Hvilken Blu-Rayspiller har markant bedre bilde enn PS3 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 103
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Her tror jeg kanskje at du krydrer diskusjonen med ord som du ikke har hørt fra min munn. Jeg har hverken sagt eller ment at det du sier er tøv.
    Det var forsøkt illustrert at dette var sagt på en spøkefull måte med følgende smily bak: . Nei jeg har ikke hørt det fra din munn, men jeg prøvde bare å være en spøkefugl uten at det tydligvis slo an....

Bare for å nevne det - jeg oppfattet ikke forskjellen som lydnivå. Mer på detalj nivå og hvordan lyden oppfattes ut av høyttaleren. Noe mer ønsker jeg ikke å beskrive det som, da det er lenge siden (over et år siden) og minnet/tankegangen har en stygg evne til å legge til ting på sannheten.

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Skjerpings! Slutt å lokk folk til å kaste penger ut av vinduet. Det finnes ikke noen slik spiller. Å si at lyden er milevis foran er å si at en HDMI kabel er mye bedre enn en annen. At kanskje lyden på PS3 er lavere enn andre spillere i utgangspunktet betyr ikke at den er dårligere. Volumknapp!!
    Enig. Man kan jo skru opp volum på PS3 om man syns den er for lav ut. Trykk trekant i en film å prøv deg frem. Ikke overdriv, da blir det fort skurr. Er jo også en grunn til at Sony BD spillere kommer godt ut i de fleste tester. Ikke umulig som det blir nevnt her at projektoren er problemet. Jeg har ihvertfall supert bilde på min Sony LCD Full HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Bare for å nevne det - jeg oppfattet ikke forskjellen som lydnivå. Mer på detalj nivå og hvordan lyden oppfattes ut av høyttaleren. Noe mer ønsker jeg ikke å beskrive det som, da det er lenge siden (over et år siden) og minnet/tankegangen har en stygg evne til å legge til ting på sannheten.
    Uten at jeg aner noe om dine opplevelser eller oppsett så mener jeg at det er vel dokumentert at små nivåforskjeller ofte ikke oppleves som nivåforskjeller men noe helt annet. Grunnen til at man ønsker å matche nivå i lyttetester er nettopp fordi mennesket ikke er et måleinstrument; vi hører at det er forskjeller, men greier ikke alltid å beskrive forskjellene som et måleinstrument.

Når det er sagt, så hadde jeg også andre forslag til opplevelsen din: post-prosessering type bass-management etc.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det menneskelige øret er svært dårlig til å bestemme om annerledes lyd er pga økt nivå eller et resultat av andre kvalitative forskjeller. Derfor nivåkalibrerer jeg ALLTID når jeg tester lyd fra ulike kilder. Nivåkalibrering er kjapt og enkelt, og en fjerner en vesentlig feilmargin.

Edit: ble slått på målstreken av knutinh

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg er ikke fornøyd med det bildet min PS3 gir meg.
    Dvs, jeg er fornøyd mtp at det kommer fra en spillkonsoll, men nå har jeg lyst på en dedikert BD-spiller som ligger en liga eller to foran PS3 sin billedkvalitet.
    PS3 sin billedkvalitet ved avspilling av BR-filmer er allerede meget bra, og såvidt jeg vet finnes det ikke spillere som er "en liga eller to" bedre enn PS3.

(Det skal nevnes at jeg har Xbox360 med HD-DVD spiller, og jeg opplever den til å ha en del bedre bilde en hva PS3 og BR presterer. Begge enheter kalibrert med sine respektive BR og HD-DVD-utgaver av DVE).
    Jeg synes dette virker litt merkelig. Jeg har selv hatt en HD-DVD spiller (ikke Xbox riktignok, men en dedikert spiller), og jeg kan ikke si at det var store forskjellen i billedkvalitet. Den største forskjellen lå som regel i kvaliteten på transferen. At forskjellen skulle være en del bedre på HD-DVD skyldes nok heller galt sammenligningsgrunnlag eller rett og slett feil med oppsettet ditt.

Du bør forsikre deg om at du har likt sammenligningsgrunnlag: Bruker du samme type tilkoblinger og samme kildemateriale?

Hva er det egentlig som er dårlig eller mindre bra med bildet på PS3 i forhold til Xbox/HD-DVD? Jeg bare spør. Jeg nekter ikke for at øynene dine forteller deg at du synes bildet fra HD-DVD er bedre, men utifra egen erfaring vil jeg heller tro at dette skyldes feil med oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke å lage ny tråd så jeg spør her.

Jeg skal kjøpe meg en BD spiller nå ganske snart og Panasonic DMP-BD35 er vell den beste jeg får for prisen ja? 2500kr.
    Ifølge tester er den ganske bra både på DVD og BD. (Bildekvaliteten)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jabbalabba
    På Blu-ray er det og forskjell, bedre dybde, sortnivå, farger og lyd på 51´en mot PS3, men ikke så markant som på DVD.
    Absolutt sortnivå på en skjerm eller projektor er ikke definert av avspilleren men av TV en eller projektoren. Hvis du opplever forskjell i sortnivå mellom spillere så er det for de at TV/projektor ikke er justert inn riktig i forhold til kilden du bruker.

Dvs vurdering av absolutt sort nivå som parameter for kvalitetsforskjeller mellom spillere ikke spesielt relevant.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS3 og diktert BD spiller.. På bilde ser jeg overhode ikke forskjell, men derimot på lyd er det for meg forsjell ...

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefales absolutt

Sitat Opprinnelig postet av Todeswalzer
    Gidder ikke å lage ny tråd så jeg spør her.

Jeg skal kjøpe meg en BD spiller nå ganske snart og Panasonic DMP-BD35 er vell den beste jeg får for prisen ja? 2500kr.
    Ifølge tester er den ganske bra både på DVD og BD. (Bildekvaliteten)
    Har hatt mitt eksemplar i noen uker, og er fortsatt positivt overrasket, godt bilde både på BR og SD, kjapp, støyfri, lett og sette opp og ruver heller ikke i rack'et ;-). Har ikke fått gjort den sonefri på SD, men det betyr foreløpig ikke så mye, da jeg har en anne spiller som er...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >>>> bitstream en bedre overføringsmåte en PCM over HDMI <<<<
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvorfor? På hvilken måte?

-k
    Det går mest ut på at endel avspillere har variasjoner for LPCM de gir ut.
    Det går på mange AVR sin behandling av LPCM (bass boost , bass-management osv) eller mangel på behandling.

Med bitstream så skal og vil lyden ut være mere standarisert (blir ikke variabel fra AVR til AVR )

Med Bitstream best menes da at sålenge man har en reciver som decoder de ulike codec så har man uavhengig av BD spiller samme valg muligheter ut fra lyd. Samme hva reciveren heter , enklere for en bruker å configurere .
    (mere idiotsikkert ?)

At decodet i BD spiller er det samme som i reciver tviler jeg ikke på.
    den tapsfrie lyden blir bit for bit identisk.

At flagg blir akseptert og brukt ut fra innstillinger enten man decoder i BD spiller eller reciver ja.
    Bass boost gjøres normalt ikke i BD spiller men må gjøres i reciver (bitstream bass boost automatisk) (overdreven boost vil jo få det til å høres kraftigere ut en slik lyden egenlig er ment)
    LFE er full range i flere HD codec (kanskje noen mister litt trøkk ut fra innstillinger)

Det er en ting jeg er tvilende/usikker på å det er at enkelte mener at fordi feks DTS HD MA er VBR gjør at VBR lyd vil kunne gi et større trykk/lydoppfattelse en CBR som LPCM lyden blir til etter en decoding i BD spiller ?

Det er en forskjell mellom bitstream og BD spiller decodet til LPCM for mange av de som tester/måler men har en misttanke til at bitstream lyden kan ha blitt boostet opp ut fra AVR innstillinger eller at LPCM lyden ikke har blitt stillt inn i reciver til å gi sin fulle bredde/lyd
    Som da vil oppfattes som forskjell å kunne måles som noen dB ulikt.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Absolutt sortnivå på en skjerm eller projektor er ikke definert av avspilleren men av TV en eller projektoren. Hvis du opplever forskjell i sortnivå mellom spillere så er det for de at TV/projektor ikke er justert inn riktig i forhold til kilden du bruker.
    Kilden kan være en faktor her også. På Denon DVD 3930 kan du f.eks. justere både svart- og hvitnivå manuelt. Men hvis du med absolutt svartnivå mener skjermens grunnleggende fysiske begrensninger, så er jeg naturligvis enig.

En liten ting: Jeg har ikke PS3'en foran meg akkurat nå, men du kan påvirke svartnivået og bildet til PS3 via RGB-innstillingen og Superwhite-opsjonen i videoinnstillingene (husker ikke alle valgene der, men det er noen valg der som kan gi utslag på bildet, avhengig av hva slags skjerm/projektor du bruker). Folk som klager over dårlig bilde på PS3 har som regel enten ikke satt seg inn i disse innstillingene eller de bruker (dårlige) skjermer som ikke er kalibrert (eller de har en defekt PS3, TV eller bruker andre tilkoblinger enn HDMI).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er en ting jeg er tvilende/usikker på å det er at enkelte mener at fordi feks DTS HD MA er VBR gjør at VBR lyd vil kunne gi et større trykk/lydoppfattelse en CBR som LPCM lyden blir til etter en decoding i BD spiller ?
    Jeg tror at denne påstanden kan avfeies umiddelbart.

DTS-HD kan konverteres uten endring av samplene til LPCM, og det er nettopp det som gjøres i en receiver.

LPCM er LPCM.

Dersom vi bare snakker om kjerne-kodingen (og ikke evt postprosessering) så er det per def ingen forskjell mellom LPCM og en lossless enkoding av samme LPCM-strøm. Hvis det er det så er lossless-enkodingen ikke... lossless :-)

Dolby - What is Dolby TrueHD?
    Dolby TrueHD Features
    *100 percent lossless coding technology—with playback identical to uncompressed PCM
    Et høyst reelt argument for bitstreaming er at dersom signalkilden er en PC så viser all empiri at utviklere av avspillerapplikasjoner og drivere gjør sitt beste for å klusse ting til. Siden kostnaden ved å rekode bitstream er endel, så kan man tenke seg at en ende-til-ende bitstream gjør det litt lettere å eliminere defekt software.

-k

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser slike tråder som dette, så får det meg til å mistenke at det er andre mulige parametere som kan gjøre seg gjeldende for de forskjellene som beskrives.

Når det gjelder PS3, er alle disse produsert 100% like fra dag 1, når det gjelder hva slags komponenter og løsninger hardwaren de bygger på ?
    Hva har de gjort med softwaren underveis osv.

Har vel intrykk av at det skjer litt opp/nedgraderings modifikkasjoner etter hvert som tiden går og produsenten ønsker å spare produksjons utgifter og øke intektene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja! Du sier noe. Jeg har ihvertfall 60GB versjonen. DEn har jeg hatt fra dag 1.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60, 40 og 80GB bygger iallefall på forskjellige prosessorer. mener jeg hørte at den nye 80GB har ny prosessor også i skjermkortet. Det kjører iallefall kjøligere.
    Software har jo blitt videreutviklet hele tiden, men om det har skjedd noe på bildesiden vet jeg ikke.

Det er jo mange innstillinger man kan gjøre på bildesiden også i PS3. Originalt står det på 3 forskjellige støyreduksjoner, og de står på nivå 2 alle sammen.
    Du kan også velge om den skal oppskalere, men det gjelder jo ikke på blu-ray.

Volumkontrollen i ps3 bør stå i midten.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bitstrem HD lyd er selvsagt å foretrekke fremfor multichannel PCM som PS3 har.
    Fordi? Har ikke sett dette dokumentert noe sted, kun litt vag synsing fra journalistene i hjemmekino. Husk at det er snakk om en volumforskjell, som kan lure folk.

Edit: Dette er vel nå svart på..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går mest ut på at endel avspillere har variasjoner for LPCM de gir ut.
    Hva slags variasjoner snakker du om? Jeg er klar over at klokkesignalet kan variere (jitter), men....

Det går på mange AVR sin behandling av LPCM (bass boost , bass-management osv) eller mangel på behandling. Med bitstream så skal og vil lyden ut være mere standarisert (blir ikke variabel fra AVR til AVR
    Jeg skjønner heller ikke hvorfor en utvikler av en receiver skal ønske å lage et design som behandler en bitstream-signalet på en annen måte (i form av EQ) enn LPCM. På en annen side; software, design eller hardware-feil på dagens receivere en får kastet etter seg for slikk og ingenting i ny utgave annenhver måned kan selvfølgelig ikke utelukkes.

Har du et eksempel på et konkret produkt, og hvordan den behandler/ikke behandler LPCM signalet? Hvis svaret er nei, hvor har du denne informasjonen fra?

Hele Blu-Ray disk standarden er forøvrig basert på at avspiller skal dekode til LPCM, ikke sende det som bitstream. Dette for at spilleren skal kunne mixe flere lydspor sammen om nødvendig (les: ekstramatriale).

Med Bitstream best menes da at sålenge man har en reciver som decoder de ulike codec så har man uavhengig av BD spiller samme valg muligheter ut fra lyd. Samme hva reciveren heter , enklere for en bruker å configurere .(mere idiotsikkert ?)
    Litt sent på uka, men dette ble vanskelig for meg å forstå. Om spilleren står til å sende LPCM, hvilke fordeler har man i forhold til konfiguering om en endrer til bitstream i avspilleren?

(bitstream bass boost automatisk)
    Kilde?

LPCM lyden ikke har blitt stillt inn i reciver til å gi sin fulle bredde/lyd Som da vil oppfattes som forskjell å kunne måles som noen dB ulikt.
    Brukerfeil er en plausibel forklaring. Hva slags innstillinger har en på dagens receivere for strupe LPCM lyden, som ikke automatisk vil også gjelde for bitstream?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva slags variasjoner snakker du om? Jeg er klar over at klokkesignalet kan variere (jitter), men....
    Pr i dag vil de fleste BD spillere gjengi decodet 7.1 lyd som 7.1 LPCM men mange sitter på spillere som bare gir 5.1 LPCM
    Så har enkelte BD spillere gitt ut LPCM LFE -5 dB istedenfor -10 dB som jeg vil mene er en juks for at lyden skal virke bedre.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor en utvikler av en receiver skal ønske å lage et design som behandler en bitstream-signalet på en annen måte (i form av EQ) enn LPCM. På en annen side; software, design eller hardware-feil på dagens receivere en får kastet etter seg for slikk og ingenting i ny utgave annenhver måned kan selvfølgelig ikke utelukkes.
    Husker ikke helt men recivere produsert etter sommeren 2008 skal vel ikke gjøre forskjell + noen eldre recivere har fått firmware
    DSP i en reciver vil være bedre en den som er i BD spiller
    (det vil bla si at man kan utvide opplevelsen med innstillinger som går lengere en BD spillerens som normalt har feks 0 dB pr kanal som best å andre innstillinger er - (minus dB)
    Nå er det også få BD spillere som har config mulighet for LPCM lyden man skal sende men de har faktisk crossover , dB pr kanal , bass regulering ned osv før man sender signalet inn i AVR å foretar man innstilling eller samme configurasjon som man bruker på Bitstream lyden så er det stor sansynlighet at bitstream og LPCM oppfattes ulikt
    (mange AVR kan ikke øke de 10 db LFE som trengs)

Har du et eksempel på et konkret produkt, og hvordan den behandler/ikke behandler LPCM signalet? Hvis svaret er nei, hvor har du denne informasjonen fra?
    LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

De fleste som velger decodet til LPCM er de som har eldre utstyr å da også variable muligheter til LPCM lyden

Litt sent på uka, men dette ble vanskelig for meg å forstå. Om spilleren står til å sende LPCM, hvilke fordeler har man i forhold til konfiguering om en endrer til bitstream i avspilleren?
    Ved BD spillere å deres ulike måte å sende LPCM eller de spillere man har configurering av LPCM så slipper man i det hele tatt å bry seg om LPCM lyden har tap eller er riktig for ved bitstream er den 100%

Brukerfeil er en plausibel forklaring. Hva slags innstillinger har en på dagens receivere for strupe LPCM lyden, som ikke automatisk vil også gjelde for bitstream?
    Jeg mener ikke hvem innstillinger men når LPCM og bitstream ikke kan måles eller høres som likt

Valget er bitstream eller LPCM skal man veksle mellom dem så kan man få ulik lyd ved enkelte recivere.
    Det er jo ingen grunn til å ha begge deler i bruk med mindre man bruker LPCM men i tillegg har noen kilder som bruker coax/optisk

Dolby har utalt at PS3 decoder Dolby ThrueHD 100% riktig å lyden er ikke endret av boost , høypass/lavpassfilter osv.
    At 99,9% utaler at LPCM fra PS3 er lavere en Dolby ThruHD låter høyere når den er bitstreamet fra BD spiller har noe med feil i AVR , feil innstillinger eller mangel på innstillinger.

Når jeg tok utgagspunkt i svar så var det at en blanding av ulike AVR , ulike BD spillere , ulike fabrikanter er det folk har.
    Selvsagt må det da bli ulikt hvordan folk opplever lyden å ulikt hvordan folk skriver om lyden enten man har fått klundret til lyden med sitt utstyr , ikke har feks automatiisk LFE boost eller ikke manuell boost eller ikke boost mulighet for LFE i AVR i det hele eller booster en allerede boostet LFE.

Denon BT-2500 er en spiller som har feil LPCM

En test Anders T2 tok mellom formater
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1112778

Håkon
    Mener du Bitstream lyd og samme lyd decodet til LPCM er lik (ved samme volum og innstillinger kan de måles til samme dB ?)
    Tar du en test mellom PS3 decodet til LPCM og en BD spilkler som bitstreamer lyden så er resultatet likt i dB ? målt eller hørest helt likt ut ved samme volum på AVR

Siden du har PS3 så kan du feks teste DTS om bitstreamet til AVR og DTS overført som LPCM blir det samme.
    (forskjellen duu hører blir også ved HD lyd om du hadde hatt en BD spiller som bitstreamer

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    PS3 sin billedkvalitet ved avspilling av BR-filmer er allerede meget bra, og såvidt jeg vet finnes det ikke spillere som er "en liga eller to" bedre enn PS3.

Jeg synes dette virker litt merkelig. Jeg har selv hatt en HD-DVD spiller (ikke Xbox riktignok, men en dedikert spiller), og jeg kan ikke si at det var store forskjellen i billedkvalitet. Den største forskjellen lå som regel i kvaliteten på transferen. At forskjellen skulle være en del bedre på HD-DVD skyldes nok heller galt sammenligningsgrunnlag eller rett og slett feil med oppsettet ditt.

Du bør forsikre deg om at du har likt sammenligningsgrunnlag: Bruker du samme type tilkoblinger og samme kildemateriale?

Hva er det egentlig som er dårlig eller mindre bra med bildet på PS3 i forhold til Xbox/HD-DVD? Jeg bare spør. Jeg nekter ikke for at øynene dine forteller deg at du synes bildet fra HD-DVD er bedre, men utifra egen erfaring vil jeg heller tro at dette skyldes feil med oppsettet.
    Min PS3 er kalibrert med DVE Blu-Ray.
    Min Xbox360 er kalibrert med DVE HD-Dvd.

Begge er koblet til mitt Panasonic 42PV60 plasma (HD Ready, ikke full HD).

Filmer som jeg har typisk sett

PS3 Blu-Ray:
    ------------
    James Bond Casino Royale
    Black Hawk Down
    Cars
    Ratatouille
    Spider-Man 3

Xbox 360 HD-Dvd:
    -----------------
    Transformers
    King Kong

Jeg opplever Blu-Ray ofte til å ha en slags støy/korning av bildet.
    På HD-Dvd synes jeg bare bilde og farger står spikret.

Nå har jeg aldri hatt samme film på både Blu-Ray og HD-Dvd, men jeg har blant annet med både Transformers og King Kong fått ene woaw!-opplevelse på HD-Dvd.

Blu-Ray har aldri gitt meg noen woaw!-opplevelse.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool hd dvd vs bd

har bestandig vært fan av hd dvd men leier bd en gang i blandt nå

uansett on det er hd dvd eller bd er det så store kvalitets forskjeller fra forskjellige filmer, enkelte ganger kan man lure på om det er rippa rett fra en dvd utgivelse uten hd arbeid

universal har brae utgivelser synes jeg med lyd, bilde og gode menyer

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •