What??? Har ikke BD-spillere sonefri dvd-playback? :o

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

What??? Har ikke BD-spillere sonefri dvd-playback? :o

Skal anskaffe meg BDP-7300 når den kommer ut om noen ukers tid her til lands.

Jeg vet man kan spille av BD-filmer fra hele verden på en Europeisk BD-spiller.

Men, kommer jeg til å slite med å spille av Sone-1 DVD-filmer på en BD-spiller kjøpt i Norge?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet du at den er sonefri på blu-ray? Og ja du kommer til å slite med å spille sone 1 filmer, det er ikke mange blu-ray spillere som kan gjøres sonefrie for DVD (og enda færre sonefri for blu-ray).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhhhh nå er ikke jeg BD-ekspert enda, men jeg da fått med meg at man har kvittet seg med sonene og pal vs. ntsc-surret på Blu-Ray!

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Uhhhh nå er ikke jeg BD-ekspert enda, men jeg da fått med meg at man har kvittet seg med sonene og pal vs. ntsc-surret på Blu-Ray!

Ohh nei, men i stedet for sone 1-6 som det er på dvd så har Blu-ray sone A-B-C hvor sone B er europa og sone A er USA og Japan (østen) HD DVD derimot var sonefritt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Ohh nei, men i stedet for sone 1-6 som det er på dvd så har Blu-ray sone A-B-C hvor sone B er europa og sone A er USA og Japan (østen) HD DVD derimot var sonefritt
    Å fy ****.. For et opplegg! HD-DVD. DET var tingen. Jeg er fortsatt fnut over at Blu-Ray vant. Det minner meg om da VHS vant over Betamax.. Det beste vinner ikke alltid. Det skal være sikkert og visst!

Da blir det vel bare å kjøpe en Amerikansk BD-spiller istedenfor Europeisk da! Med tanke på at jeg vet jeg kommer til å bestille alle filmene fra USA uansett.

Grunnen til at jeg alltid hatet Sone-2 DVD'er, feks. DVD'er kjøpt i Norge, var:

1.) Bildekvaliteten var somregel dårligere da filmene går igjennom flere ledd før slutt-disc'en (uanhengig av oppløsningen!)
    2.) Alltid bedre bonusmateriale på Sone-1 DVD'er. Mange Sone-2 har ikke bonusmateriale i det hele tatt!!!
    3.) Jeg liker orginalprodukter, made in the USA, kjøpt fra USA, med Amerikanske covere! (ingen "Spionen som SPERMET meg" her i gården, nei!)

Bare for å nevne noen grunner.. Greit.. Det plaget meg, rent prinsippmessig, at jeg kjøpte DVD'er med lavere oppløsning enn det jeg kunne ha gjort, (har oppimot 1000 Sone-1 DVD'er, og kanskje 10 Sone-2 som jeg har fått i gave. ugh.) men med BD-filmer står jeg ovenfor en ny problematikk: Oppløsningen er jo helt likt på en Amerikansk BD-spiller og en Europeisk en! Filmene har også samme oppløsning. Så da gjenstår det bare bonusmateriale, og evt. bedre overføring av selve filmen på Sone A vs. B.

I de siste årene har man spart mye penger på å kjøpe Sone-1 filmer, da dollarkursen har vært ekstremt lav. Ned i mot 5 kroner for 1 dollar. Så jeg kjøpte MANGE DVD'er i 2008! Blir uansett digg å se de på en BD-spiller med god DVD-playback på min nye 47PFL9603H!

Ellers ser jeg ingen grunner til at jeg IKKE skal bestille BD-spiller fra USA?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Mange amerikanske blu-ray utgivelser er sonefrie.
    2. Blu-ray er litt dyrere enn dvd slik at 200,- momsfrigrensa blir litt mere plagsom.

Jeg ville ha prøvd å finne en blu-ray spiller som kan gjøres sonefri på dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    1. Mange amerikanske blu-ray utgivelser er sonefrie.
    2. Blu-ray er litt dyrere enn dvd slik at 200,- momsfrigrensa blir litt mere plagsom.

Jeg ville ha prøvd å finne en blu-ray spiller som kan gjøres sonefri på dvd.
    1.) Stemmer. Hvor mange prosent?
    2.) Ja, har sett det.. Men det er uansett latterlig at grensen er på 200 kroner. Den brude ha vært på 2000!!!

MEN hva gjør jeg med alle de filmene som er laget i Norge, dvs. Norsk Film, som jeg vil kjøpe på Blu-Ray? Må jeg virkelig kjøpe to BD-spillere?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    1.) Stemmer. Hvor mange prosent?
    2.) Ja, har sett det.. Men det er uansett latterlig at grensen er på 200 kroner. Den brude ha vært på 2000!!!

MEN hva gjør jeg med alle de filmene som er laget i Norge, dvs. Norsk Film, som jeg vil kjøpe på Blu-Ray? Må jeg virkelig kjøpe to BD-spillere?
    Regions
    Region Free 737 69.46 %
    Not Region Free 324 30.54 %
    stats
    Blu-Ray Region Code Info Amerikanske utgivelser, alle europeiske får du selvsagt spillt på en sone B spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt jævlig, egentlig..

Da jeg kjøpte min første DVD-spiller i 1998 (Toshiba's toppmodell til 10k) kom den ferdig sonefri, og jeg kunne kjøpe alle verdens filmer og kose meg i mange år fremover med denne..

Ok, 70% sonefrie BD-filmer er ikke dårlig. Men det er langt i fra perfekt. Det blir stress, automatisk dette her!

Jeg regner med at det ikke finnes så veldig mange BD-spillere som kan gjøres sonefrie? Poenget er at jeg ikke kan VELGE hvilken spiller jeg vil kjøpe nå! Gah..

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv en sone B blu-ray spiller og har ikke møtt på noen filmer ennå som jeg bare må ha som ikke er sonefrie eller finnes i sone B. Bruker en Toshiba HD Ep-35 Hddvd spiller som er gjort dvd sonefri som dvdspiller, denne oppskalerer dvd veldig bra. Det enkleste er nok 2 spillere.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt problemet?
    På de amerikanske sidene er det jo flust av sonefrie filmer. Enkelte selskap gir vel utelukkende ut sonefrie filmer også. De få filmene man ikke får sonefrie får man kjøpe billig i europa et eller annet sted.
    Til opplysning så var det selskapene HD-DVD hadde i ryggen som ga ut sonefrie filmer, akkurat slik de gir ut sonefrie filmer på BD i dag. Dette hadde lite med HD-DVD-formatet å gjøre.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på oppskaldering av DVD-filmer bør man nok ha to spillere da, ja...

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo

Sjekk ut Oppo sin nye BD-spiller. Deres dvd-spillere er sonefrie så kanskje de har samme filosofi på BD også? (amerikansk fabrikant som gjerne selger til europa). OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette hadde lite med HD-DVD-formatet å gjøre.
    Siden HD-DVD ikke hadde inført noen standard for soneinndeling i spesifikasjonene og derfor gjorde det umulig å sonekode utgivelser, så må man vel si at det hadde alt med HD-DVD formatet å gjøre. (?????)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sony BDP-S350 - har gjort den sonefri på dvd ved hjelp av fjernkontrollen. Panasonic sin skal også la seg gjøre sonefri ved hjelp av en fjernkontroll. Minuset er at du ikke kan benytte den ordinære fjernkontrollen, men en fra one-4-all.

(Går det ikke an å starte en tråd rundt sonefri BD osv uten at noen som er snurte på at BD stakk av med seieren skal komme å mase om hvor supert HD DVD var..... Det synes jeg er håpløst!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •