Tips til blu ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til blu ray spiller

Er det noen som kan gi meg råd om hviken blu ray spiller som gir mye for pengene?

Jeg planlegger å kjøpe ny, bruker idag ps3, er litt lei susingen den gir under fremvisning. Jeg skal kun bruke spilleren til blu ray, da jeg har Denon dvd-a1xv dvdspiller og GamuT cd spiller.

Bruker yamaha rx 1800, men denne skal byttes til fordel for z11. Lukter litt på de pioneer spillerne som selges på Soundgarden, men er litt i villrede?? Takker så meget for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke så mye forskjell i bildekavalitet, om du kan kjøre hd-lyd gjennom hdmi, så får du stort sett samme kvaliteten med en panasonic 35 eller en sony 350.
    om du har tid å vente litt kommer årets modeller om en måned eller to.
    pioneer er bra, men har hatt endel mangler på muligheten for å dekode noen av hd-lyd formatene internt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en Sony 350 som jeg bruker i stedet for PS3, og er veldig godt fornøyd med den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    ikke så mye forskjell i bildekavalitet, om du kan kjøre hd-lyd gjennom hdmi, så får du stort sett samme kvaliteten med en panasonic 35 eller en sony 350.
    om du har tid å vente litt kommer årets modeller om en måned eller to.
    pioneer er bra, men har hatt endel mangler på muligheten for å dekode noen av hd-lyd formatene internt.
    Så bildet er omtrent det samme på alle? Jeg kjører vel Hd-lyd via hdmi idag gjennom ps3, men bunner det hele ut i at eneste forskjell på dedikert blu ray og ps3 er at susingen forsviner?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har kjøpt en Sony 350 som jeg bruker i stedet for PS3, og er veldig godt fornøyd med den.
    takk for tips den skal jeg sjekke ut

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du i hovedsak trenger er en BD spiller som sender bilde + lyd med HDMI til RX-V1800 eller Z11.
    Man har endel enkle spillere som gjør det pr i dag som

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD35

jeg anbefaler ikke Sony BDP S350 pga mindrebildejusteringer en S550 (+ noen småting til og minimal prisforskjell mellom disse 2) så derfor setter jeg opp
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S550

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon DVD-1800BD
    (kanskje den jeg er mest tvilende til har verdi sett i forhold til pris)

Tar også med
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Pioneer BDP-51FD
    (dette er en mye tregere spiller i bruk men firmware i Februar/Mars skal kunne gjøre denne raskere.

Ser også du har tittet innom i tråden ang nye Pioneer spillere som kommer i April. (disse blir jo mye billigere en dagens Pioneer som er tildels overpriset + de nye spillerene vil ha flere funksjoner og muligheter )

Overnevnte spillere som jeg lenket til er de som dekker ditt behov ved Blu Ray avspilling
    (hovedsakelig ----utover dette må du skrive tv eller projector og om den motar 1080p 24 og er 1080p visbar eller feks 720p dette for å ta stamdpunkt til om spilleren eller tv/projector bør ta scaleringsjobb om du feks har en HD ready modell))

Ja du får kjøpt mye dyrere spillere men de er eller kan være bedre med DVD scalering eller de har analoge utganger (ofte 4 til 8 stk DAC) for de som ikke har HD decoding i reciver osv .
    De er mere eller mindre påkostet mye pga analoge converteringen og støy begrensning osv.
    Borkastede penger om man ikke skal bruke funksjonene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du får kjøpt mye dyrere spillere men de er eller kan være bedre med DVD scalering eller de har analoge utganger (ofte 4 til 8 stk DAC) for de som ikke har HD decoding i reciver osv .
    De er mere eller mindre påkostet mye pga analoge converteringen og støy begrensning osv.
    Borkastede penger om man ikke skal bruke funksjonene[/QUOTE]

Tusen takk for mye nyttig info...
    jeg har en sony w 3000. 46" lcd tv, men jeg vurderer kraftig å bytte denne ut, jeg angrer som en H.... på at jeg ikke gikk for Pioneer plasma.

Har på nåværende tidspunkt desverre ikke plass til pj, men det kommer om ikke alt for lenge.

Hygen, hvilken av de spillerne vil du si gir meg mest for pengene?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic DMP-BD35

for å få like bra spiller men med lys i fjernkontroll og samme XMB(XrossMediaBar) meny system som PS3
    Sony BDP S550.

Selvsagt kan du også se på Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S350
    som er billigere en S550 men har noen få bidejusteringer mindre
    (er jo ikke sikkert du trenger justeringene en gang så derfor kan S550 også bli bra)
    (hvilke justeringer--> lenge siden jeg leste manualene men mener det var videoeqalizer og støyreduksjon bla)
    Kan jo sjekke det om du ønsker.
    350 har samme XrossMediaBar men ikke lys i fjernkontroll.

Priser BD spillere ble halvert i 2008 og er også lovet en ca halvering i 2009.
    Kjøper du en av nevnte spillere får du en topp spiller.
    Kjøp deg en slik å nyt Blu Ray en stund og se feks på nye spillere om 6 mnd - 1 år da de blir enda billigere og man får mere for pris en med mange spillere pr i dag.

Må også nevne at Panasonic og Sony er blandt de mest stabile og komplette spillere som ikke har behøvd firmware oppdateringer for å fixe direkte problem eller feil ved spillere.
    Bare oppgradering knyttet til BD live og nettverk som ikke er feil men forbedringer.

Skulle jeg valgt ville det bli en Sony fordi min oppfattning og (jeg har testet begge) erfaring er at Sony er enklere spiller å betjene og litt raskere en Panasonic.

Når April kommer (om du venter) så er Pioneer en meget interesant spiller .
    (mange spesifikasjoner er ikke gitt ut ennå men ser lovende ut fra foreløpige opplysninger)

sendte deg en pm også

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0