NRK FBI nå (4.feb)- tester BD spillere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg reagerte egenlig ikke på at L&B hadde utført testen.
    Men å kalle de knapt 5 minuttene som var i programmet for en test blir helt feil.

Like feil som når de kaller NRK sine kanaler for gratiskanaler.
    Og at NRK er reklamefritt (sponsorplakater på TV, reklame på tekst-TV og nett).

De burde satt av mer tid i programmet. Eventuelt tatt det over to uker, en enkel test for de som skal koble den rett til flatskjermen, og en litt mer utfyllende test for de som har en liten hjemmekino.
    De som har en litt påkostet hjemmekino finner vel tester og brukeromtaler i blader og på nett før de kjøper.

TV2 hjelper deg viser i det minste noen kriterier for testene sine, som også andre har påpekt.
    De fleste testene de viser er jo også utført av/i samarbeid med andre.

Det jeg satt igjen med etter denne ”testen” var:
    PS3 er dårlig på DVD, og ikke veldig bra på BD. Kjøp BD35.
    Les hele testen på våre nettsider..

Synes den jeg skal kjøpe flatskjerm serien de hadde før jul var helt grei, men dette var temmelig dårlig.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker forresten et FBI program for ca 2 ½ år siden der det var en eller annen figur som snakket om HD og HDTV. Ifølge ham så var det bare spennende de første 10 minuttene, og så kom du aldri til å tenke over det mer. DVD var bra nok.
    Dette var på den tiden jeg leste ivrig om HD i blader og på nett, og virkelig gledet meg til å se det selv.

Heldigvis var det som sto i blader og på nett nærmere sannheten for min del.

Jeg koser meg i hvert fall med HD lyd og bilde!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg handlet spiller. Endte av ymse årsaker med budsjettsprekk og kjøpte Pioneer BDP-51FB.. Jeg har skrevet litt om min initielle sammenligning med PS3 angåend bildekvalitet i tråden min.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1127838

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Husker forresten et FBI program for ca 2 ½ år siden der det var en eller annen figur som snakket om HD og HDTV. Ifølge ham så var det bare spennende de første 10 minuttene, og så kom du aldri til å tenke over det mer.
    Han hadde jo helt rett. Man blir fort vant til HD. Det er ikke lenger noe spektakulært. Det er bare slik lyd og bilde skal være. Det er først når man går tilbake til SD igjen at man ser hvor fantastisk bra HDTV er, spesielt hvis man ser fotball i HD og går tilbake til fotball i SD. Der er det stor forskjell. men man blir veldig fort vant til den gode HD-kvaliteten.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånn som han la det fram så var det ikke et stort framskritt, bare en hype.

Har dessverre ikke sett HDTV annet enn i butikker, men om 3-4 mnd så skal vi visst få mulighet til å få inn HD kanaler i kabelnettet her også.

Ser fram til det, selv om det ikke er så mange HD kanaler ennå…

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Han hadde jo helt rett. Man blir fort vant til HD. Det er ikke lenger noe spektakulært. Det er bare slik lyd og bilde skal være. Det er først når man går tilbake til SD igjen at man ser hvor fantastisk bra HDTV er, spesielt hvis man ser fotball i HD og går tilbake til fotball i SD. Der er det stor forskjell. men man blir veldig fort vant til den gode HD-kvaliteten.
    Tja, jeg vet ikke hva dere er vant til å se på, men HD-sendinger på TV holder dessverre sjelden mål i forhold til HD-formatets muligheter.
    Når det gjelder blu-ray derimot sitter jeg til stadighet og tar meg selv i å bare sitte å være fascinert over det fantastiske bildet på en del filmer. Vel og merke ble dette mye mer fremtredende når jeg foretok en skikkelig kalibrering også slik at det utvidede fargerommet med blu-ray virkelig kom til sin rett.

Så for min del er jeg ikke "vant" til HD enda. Jeg sitter fremdeles og beundrer bildet, selv etter ett år med blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Tja, jeg vet ikke hva dere er vant til å se på, men HD-sendinger på TV holder dessverre sjelden mål i forhold til HD-formatets muligheter.
    Når det gjelder blu-ray derimot sitter jeg til stadighet og tar meg selv i å bare sitte å være fascinert over det fantastiske bildet på en del filmer. Vel og merke ble dette mye mer fremtredende når jeg foretok en skikkelig kalibrering også slik at det utvidede fargerommet med blu-ray virkelig kom til sin rett.

Så for min del er jeg ikke "vant" til HD enda. Jeg sitter fremdeles og beundrer bildet, selv etter ett år med blu-ray.
    Jeg tror nok at du vil få en aha opplevelse dersom du får anledning til å se BBC HD TV.Det er så bra at vi bruker det som demo på lik linje med BD. Jeg ser dette på Sky eller Freesat og bildene er helt supre.
    Stølen

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •