Hvilken Blu-Rayspiller har markant bedre bilde enn PS3 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation ps3 som bd spiller

god entry level spiller er vel konklusjonen............

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Da kan vi vel konkludere med at det ikke finnes noen BD spiller som gir et markant bedre bilde. IOM at de fleste seriøse tester konkluderer med dette så er det vel bare å vente, evt åpne lommeboka ,kjøpe ny spiller nå, og en til og en til og en til etterhvert som det er noen som mener at de faktisk kan skue en liten forskjell.

Når det gjelder lyden så er det vel konkludert med at PS3 pakker ut lyden selv istedenfor å bitstreame den til forsterker. Hva som er best her blir vel å sammenligne hvilke lydfiler som spiller best etter at de blir pakket ut av Winrar vs Winzip
    Ikke helt enig her...les testene

HTF Special Review: Upcoming Oppo BDP-83 Profile 2.0 Universal Blu-ray Player - Home Theater Forum

Klippet fra testen :

Closing Thoughts

The Oppo BDP-83 is what I like to call the Lord of the Rings in blu-ray players, it is "The One Player To Rule Them All"! This player is going to make everyone else look bad and I mean real bad. Ease of use, responsiveness, loading times, a/v quality, updates, media player, you name it. A fully featured and stacked package, one that gets my highest recommendation possible.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut
    Ikke helt enig her...les testene

HTF Special Review: Upcoming Oppo BDP-83 Profile 2.0 Universal Blu-ray Player - Home Theater Forum

Klippet fra testen :

Closing Thoughts

The Oppo BDP-83 is what I like to call the Lord of the Rings in blu-ray players, it is "The One Player To Rule Them All"! This player is going to make everyone else look bad and I mean real bad. Ease of use, responsiveness, loading times, a/v quality, updates, media player, you name it. A fully featured and stacked package, one that gets my highest recommendation possible.
    He he.. Jeg må nok si at jeg har resignert. Jeg har sett en del spillere opp mot PS3 og jeg klarte bare ikke å se forskjell. BD bildet er så bra nå at det begynner å bli veldig vanskelig å skille ut noe som er markant bedre. Jeg tror jeg har flere bak meg som er enig i dette. Også når det gjelder lyden så blir det bare masse subjektiv synsing av folk som egentlig bare vil forsvare sine kjøp. Ikke lett for folk som er innom forumet for å velge utstyr på grunnlag av tipsa de får her. Ikke missforstå. Jeg syntes dette er et vanvittig bra forum, men når vi kommer opp på et nivå som vi er nå så syntes jeg mange bruker for sterke ord med å beskrive forskjellen på det de ser eller hører. At noen mener at det er enorm forskjell på lyden av en PS3 kontra en Pioneer BD spiller gir ikke akkurat et objektivt bilde av virkeligheten for en normalt AV interessert person.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question ps3

liten info: ser ut som sony har sluttet å fixse 60 gig ps3 på garanti
    går den i stykker er eneste løsningen nå å betale 150pund (engelsk info)
    for en reparert bytte enhet, som du får bare 90 dagers garanti på

gjelder dette norge oxo???

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    liten info: ser ut som sony har sluttet å fixse 60 gig ps3 på garanti
    går den i stykker er eneste løsningen nå å betale 150pund (engelsk info)
    for en reparert bytte enhet, som du får bare 90 dagers garanti på

gjelder dette norge oxo???
    Iht. norsk lov er det 5 års reklamasjonsrett (forutsetter at produktet er kjøpt i Norge). Dette gjelder også Sony.

Utover disse 5 årene (og feil innen 5 år som skyldes kunden) vil jeg gå ut i fra at feilretting går på delekost + timer?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    He he.. Jeg må nok si at jeg har resignert. Jeg har sett en del spillere opp mot PS3 og jeg klarte bare ikke å se forskjell. BD bildet er så bra nå at det begynner å bli veldig vanskelig å skille ut noe som er markant bedre. Jeg tror jeg har flere bak meg som er enig i dette. Også når det gjelder lyden så blir det bare masse subjektiv synsing av folk som egentlig bare vil forsvare sine kjøp. Ikke lett for folk som er innom forumet for å velge utstyr på grunnlag av tipsa de får her. Ikke missforstå. Jeg syntes dette er et vanvittig bra forum, men når vi kommer opp på et nivå som vi er nå så syntes jeg mange bruker for sterke ord med å beskrive forskjellen på det de ser eller hører. At noen mener at det er enorm forskjell på lyden av en PS3 kontra en Pioneer BD spiller gir ikke akkurat et objektivt bilde av virkeligheten for en normalt AV interessert person.
    Ganske enig, ta "kjempeforbedringer" som blir presentert med en klype salt! - forutsatt at du kjører bilde og lyd digitalt ut fra PS3'en. Det vil alltid være slik at det finnes en gruppe med Pioneer fans, en gruppe med Denon fans (og kanskje også en gruppe PS3 fans!) som argumenterer litt subjektivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en PS3 fungerer veldig greit. Bildekvaliteten er veldig bra og den type bildefeil og støy som folk reagerer på skyldes nok somoftest råmaterialet (filmen) .

Jeg er mener likevel at man får forbedret bildekvalitet med eksempelvis en pioneer blu-ray spiller, men kansje ikke så mye at de fleste legger merke til dette.

jeg bruker selv en PS3 idag men kommer til å skifte den ut. at jeg skifter ut den er utelukkende pga viftestøy og at jeg anser den som en dårlig dvd spiller. Blu ray kvaliteten er jeg egentlig ganske fornøyd med

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på Plasmaboy her. Det har tidligere slått meg som pussig at det har pågått diskusjoner om det i det hele tatt er verdt å gå fra SD til HD, samtidig som det er "opplest og vedtatt" at det er enorme forskjeller på BD-spillere, og det bare rimer ikke. Kunne tenke meg å bytte ut PS3 selv, men da mest på grunn av støy, betjening og sonefrihet, ikke fordi jeg forventer å få bakoversveis på grunn av bildeforbedringen.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Kunne tenke meg å bytte ut PS3 selv, men da mest på grunn av støy, betjening og sonefrihet, ikke fordi jeg forventer å få bakoversveis på grunn av bildeforbedringen.
    Jeg byttet ut min 60GB PS3 med 80GB
    Det er ENORMT forskjell i støy på 60 og 80GB modellene.
    Du mister litt av filmfølelsen når du føler at du sitter på rullebanen på flesland og ser "den 6.sansen" :?

Savner selv sonefri dvd-spiller, men overlever det! har bare noen få amerikanskje dvd'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå er bitstream en bedre overføringsmåte en PCM over HDMI
    Hvorfor? På hvilken måte?

-k

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvorfor? På hvilken måte?

-k
    Etter min mening var det vesentlig forkskjell å gå fra PS3 med PCM over HDMI til Bitstream av de nye HD-lyd formatene - rent lydmessig. Hvorfor vet jeg ikke - er ingen tekniker, men antar at det er bedre dekoding i reciver i forhold til PS3.

Så kan sikkert enkelte påstå noe annet med en tung teoretisk begrunnelse - at dette er feil.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo gjenta det jeg skreiv om min egen erfaring når jeg gikk fra PS3 til Pioneer BDP-51FD i en annen tråd her inne om det samme temaet:

PS3 er bildemessig helt på høyden, men har ikke et like glatt og støyfritt bilde på oppskalert DVD som de beste stand-alone spillerne. Har Pioneer BDP-51FD selv (med 1.25a FW), og denne er glitrende på DVD-oppskalering, mens PS3 er midt på treet - ikke dårlig, men heller ikke glitrende og da spesielt på grunn av de ovennevnte ting. På blu-ray kan jeg ikke si jeg merker noen som helst forskjell, annet enn at Pioneeren gjør alt tregere.

Lyden virker bedre med bitstream, i hvertfall her hos meg, men jeg er overbevist om at dette kun skyldes at ferdig dekodet PCM fra PS3 er vesentlig lavere i volum i forhold til når min Yamaha RX-V1800 tar seg av jobben. Faktisk er det veldig stor forskjell. Jeg vil tro opp mot 6db på enkelte formater (DTS HD Master og Dolby Digitalt spesielt)
    Dette lurer i hvertfall øret ganske lett men jeg er ganske sikker på at lydkvaliteten er identisk om volumet matches.

Ellers er nyere versjoner av PS3 ganske stille, men den høres likevel ganske greit om det er stille i rommet - men noe stort problem er det neppe i forhold til den første PS3 versjonen. Min merket jeg ikke noe til under film, men godt dersom jeg skrudde på pause eller lignende. Her er imidlertid Pioneeren så godt som helt stille når den først er i gang.

PS3 knuser ellers Pioneeren min i "brukervennlighet" i form av kompabilitet med filmer, kjapp responstid og oppstart/lastetider. PS3 har også wireless og harddisk, som jeg mener er helt nødvendig før Profile 2.0 skal ha noen funksjon på blu-ray spillere og ikke kun være en gimmick og et dustete salgsargument.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med Pioneeren, men dette skyldes ene og alene byggekvaliteten og det fantastiske DVD-bildet (DVD-bildet var eneste årsak til at PS3 ble byttet ut med Pioneeren) men det var ingen tvil om at den er en nedtur i forhold til PS3 på mange andre områder som ikke betyr like mye for min del men som absolutt merkes.
    Bitstream liker jeg også å ha, men da utelukkende for å se formatet i receiverdisplayet og ikke påståtte lydmessige forskjeller som mest sannsynlig kun skyldes de voldsomme volumforskjellene mellom PS3s PCM og receiver dekodet lyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 ble også ansett som å være en god DVD spiller av mange... helt til....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På DVD så er pioneer 51FD´en vesentlig bedre enn ps3 (og andre DVD spillere jeg har hatt/har).
    Mange mener at etter FW 1.17 så overgår 51FD´en Reon HQV.
    Jeg har FW 1.21 og har sammenlignet med ABT og Pioneer´n er endel bedre.

På Blu-ray er det og forskjell, bedre dybde, sortnivå, farger og lyd på 51´en mot PS3, men ikke så markant som på DVD.

51´en var óg lett å gjøre sonefri på DVD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Etter min mening var det vesentlig forkskjell å gå fra PS3 med PCM over HDMI til Bitstream av de nye HD-lyd formatene - rent lydmessig. Hvorfor vet jeg ikke - er ingen tekniker, men antar at det er bedre dekoding i reciver i forhold til PS3.

Så kan sikkert enkelte påstå noe annet med en tung teoretisk begrunnelse - at dette er feil.
    Det var i utgangspunktet et ærlig spørsmål siden jeg ofte støter på slike påstander, men skjelden får en begrunnelse.

Felles for de aller fleste audio og video dekodere er at biteksakt dekoding er spesifisert i standarden. Det betyr at alle dekodere skal gi eksakt samme pcm-strøm ut så lenge signalet inn er gyldig, og at en dekoder som gir noe annet ut er å anse som defekt.

Dersom jeg skulle gå i dybden på slike opplevelser som du har hatt så ville jeg (i kronologisk rekkefølge):
    1. Sjekke med en uformell blindtest
    2. Sjekke nivåer
    3. Sjekke om bass-management o.l. post-prosessering er likt satt opp.

-k

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det var i utgangspunktet et ærlig spørsmål siden jeg ofte støter på slike påstander, men skjelden får en begrunnelse
    Og du fikk et ærlig svar

For å være helt ærlig - og gjennomføre en slik test du skisserer ser jeg ikke på som nødvendig. Ikke fordi jeg sier at testmetoden er tøvete eller at jeg påstår at jeg har rett. Rett og slett fordi jeg synes problemstillingen er så liten og uvesentlig, at det å skulle legge mye i det for å bekrefte det ene eller det andre er liten vits.

Så da kan man velge om mitt utsagn om at Bitstream fra Samsung BDP-1400 var bedre enn PCM fra PS3 er rent tøv eller at jeg faktisk opplever det som bedre. Man kan velge hvem man vil - tøv eller fakta, jeg bryr meg uansett ikke

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reklamasjonsrett!

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Iht. norsk lov er det 5 års reklamasjonsrett (forutsetter at produktet er kjøpt i Norge). Dette gjelder også Sony.

Utover disse 5 årene (og feil innen 5 år som skyldes kunden) vil jeg gå ut i fra at feilretting går på delekost + timer?
    Her må kunden sansynliggjøre at feilen skyldes fabrikasjonsfeil eller svakhet i konstruksjonen, kan gå greit og du kan få deling/redusert pris/erstattning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Rett og slett fordi jeg synes problemstillingen er så liten og uvesentlig, at det å skulle legge mye i det for å bekrefte det ene eller det andre er liten vits.
    Det er helt greit. For andre kan dette kanskje være et spørsmål om man skal bruke tusener av kroner på nytt utstyr eller ikke, motivert av utsagn av type "bitstream gir betydelig bedre lyd enn lpcm".

Enten vi liker det eller ikke så er det tydeligvis mange som bruker forum som dette som erstatning for å teste med egne ører og øyne.
    Så da kan man velge om mitt utsagn om at Bitstream fra Samsung BDP-1400 var bedre enn PCM fra PS3 er rent tøv eller at jeg faktisk opplever det som bedre. Man kan velge hvem man vil - tøv eller fakta, jeg bryr meg uansett ikke
    Her tror jeg kanskje at du krydrer diskusjonen med ord som du ikke har hørt fra min munn. Jeg har hverken sagt eller ment at det du sier er tøv.

Dersom du opplever den ene måten som bedre enn den andre pga nivåforskjeller så gjør ikke det opplevelsen din noe mindre reell. Men konklusjonen som vi andre kan trekke ut av det hele blir endret:nivåforskjeller kompenseres enkelt ved å vri på volumkontrollen, mens dekodere med "dårlig lyd" ofte betyr at man må kjøpe en ny boks.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jabbalabba
    På DVD så er pioneer 51FD´en vesentlig bedre enn ps3 (og andre DVD spillere jeg har hatt/har).
    Mange mener at etter FW 1.17 så overgår 51FD´en Reon HQV.
    Jeg har FW 1.21 og har sammenlignet med ABT og Pioneer´n er endel bedre.

På Blu-ray er det og forskjell, bedre dybde, sortnivå, farger og lyd på 51´en mot PS3, men ikke så markant som på DVD.

51´en var óg lett å gjøre sonefri på DVD

Testet selv PS3 opp mot Pioneer 51FD i går på min JVC HD1 på et 110 tommer lerret. Å si at Pioneer er vesentlig bedre er etter min mening en stor overdrivelse. Tror muligens jeg så noe forskjell på DVD, men ikke mye. På BD opplevde jeg ingen forskjeller.

Til trådstarter:
    Mange meninger som spriker i alle retninger her. Det beste er her å låne med seg noe utstyr hjem først, så er muligheten stor for at du kan spare masse penger.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Testet selv PS3 opp mot Pioneer 51FD i går på min JVC HD1 på et 110 tommer lerret. Å si at Pioneer er vesentlig bedre er etter min mening en stor overdrivelse. Tror muligens jeg så noe forskjell på DVD, men ikke mye. På BD opplevde jeg ingen forskjeller.

Til trådstarter:
    Mange meninger som spriker i alle retninger her. Det beste er her å låne med seg noe utstyr hjem først, så er muligheten stor for at du kan spare masse penger.
    Det er mer i tråd med hva jeg opplever mellom PS3 og Pioneeren også. DVD bildet ER bedre, men vi snakker ikke milevis forskjell, og blu-ray ser jeg ikke forskjell på, så jeg finner det også fascinerende at folk opplever så voldsomme forskjeller som det gis uttrykk for.

Jeg anser meg selv som langt over gjenomsnittlig pirkete når det gjelder bilde, og gjennomfører derfor en kalibrering med målesensor på begge enhetene før sammenligning, og da skal slike ting som bedre sortnivå, andre farger o.l bli så godt som ikke-eksisterende. Forskjellene oppleves som sagt slik at Pioneeren produserer et glattere og meget støyfritt bilde i forhold til PS3 på DVD, noe som gir mer realisme og dybde i bildet. Men jeg ser ikke noe til dette på blu-ray som ikke får nyte godt av den glimrende oppskaliringen i Pioneeren.

Men om sortnivået og farger endrer seg merkbart så viser slike utsagn at man ikke har gjennomført en ny kalibrering, eventuelt aldri gjennomført en kalibrering i det hele tatt, etter å ha byttet kilde. Da blir sammenligningen verdiløs for min del.
    Blir omtrent som å bytte sub uten å kalibrere volum/avstand og frekvensrespons på nytt, selv om forskjellene som regel er svært mye mindre mellom ulike bildekilder. Målingene viste så godt som null forskjell på PS3 og Pioneeren når det gjelder sortnivå og farger så lenge Pioneeren får stå på de riktige innstillingene, dvs alle innstillinger i nøytral eller avslått posisjon (kanskje med unntak av sharpness og støyreduksjon om man liker denslags)

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •