Blu-ray til mitt gamle anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Blu-ray til mitt gamle anlegg

Heisann

Først må jeg bare si at jeg ikke er en hifi-fanatiker og for det andre, så har jeg heller ikke noe særlig peiling på dette men liker både ok lyd og bilde.

Jeg har i dag hjemmekino fra Yamaha som jeg er meget fornøyd med lyd.
    Snakka med en kompis av meg som har litt mer greie på dette enn meg han sa følgende at jeg kunne kjøpe en Blue-ray spiller og kjøre lyden fra den inn i den digitale optiske inngangen på mitt Yamaha anlegg. hvordan vil det funke?

Han skriver også at hvis jeg gjør det på denne måten så vil plater med lpcm, kun lyden høres fra de 2 fremre kanalene.
    Hva menes med det?

Finnes det noe bedre måte å koble til en blu-ray enn via optisk digital?

Hadde tenkt å bruke ca 3000,- på spiller. er det noen dere kan anbefale?

På forhånd takk for hjelpa!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tiden får du mange gode bluray spillere til rundt 3000 kr. Bladet Lyd & Bilde har hatt en samletest av spillere for litt tid siden, så du kan jo starte der?

Når det gjelder lyd så vil du med en "gammel" hjemmekinoreceiver kun få ordinær Dolby Digital eller DTS lyd, med andre ord får du ikke dratt nytte av de nye høyoppløste lydformatene. Jeg kjørte selv en slik løsning med PS3 og en eldre Denon forsterker og det fungerte utmerket!

Sitat Opprinnelig postet av Matrix23
    Han skriver også at hvis jeg gjør det på denne måten så vil plater med lpcm, kun lyden høres fra de 2 fremre kanalene.
    Hva menes med det?
    Dette medfører ikke rigtighet da alle bluray filmer har vanlig DD/DTS lyd i tillegg til stereo og HD-lyd.

Har du en HD-ready/FullHD skjerm vil du uansett få så mye bedre bilde med bluray at du kommer garantert ikke til å angre! :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet

Hvis ikke din receiver har HDMI inngang så er nok optisk det beste. En moderne receiver med HDMI har gjerne dekoding av noen HD-lydformater som ikke kan overføres digitalt på annen måte enn med HDMI.

Om du har multichannel input på receiveren din så kan du kjøpe en spiller med 5.1 eller 7.1 analoge utganger og koble til receiveren, da vil du få få all go'lyden på de nye filmene. Da trenger du 6 eller 8 kabler mellom spilleren og receiveren.

Anbefaling av spiller med analoge utganger til ca. 3000,- vil fra meg være Sony BDP-S550. har 350 selv, den har ikke analoge utganger siden receivern min dekoder via HDMI, men hadde jeg hatt bruk for de analoge utgangen ville jeg antakelig valgt 550.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskr svar!

Dessverre så har ikke receiveren min noen multichannel input

Både Sony BDP-S550 og S350 samt Panasonic DMP-BD35 er spillere jeg har sett på tidligere.

Blir vel en av disse tre i første omgang for så å bytte til en ny receiver når sparegrisen begynner å bli litt feitere igjen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da regner jeg med at du ender med noe som kan dekode HD-lyd, så derfor vil jeg anbefale deg Sony 350 eller Pana 35 istedet for Sony 550. Du sparer noen kroner slik at du raskere får kjøpt deg receiver, og i mellomtiden har du det du trenger
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •