BD-test av Sony 5000, Pioneer LX91 & Denon 3800 i L&B - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har testet den sony spilleren og den imponerte ikke meg ivertfall. Ligger også en test på nettet (husker ikke helt hvor det var). Der ble den slaktet.
    Å betale så mye for en bd spiller som ikke er verd mer enn esken den kom i om ett år er bortkastet penger. Ville heller kjøpt en pioneer eller denon i klassen 5-7k. Vil nok bli like fornøyd med den.
    Verdifallet er selvsagt stort på moderne teknologi. Det får være opp til den enkelte om de vil betale prisen på en "high-End" spiller eller ikke. Men skal man bruke ca. 10K, så fremstår Sony som et meget godt kjøp, ihvertfall i forholds til Denon og den dyre Pioneer-spilleren (20k).

I en slik sammenheng fremstår selvsagt de billigere modellene til f.eks. Sony BDP-350/550 og Panasonic 35/55/60 som enda bedre kjøp. Men det får som sagt den enkelte avgjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg har testet den sony spilleren og den imponerte ikke meg ivertfall. Ligger også en test på nettet (husker ikke helt hvor det var). Der ble den slaktet.
    Å betale så mye for en bd spiller som ikke er verd mer enn esken den kom i om ett år er bortkastet penger. Ville heller kjøpt en pioneer eller denon i klassen 5-7k. Vil nok bli like fornøyd med den.
    Hva var det du ikke likte med den ?
    Har også lest en test som var negativ, det gjaldt deinterlacing på 1080i som fikk kritikk.
    En 7K Pioneer er grei, hvis du ikke trenger internkoding av HD lyd. På 7 k er jo veien til 9-10 k kort.

Er det dette som er "slakt" testen ?:
    Home Theater: Sony BDP-S5000ES Blu-ray Player
    Man må alltid være skeptisk til innhold i tester, her er noen flere:
    Sony BDP-S5000ES Blu-ray player review Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com
    XXL-TEST: Blu-ray-Player Sony BD-S5000ES - akustische Raffinesse und hohe Betriebssicherheit (11.03.2009)

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med min LX91, ville ikke kjøpt en annen spiller hvis jeg skulle ha kjøpt en ny i dag. Ga 18" for min i Januar.
    Synes denne spilleren er helt fantastisk på alt !

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Denon-3800BD koster 18 000 på Hifi-klubben i Norge,
    Ting skjer - nå koster den 9 998.- :shock:

og neste uke blir viet Canal Street i Arendal og bl.a. denne spilleren.......

Les mer her:
    Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-3800BD Blu-ray spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting skjer - nå koster den 9 998.- og neste uke blir viet Canal Street i Arendal og bl.a. denne spilleren.......
    Ja, endelig har hifi-klubben skjønt at prisen må ned. Det hjelper jo også at DVD-A1UD er på vei......

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ting skjer - nå koster den 9 998.- :shock:
    Å enda tjener de sikkert gode penger så at den var overpriset er det vel ingen tvil om.

At denne over 1,5 år gamle spilleren som mangler det meste en vanlig Blu Ray spiller har i dag ikke kan levere like bra bilde som en ny spiller til lav pris er det heller ikke tvil om

Nå kommer vel denne til å stå i hyllene på Hi Fi klubben i flere år siden de og Denon ikke kommer så fort med nye modeller eller skifter ut gamle.
    Da får man vel en prisøkning til nyttår (som er på gamle overvintrende modeller ) på 4-5 000,- å forstsetter man slik så får man 3800 til 20 000,- på Hi Fi klubben i 2011.

9 998,- var vel det den burde kostet ny så snart 2 år gammel med utviklingen på BD spillere /halvering av nypriser vil 9 998,- kr nå også være overpriset

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har eller har testet Pioneer lx91/09fd ? Vurderer sterkt usa versjonen for tida, men lurer på om den begynner å bli litt 'gammel'.
    Hvor rask er den iforhold til feks. sony 550 ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Pioneer lx91/09fd ?
    Hvor rask er den iforhold til feks. sony 550 ?
    Rask er det bare å glemme når det gjelder Pioneer.
    Også de nye spillerene som 320 /LX52
    (nå er jo lx91 et lyn å regne sett i forhold til lx71 men alikevel ikke sammenlignbart mot billigspillerene)

Man kan lese om tider på nettet men beror jo på pålitelighet på den som skriver eller firmware.
    Bare oppstartstid (slå på spilleren) varierer fra 12 - 23 sekunder blandt eiere men er alikevel tregt. (noe som tar 6 sekunder med S550)

Det viktigste er lyd video avspilling å der har du mest å tjene med en Pioneer.

Meget bra USA modell som ikke koster så mye er
    Pioneer USA - Elite Blu-ray Disc Players

(selges ikke i europa men som en redusert modell ---> LX52)

Hometheaterhifi har testet BD spillere i lang tid å faktisk greide ikke 09FD like høy benchmark score som Oppo 83 på video ut HDMI så det viser jo at man kan få veldig bra ytelse ut av forholdsvis billige spillere også

Home Theater and High Fidelity - Blu-ray Players Secrets of Home Theater and High Fidelity

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Hygen. Det er kun toppmodellen Elite BDP-09FD som er aktuell. Sonyen gj;r jobben frem til jeg bestemmer meg for en 'permanent' highend modell.

Kommer til å bruke analog 7.1 i mange år til, og der er visst Pioneeren i toppklasse.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om etterfølgeren til denon spilleren ?
    Ble litt fristet av prisen. Vanligvis har lysten til å investere i "high end"
    blu ray blitt drept av tanken på at man bruker så mye penger på en spiller som er begrenset til sone B.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dere altså seriøst at Denon-3800BD vil gi dårligere bilde og like bra lyd via bitstream som de nyeste "billig" spillerene som panasonic dmp-db80 og pioneer's bdp-lx52 ??? Om den er like bra da, så for man jo fortsatt en veldig bra cd spiller til 4-5000kr ekstra+bedre byggekvalitet. Noen meninger ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon 2500 og tror neppe at de andre spillerene når opp til 3800 hvis du skal bruke analogen.Eneste jeg synes folk skal tenke på er at den er ganske treg og leser ikke ALLE filmer.Har PS3 også og det har skjedd ved et par anledninger at jeg har kjøpt filmer som jeg må se på PS3-en og den er sinnsykt mye raskere enn Denonen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •