BD-test av Sony 5000, Pioneer LX91 & Denon 3800 i L&B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD-test av Sony 5000, Pioneer LX91 & Denon 3800 i L&B

Mange har sikkert sett at både bladet Hjemmekino og Lyd og Bilde her i Norge har testet de tre BD-spillerene, Sony BDP-s5000ES, Denon-3800BD og Pioneer BDP-LX91. Det er interessant å se de til dels store forskjellene i vurderingene til det enkelte blad. Nå må det sies at det selvsagt er opp til den enkelte skribent å vektlegge det han eller hun mener er viktig, men jeg undrer meg over hvordan spesielt Lyd og Bilde kan legge så mye vekt på pris, når forholdet er som følger:

Denon-3800BD koster 18 000 på Hifi-klubben i Norge, som har tilnærmet monopol på Denon. Prisen er derfor 18000 uansett hvor du kjøper (med mindre du er ansatt hos "klubben").

Pioneer BDP-LX91 koster 20 000 hos soundgarden. Stort sett ligger den gjevnt på denne prisen, selv om den også blir solgt i andre butikker. Prissettingen i bladet er derfor reell.

Sony BDP-s5000ES har derimot en veil pris på ca. 15 000, men jeg har sett den for 11990 på Elkjøp. I tillegg kan det fås ned mot 10-11000 om jeg skal tro prisguiden:

Tek.no - Prisguide - Sony BDP-S5000ES

For den vanlige forbruker blir det da helt meningsløst at bladene sammenlikner disse som nesten likeprisede produkter, når den ene De facto koster nesten halvparten. Er det ikke andre som har reagert på dette?

Spesielt ille blir det da at L&B mener at Sony`n kanskje låter vel så bra som Denon og kan på mange måter likestilles med Pioneer. Nå er ikke bladet Hjemmekino helt enig i dette, som fremhever Pioneer`n som best. Men med tanke på at Sony 5000ES er den raskeste spilleren av dem alle, har bra fjernkontroll, uten støy fra viften (Denon støyer!), er bra lydmessig, kanskje spesielt analogt og i tillegg har et meget bra bilde, så må vel den være et kupp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For n'te gang, jeg har skrevet for L&B. Skulle teste en satellittuner fra Cable Com og fikk beskjed om å skrive en god test da Cable Com var en av de viktigste annonsørene... Jeg kjenner og folk som er skribenter i datablader, og de sier det var det samme der den gangen i alle fall.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    For n'te gang, jeg har skrevet for L&B. Skulle teste en satellittuner fra Cable Com og fikk beskjed om å skrive en god test da Cable Com var en av de viktigste annonsørene... Jeg kjenner og folk som er skribenter i datablader, og de sier det var det samme der den gangen i alle fall.
    Hvordan stiller det seg i forhold til "vær varsom" plakaten?

Sitat Opprinnelig postet av Vær Varsom-plakaten - 2. Integritet og ansvar
    2.8. Det er uforenlig med god presseskikk å la sponsing påvirke redaksjonell virksomhet, innhold og presentasjon.
    Sponsing og kjøp av annonser er nok i samme "liga". Selvsagt på tynn is her og vet ikke om jeg tørr tro på alt jeg hører (selv om jeg ikke har noen grunn til å ikke gjøre det.

Tilbake til topic - den Sony spilleren frister må jeg si. Sannsynligvis en god musikk og bildeformidler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Mange har sikkert sett at både bladet Hjemmekino og Lyd og Bilde her i Norge har testet de tre BD-spillerene, Sony BDP-s5000ES, Denon-3800BD og Pioneer BDP-LX91. Det er interessant å se de til dels store forskjellene i vurderingene til det enkelte blad. Nå må det sies at det selvsagt er opp til den enkelte skribent å vektlegge det han eller hun mener er viktig, men jeg undrer meg over hvordan spesielt Lyd og Bilde kan legge så mye vekt på pris, når forholdet er som følger:

Denon-3800BD koster 18 000 på Hifi-klubben i Norge, som har tilnærmet monopol på Denon. Prisen er derfor 18000 uansett hvor du kjøper (med mindre du er ansatt hos "klubben").

Pioneer BDP-LX91 koster 20 000 hos soundgarden. Stort sett ligger den gjevnt på denne prisen, selv om den også blir solgt i andre butikker. Prissettingen i bladet er derfor reell.

Sony BDP-s5000ES har derimot en veil pris på ca. 15 000, men jeg har sett den for 11990 på Elkjøp. I tillegg kan det fås ned mot 10-11000 om jeg skal tro prisguiden:

Tek.no - Prisguide - Sony BDP-S5000ES

For den vanlige forbruker blir det da helt meningsløst at bladene sammenlikner disse som nesten likeprisede produkter, når den ene De facto koster nesten halvparten. Er det ikke andre som har reagert på dette?

Spesielt ille blir det da at L&B mener at Sony`n kanskje låter vel så bra som Denon og kan på mange måter likestilles med Pioneer. Nå er ikke bladet Hjemmekino helt enig i dette, som fremhever Pioneer`n som best. Men med tanke på at Sony 5000ES er den raskeste spilleren av dem alle, har bra fjernkontroll, uten støy fra viften (Denon støyer!), er bra lydmessig, kanskje spesielt analogt og i tillegg har et meget bra bilde, så må vel den være et kupp?
    Godt at andre har sett dette. Sony'n er et kupp i forhold til de andre. I Japan koster den ca 290 000 yen. Sammelign med Sony SCD-XA5400 ES som koster 170 000 yen. I Norge er det samme pris på disse produktene! Det at Denon er 7000 kr dyrere i Norge kommer av det er manglende konkuranse på Denon. Hvor ble det av pengene kundene skulle spare når et "mellom ledd" var fjernet?
    Den gode kvaliteten på Sony ES gjør det lett å velge.
    Likvel er Pioneer maskinen også flott. Men dobbel pris er det neppe verdt.
    Denon begynnte å få during på Denon DVD-A1XV. Den første DVD A-1 gikk helt stille.
    For håpe at den nye DVD-A1UD bygges slik at den ikke bråker.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at en nettbutikk selger Sony'en til 9200,- nå..

Det må da være et røverkjøp?
    Er på nippet til å bestille..:???:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Ser at en nettbutikk selger Sony'en til 9200,- nå..

Det må da være et røverkjøp?
    Er på nippet til å bestille..:???:
    Denne spilleren er vel den eneste jeg kunne vurdert å legge litt ekstra på bordet for å få.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg brukt Mastercard i kveld også.....

Gleder meg!!!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg brukt Mastercard i kveld også.....

Gleder meg!!!
    There are some things money can't buy. For everything else, there's Mastercard.

Gratulerer! At den skal være rask (den raskeste?) er et kjempeplus imo.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig i vurderingene over her. Denon faller jo helt igjennom teknisk, prismessig og treghet... At noen kan vurdere å kjøpe denne, kan jeg ikke forstå? Journalistene bruker puselanker i beskrivelsen av denne, den burde heller bli slaktet.

Pioneer er sikkert en god formidler av analog lyd og mange er jo blod fan til dette merket. Men at spilleren er så treeeg, må være trekk av poeng (flere). Den er jo også dyr.

Når Sony spilleren er bedre på alt og like bra på analog lyd ut og mye billigere, da må det bli den beste spilleren i mine øyne. Har ettervert lært å legge til og trekke fra på slike tester, spesielt i Lyd og Bilde. Da kan man allikevel få endel informasjon ut av det de skriver.

Drømmer om denne selv, men den praktiske siden slår nok inn også havner jeg vel med en S550 fra Sony istedenfor (med opplyst fjernkontroll).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Denon spilleren hjemme.Takk og lov at jeg deponerte på den. Den røk rett tilbake i butikken, og var den definitive spikeren i kista for Denon hos meg. Den er treg, har dårlig lyd i forhold til prisen og har en elendig fjernkontroll. Det beste med den er bildet, som jeg fant veldig bra. Men lyden ble forbigått av den mye rimeligere Pioneer LX 71.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony es er nå i hus.
    Vurderte Oppo p.g.a DVD-A mulighet.
    Er godt fornøyd med mine andre Sony ES produkter, så det ble Sony.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv gjerne review når du har hatt den en (liten) stund!
    Sikler helt sinnsykt på denne spilleren selv. Skal ikke komme bort fra at jeg er en Sony fanboy, men ES-serien dems er helt på topp spør du meg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er på vei i posten. Tipper jeg får den til onsdag eller torsdag. Lite postgang i påska..

Skal umiddelbart sammenligne med min Samsung BDP-1500 som står i kinoen nå før den må vike inn i stua.

Blir spennende å se og lytte. Skal også sammenligne med en godt omtalt MusicHall CD 25.2 CD spiller til 7000,- på lyd fra analogutgangene.

Så får vi se til uka da......:-D:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp-review av Sony 5000 i det siste "What Hifi", der den anbefales som beste kjøp av alle spillerne i testen (også foran Pioneer LX91). Denon 3800 kommer for å si det mildt et stykke ned på lista. Sony 5000 fremstår stadig tydeligere som en "best buy" i forhold til andre high-end spillere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om SONY'en spiller SACD? Finner ingen opplysning om det, og jeg har ingen SACD'er å prøve med....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om SONY'en spiller SACD? Finner ingen opplysning om det, og jeg har ingen SACD'er å prøve med....
    Det står i manualen at den spiller "CD-laget" på hybridplater, noe som faktisk er normalt på alle spillere som spiller cd'r. Har prøvd og det stemmer.
    Maskinen har sikkert nok hardware til å spille SA-CD (Burr Brown PCM1796 DAC'r), men av en eller annen idiotisk grunn har de valgt å ikke ta det med. I stedet har de lansert SCD-XA5400ES. Vet ikke om det er fordi de har behov for å selge flere bokser, eller om de har funnet ut at lyd entusiaster er allergiske mot videoutganger, vifter ol slik at de har laget en dedikert maskin til video og en til lyd.
    BDP-S5000ES går jo helt stille, så vifta er ikke noe problem.
    Hvis jeg skulle bruke pengene disse to koster tilsammen, ville jeg heller hatt én mer påkostet spiller. En ny 7-er hadde vært tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke finner noen annen tråd om denne spilleren spør jeg her.

Hvordan er CD-delen i Sony BDP-S5000ES?

Har en Pioneer PD-S06 som vel er over 10 år gammel nå. Den fikk mye skryt når den kom, og vant vel blant annet en EISA award. Mener den kostet rundt 6000,- når den kom. Spilleren låter i mine øyne særdeles nøytralt, kanskje på grensen til litt "kaldt". Jeg kunne godt ha tenkt meg en oppgradering av CD-spilleren, og er samtidig på utkikk etter en BD-spiller, men jeg gidder ikke bruke så mye penger på en spiller om jeg ikke kan bruke den som CD-spiller også.

Noen som kan anbefale Sony-spilleren også som dedikert CD-spiller i et habilt oppsett? Evt. har sammenlignet med dedikerte CD-spillere i forskjellige prisklasser?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdkv
    Siden jeg ikke finner noen annen tråd om denne spilleren spør jeg her.

Hvordan er CD-delen i Sony BDP-S5000ES?

Har en Pioneer PD-S06 som vel er over 10 år gammel nå. Den fikk mye skryt når den kom, og vant vel blant annet en EISA award. Mener den kostet rundt 6000,- når den kom. Spilleren låter i mine øyne særdeles nøytralt, kanskje på grensen til litt "kaldt". Jeg kunne godt ha tenkt meg en oppgradering av CD-spilleren, og er samtidig på utkikk etter en BD-spiller, men jeg gidder ikke bruke så mye penger på en spiller om jeg ikke kan bruke den som CD-spiller også.

Noen som kan anbefale Sony-spilleren også som dedikert CD-spiller i et habilt oppsett? Evt. har sammenlignet med dedikerte CD-spillere i forskjellige prisklasser?

Jeg har DVP-NS9100ES og BDP-S5000ES.

DVP-NS9100ES er testet i Lyd og bilde, Fidelity og på Audiophile.no hvor den bare fikk bra anmeldelser.
    Jeg har forsøkt å sammeligne NS9100ES og S5000ES. Jeg må innrømme at BDP-5000ES låter veldig likt DVP-9100ES. NS9100ES er muligens litt friskere og luftigere. S5000 virker litt fastere.
    Dette er testet på analogingangene på en STR-DA7100ES som ikke er helt optimalt, da signalet blir AD konvertert før forsterkning.
    Jeg kan tenke meg at S5000ES matcher de fleste CD spillere opp til 8000 kr.

Ulempen med S5000ES i forhold til CD spilling er at den ikke har noe JOG-dial (frem/tilbake) slik som de fleste andre ES spillere av nyere dato.
    Den vil heller ikke vil starte avspilling før man har lukket skuffen.

Alt i alt er S5000ES et bra kjøp og kan brukes til CD spiller.

kW

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet den sony spilleren og den imponerte ikke meg ivertfall. Ligger også en test på nettet (husker ikke helt hvor det var). Der ble den slaktet.
    Å betale så mye for en bd spiller som ikke er verd mer enn esken den kom i om ett år er bortkastet penger. Ville heller kjøpt en pioneer eller denon i klassen 5-7k. Vil nok bli like fornøyd med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Tviler jeg ikke på. L&B skriver så mye rart at det skal ikke mye til for å gjennomskue alt pisset som står der.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •