Har ikke Bluray spiller, men jeg har tilgang til en bærbar pc med Bluray.
Den har NVIDIA HDMI HD lyd.
Virker kun på stereo med Bluray, da det blir stille hvis man velger HDMI ut i instillingene i Power DVD. Har skjønnt at det er bare et eller to lydkort som støtter DTS-Master HD lyd.

For å sammeligne Bluray lyd mot SACD koblet jeg PC med HDMI inn på reciveren. Lyden som overføres til reciver er da PCM96 stereo.
SACD kjører jeg fra Sony DVD spilleren med iLink.
I teorien skal man da kunne bytte kilde på forsterkeren og kjøre en A/b test.
Nå man velger en annen kilde stopper bluray avspillingen opp. Det er ganske irriterende, da pc'n bytter modus på skjerm og endrer skjermoppløsning i tillegg. Bytter man tilbake til HDMI på forsterkeren for å høre på PC'n skjer det motsatt. Man nå også trykke play engang til i Power DVD. Dette tar også lang tid slik at SACD spilleren er nå kommet mye lenger i avspillingen. Det blir derfor ikke lett å gjennomføre en A/B test.

Har vurdert å sette opp en media PC med Bluray, men etter slike erfaringer blir det lite aktuelt.

Bluray drevet og vifta bråker også uakseptabelt mye.

Er stasjonære Bluray spillere like ille ? Stopper avspillingen opp hvis man har lyst å høre på en annen kilde noen sekunder.
Må man starte platen på nytt, har hørt at resume funksjoen fungerer ulikt på forskjellige plater.
Har lest at noen hevder de må ha på TV for å spille CD.
Må bluray spillere behandles som råtne egg ?

Hvilke Bluray spillere er mest "omgjengelige".
I testene som blir gjengitt i HI-FI pressen blir skjelden slike ulemper nevnt.