Nye signalkilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye signalkilder

Jeg har en ps3 og en gammel JVC cd-spiller (XL-z442).
    Det jeg da lurer på om jeg tjener noe lydmessig på å kjøpe en ny signalkilde som kan overta for disse lydmessig. Og om jeg burde eventuelt kjøpe en ny blueray spiller og en cd spiller (som kan spille alt av formater) eller om man får kjøpt alt i en pakke.

Budsjettet ligger på rundt 3-4000 kr. Musikk-kilde er prioritert siden jeg synes ps3'en gjør en grei nok jobb på film foreløpig.

Det skal kobles til en yamaha rx-v1900 og klipsch rf62 (anskaffelse av rør er under vurdering).

takker for alle svar

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første jeg tenker på når jeg leser det du skriver er ekstern DAC.
    Siden du er fornøyd med PS3 til film kan du beholde den etter mitt syn. (Selv om jeg selv kjøpte dedikert BD spiller, men det var for å slippe vifta på PS3, 60GB modell )

Da kan du bruke den gamle CD spilleren som drev og huke på en DAC som tar seg av dekodingen av muikksignal. Mange som anbefaler Bersford for tida, tror de kommer under 2000,-. Ellers har Cambridge sin DACmagic, men den er vel utsolgt for tiden, men det gå forbi en og annen på brukten.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt lyst på en ny cd-spiller uansett, har mista fjernkontrollen til den gamle som har godt over 10 år på baken og den er igrunn relativ stygg også. Så hvis jeg går til innskaffelse av en DAC uansett, så vil det ha så mye å si hvilken cd spiller jeg skaffer?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det ikke mye betydning, og om du vil kan du jo kjøpe en BD spiller og bruke som CD drev
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •