Vurdering av Sony BDP S350 tilkoblet med CRT-skjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vurdering av Sony BDP S350 tilkoblet med CRT-skjerm?

Jeg har tenkt å kjøpe en Sony BDP S350 til en slektning men vedkommende har ikke flatskjerm (ennå).

Jeg regner med at det går greit å bruke denne spilleren på en CRT-skjerm, selv om potensialet til Blu-Ray ikke kan utnyttes helt.

Spørsmål (gjelder for bruk med CRT-skjerm):

- Vedkommende vil kjøpe flatskjerm etterhvert. Går det an å sende ut lyd fra coax-utgangen samtidig som bilde sendes ut via HDMI?

- Jeg har lest at spilleren ikke har sonesperring på DVD-filmer. Stemmer dette?

- Hvordan er lesbarheten til menyteksten i Blu-Ray filmer?

- Hvordan ser egentlig Blu-Ray filmer ut på en CRT? Jeg vet at oppløsningen på en CRT er mye lavere og at man mister en god del av dybden og detaljrikdommen i bildet, men jeg antar at andre fordeler som f.eks. 'renere' bilder (mindre kompresjonsartifakter) vil være synlige.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo Sony KDL-40W2000 1080p i avataren din? Hmm
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Det står jo Sony KDL-40W2000 1080p i avataren din? Hmm
    Og så? Det er ikke jeg som skal ha spilleren. Vennligst les innlegget mitt nøye

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile

Spørsmål (gjelder for bruk med CRT-skjerm):

- Vedkommende vil kjøpe flatskjerm etterhvert. Går det an å sende ut lyd fra coax-utgangen samtidig som bilde sendes ut via HDMI?
    Ja, dette skal gå greit, men du må kanskje manuelt konfigurere dette i menyen.

HDMI finner man da ikke på en gammel CRT ? Sikker på at du ikke mener SCART ?

- Jeg har lest at spilleren ikke har sonesperring på DVD-filmer. Stemmer dette?
    Du må selv gjøre den sonefri, enten via en programerbar fjernkontroll eller via mobil telefon. Søk igjennom forumet for å finne mer info.

- Hvordan er lesbarheten til menyteksten i Blu-Ray filmer?
    Sikkert ok, men husk at crt skjermen kanskje bare støtter 4:3 og ikke 16:9 som Blu-Ray filmer er laget i.

For meg er det ut som Sony BDP-S350 snart forsvinner og den nye BDP-S360 overtar, men aner ikke når den vil være tilgjengelig.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    HDMI finner man da ikke på en gammel CRT ? Sikker på at du ikke mener SCART ?
    Jeg snakker om flatskjermen som vedkommende skal kjøpe etterhvert Da trenger han nemlig en HDMI-kabel til skjermen og en coax/optisk-kabel til receiveren. Han har ingen HDMI-switch på receiveren.

Du må selv gjøre den sonefri, enten via en programerbar fjernkontroll eller via mobil telefon. Søk igjennom forumet for å finne mer info.
    Fint, han har nemlig en avansert programmerbar fjernkontroll (kan sende spesielle kontrollkommandoer) som jeg har brukt til å låse opp andre Sony-spillere med. Regner med at det er litt av det samme opplegget her også.

Sikkert ok, men husk at crt skjermen kanskje bare støtter 4:3 og ikke 16:9 som Blu-Ray filmer er laget i.
    Han har en widescreen-skjerm, så det er ikke noe problem.

For meg er det ut som Sony BDP-S350 snart forsvinner og den nye BDP-S360 overtar, men aner ikke når den vil være tilgjengelig.
    Skal kjøpe spilleren før påske, så det spørs om jeg kan vente lenge nok til den nye modellen kommer. Takk for tilbakemeldingene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •