levere tilbake s350 til fordel for bd35?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

levere tilbake s350 til fordel for bd35?

hei kjøpte spilleren for 10 dager siden sånn ca på expert i trondheim. Nå vet ikke jeg hvordan garantien fungerer osv, men er det mulig å levere den tilbake å få pengene tilbake? Fordi etter jeg så på en kamerat som har bd35 så syntes jeg fargene og spesielt sortnivået var bedre på den spilleren. Mer naturtro på en måte.

Samt den var overlegen på dvd.

Så 1. er det mulig å levere tilbake, og bytte i bd35, evt få pengene tilbake? har embalasje og alt som fulgte med etc.

Nå må jeg si at jeg er svært fornøyd med min spiller s350, og vil ikke gå i møte med unødig stress hvis overgangen er minimal, vet ikke hva dere syntes? Som har sett begge spillerne, er det verdt det? Og er det i det hele tatt mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsiden til Expert har i alle fall 30 dagers åpent kjøp, men om de kjører samme prinsipp for butikkene er det ikke nevnt noe om. Ta kontakt med kundesenter@expert.no så får du nok svar.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge kjøpsloven mener jeg det er noe som heter angrefrist. Usikker på hvor lenge den er, men du kan jo søke det opp på google. Mener det er 14 dager, men som sagt usikker. Du sier at du så bd35 hos en kamerat hvor den så bedre ut. Har han kalibrert sin skjerm? Har du kalibrert? Kan være en årsak til at den ser bedre ut. Du kan jo ta med spilleren din til ham og omvendt for å sammenligne?

Newcomer tygster sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    I følge kjøpsloven mener jeg det er noe som heter angrefrist. Usikker på hvor lenge den er, men du kan jo søke det opp på google. Mener det er 14 dager, men som sagt usikker. Du sier at du så bd35 hos en kamerat hvor den så bedre ut. Har han kalibrert sin skjerm? Har du kalibrert? Kan være en årsak til at den ser bedre ut. Du kan jo ta med spilleren din til ham og omvendt for å sammenligne?

Angrerett er noe som bare gjelder ved kjøp utenfor fast utsalgssted, typisk nettkjøp eller dørselger. Ved kjøp i fra vanlig butikk har du ingen krav eller rett til å levere tilbake fra loven sin side og er prisgitt service fra butikken. Vet at Elkjøp praktiserer 30 dagers åpent kjøp, men trodde ikke dette fantes hos Expert.

Ellers så stiller jeg meg sterkt tvilende til at alt du ser av forskjell hos kammeraten din skyldes BD spilleren. Ting som bør vurderes er: Har dere i det hele tatt samme tv? Kalibrert likt? Så dere på samme film? Alt dette har nok vel så stor invirkning.

Hvis du helst vil bytte spiller er det vel ikke så mye aent å gjøre enn å dra ut til butikken og spørre fint om det er noen muligheter. De er i sin fulle rett til å si nei og gjør de det er det ikke så mye mer du kan gjøre. Da får du eventuelt legge spilleren ut på brukten.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringsmessig praktiserer også Expert 30 dagers full-retur-rett, på lik linje med Elkjøp. Men da skal det være sagt at jeg forsikret meg om det før jeg "lånte" med meg varen(e) 8) En gang: Var de ikke særlig fornøyd da jeg kom inn 3 uker etter kjøpet, tidlig på dagen (og kassen relativ tom) med krav om å returnere en Thomson 32" LCD til den nette sum av 25000,-. Jeg fikk pengene på kvelden da de stengte og hadde penger i kassen... er noen år siden nå da

14 dagers angrerett gjelder for nettkjøp, som allerede nevnt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar at jeg bare kunne ta den med å bytte den, så lenge den var i brukbar stand og jeg hadde kvittering.

Bare så skeptisk nå til å bytte den. Vet at panasonicen gjør en bedre jobb på dvd upscaling, og har jo plenty av dvder. Når det gjelder sammenligning så har vi samme TV og det var samme film, kalibrert noenlunde likt.

Eneste jeg så at sonyens bilde hadde mer skarphet, litt for mye. Føltes nesten falskt, mens panasonicen var overdren på dvd upscaling, og mere naturtro farger.

Kanskje dumt å spørre hva dere hadde gjort i min situasjon, om pana eller sony er det du ville ha godt for. Bare føltes dumt å gå for noe når de kostet det samme hvis panasonicen er bedre.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På meg virker det som du synes at Panasonic´en er bedre, ikke minst på DVD. Da vil jeg anbefale deg å bytte.

"Man angrer ikke på hva man har gjort, men hva man ikke har gjort."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •