dette til å fungere.

Har syncet/koblet adapteret med PS3, og har lagt inn en ny komponent (PS3) og akivitet i HarmonyOne programvaren. Jeg oppdaterer kontrollen, men ingenting skjer når jeg prøver starte aktiviteten jeg nettopp laget. Har også lagt inn i aktiviteten at TV skal skru seg på, men det skjer ikke noe der heller...
    Trykker jeg på "TV" aktiviteten så skrur TV seg selvfølgelig på..

Har slettet komponenten og aktiviteten flere ganger og lagt in på nytt uten hell!
    Noen tips til hva jeg gjør galt her, eller glemmer å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Da er det bare å ta kontakt med kundeservice og sørge for å få en ny tilsendt.

Jeg kontaktet de på tlf og fikk beskjed om at de skulle sende saken videre til kundeservice-senteret i Kanada som håndterer dette videre. Fikk mail idag hvor de ber meg om å scanne kvitteringen og sende den til de, det gjør jeg i morgen så får jeg se hva som skjer videre etter det.

For øvrig så har jeg oppdaget at om jeg bare venter litt etter at jeg har slått på PS3'n så fungerer kontrollerne uten problem, men man vil jo gjerne at de skal fungere med en gang da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Har akkurat henta min hos Netshop og konfigurert både PS3 80G og Harmony One. Her fungerer Harmony One smertefritt, men jeg mista kontakt med den gamle originale fjernkontrollen. Står vel et sted at det er kun "plass" til en fjernkontroll. Eller er jeg helt på jordet her?
    Har ikke prøvd noen av spill kontrollene enda.

Arne
    Jeps det stemmer. det anbefales vel i bruksanvisningen at man går inn i PS3-menyen og sletter den gamle fjernkontrollen, men hvis alt fungerer så trenger du jo ikke gjøre noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pooka
    Har en 1 ukes gammel PS3 Slim, og en Harmony One jeg kjøpte ifjor.
    Idag hentet jeg Harmony PS3 adapteret jeg hadde bestilt hos Expert, men jeg får pokker ikke dette til å fungere.

Har syncet/koblet adapteret med PS3, og har lagt inn en ny komponent (PS3) og akivitet i HarmonyOne programvaren. Jeg oppdaterer kontrollen, men ingenting skjer når jeg prøver starte aktiviteten jeg nettopp laget. Har også lagt inn i aktiviteten at TV skal skru seg på, men det skjer ikke noe der heller...
    Trykker jeg på "TV" aktiviteten så skrur TV seg selvfølgelig på..

Har slettet komponenten og aktiviteten flere ganger og lagt in på nytt uten hell!
    Noen tips til hva jeg gjør galt her, eller glemmer å gjøre?
    Når du legger inn komponenten, hvordan gjør du det?

For meg høres det ut som at du har gjort det meste riktig men at noe i den aktiviteten du har laget er feil. Dette tenker jeg fordi du får de andre aktivitetene til å fungere og at ikke en gang tv'n slår seg på når du bruker "spill-aktiviteten" din.

Det hadde vært enklere å se på hvis du forklarer nøyaktig alle skritt i hvordan du lager aktiviteten.

Ellers så har du et eksempel på hvordan du legger til aktiviteter her: Q: How do I add an activity to my Harmony Remote?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått til alt, bortsett å slå på og av ps3'en.
    Etter at den er slått på manuelt, så kan jeg styre den.
    Da er det å ta seg en ordentlig runde på review settings i morgen.
    Noen forslag til vhor jeg bør begynne?

Newcomer pooka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å legge til komponenten kan får såvidt ikke gjøres feil, så det er mulig det skjer når jeg legger til selve aktiviteten ja.

Add Activity -> manually add an Activity to my setyp -> Play Video Game ->
    Play Game (Nintendo, Xbox, Playstation, other game console) ->
    I neste vindu så vises det en "spillkontroll" Play Game, som er haket av ->
    I use my "TV" to controll the volume -> HDMI ->

Instillingene er nå som følge:
    Device Status/Actions
    Sony Spillkonsol Sony Spillkonsoll is on
    TV TV is on
    Other All other devices is off
    TV set to HDMI

-> og så er jeg ferdig DONE, og aktiviteten ligger klar til å oppdateres.

EDIT: jeg tar av plasten som er klistret over adapteret, også fungerer alt, også av/på funksjon... snodig greier
    Jeg prøvde å koble adapteret til PS3 på nytt, denne gangen holdt jeg inne START og X, fikk samme beskjed på skjermen at koblingen var fullført som sist. Men nå virker som sagt alt, alle tiders!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pooka
    EDIT: jeg tar av plasten som er klistret over adapteret, også fungerer alt, også av/på funksjon... snodig greier
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forøvrig opplyse om at iflg Logitech så er adaptere med PID høyere enn LZ922xx ikke berørt av problemet.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •