Blu-Ray-spiller, sonefri? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tok litt feil, viser det seg. Det er ikke et verksted i Norge som gjør det, men i Danmark. Var og spurte på Hi-Fi Klubben i dag, og de ga meg denne adressen og e-mail:

Tridane
    Skovgaardsvej 18
    9000 Aalborg
    Danmark
    casper@tridane.dk

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Soundgarden/LG BD300

For en måned siden var jeg inne på Soundgarden sine sider. Der stod det at LG BD300 var sonefri på Blu-ray delen dette stemmer ikke den er verken sonefri på blu-ray eller dvd delen. Jeg var i kontakt med Soundgarden vika og Sandnes og fikk bekreftet at denne spilleren var sonefri på Blu-ray .Jeg må si at jeg synes at dette er meget useriøst av en så stor kjede som Soundgarden å reklamere om dette på sin hjemmeside, selv om de nå har forandret teksten. Jeg bestilte en Sone A film fra USA for jeg stolte ikke helt på svaret som jeg fikk fra Soundgarden. Jeg fikk testet filmen hos Soundgarden og fikk beskjed om at filmen som jeg prøvde å spille ikke var korrekt i forhold til sonen på maskinen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har gjort sine BD-P1500 sonefri. Prøvde, men fikk det ikke til. Det varierer visst hvilken firmware du har og hvilken sone spilleren er fra før.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blu-ray 2008
    For en måned siden var jeg inne på Soundgarden sine sider. Der stod det at LG BD300 var sonefri på Blu-ray delen dette stemmer ikke den er verken sonefri på blu-ray eller dvd delen. Jeg var i kontakt med Soundgarden vika og Sandnes og fikk bekreftet at denne spilleren var sonefri på Blu-ray .Jeg må si at jeg synes at dette er meget useriøst av en så stor kjede som Soundgarden å reklamere om dette på sin hjemmeside, selv om de nå har forandret teksten. Jeg bestilte en Sone A film fra USA for jeg stolte ikke helt på svaret som jeg fikk fra Soundgarden. Jeg fikk testet filmen hos Soundgarden og fikk beskjed om at filmen som jeg prøvde å spille ikke var korrekt i forhold til sonen på maskinen.
    Mulig det er feil det som står der, iom at jeg ikke kjenner spilleren.
    Dog så kan BH200 (som er modellen før BD300) gjøres sonefri (les sonefri ved at man velger sone manuelt via remote og en spesial meny i spilleren)
    Kan godt være at LG har viderførst noe av software'n sin fra BH200. Kan jo evnt. sjekke her: LG BH200: Mini-FAQ + Firmware Info (TrueHD 7.1, DTS-HD, 24p) + SD DVD Multiregion! - AVS Forum

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Penger å tjene på dette, ved sonefrie hadde jo alle importert filmer rimelig fra f.eks USA fremfor å handle i inn- og nærliggende utland
    Det er ikke store prisforskjellen mellom USA import og å kjøpe her hjemme lenger. Kunne selv spart noen kroner ved å kjøpe fra Play eller norske nettbutikker.

Men kvaliteten på USA utgivelsene er som regel mye høyere enn de Europeiske. Mange som mangler HD lyd osv. Også forskjellen mellom England og Norge er meget stor på dette området.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •