NRK FBI nå (4.feb)- tester BD spillere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har både Pioneer 51FD og PS3, og det er absolutt ikke natt-og-dag-forskjell på de to; hverken på DVD eller BD. Største forskjellen er på DVD, men hvor synlig dette er på en 40-46" for menigmann er jeg mer usikker på.

Det er noe annet når vi her på forumet snakker om "store forskjeller" og når mannen i gata gjør det samme. Mitt poeng er at alle BD-spillere, PS3 inklusiv, leverer meget godt bilde og lyd. Både på BD og DVD. Der PS3 virkelig faller igjennom er ved avspilling av musikk, men på den annen side har den mulighet til å laste flere Gbyte med mp3 fra ipod. Noen PS3 har vel også mulighet for SACD (min har det), noe ingen annen BD-spiller har enda

Det som kom frem i denne såkalte testen, var at Lyd & Bilde burde kjøpes og at lyd- og bilde forskjellen mellom BD35 og PS3 var veldig store. Jeg synes det er andre forskjeller som heller er verdt å trekke frem for førstegangskjøpere av BD-spiller. Pris, tilkoblingsmuligheter, oppstartstider, dekoding av lydformater, støy, BD-Live etc etc.

TV2 Hjelper Deg klarer i det minste å få fram noe som minner om en test. Dette var ren reklame, imo...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Mener du seriøst at dette var god reklame for BD?
    Ja, selvfølgelig! Fokus på BD = God reklame for BD. Mener du virkelig noe annet? "All reklame er god reklame", er det noe som heter.. Hadde det vært bedre for BD om dette innslaget aldri ble sendt?
    Den mest solgte BD spilleren, PS3, ble også omtalt som "dårlig på vanlig DVD". Hvor i huleste har han fått den ideen fra?
    PS3 var jo mindre god på DVD da den kom ut. Dette har heldigvis blitt forbedret via oppgraderinger. Det er vel noe av dette som henger igjen i LS sine uttalelser. Hvorvidt den er "dårlig" kommer jo an på personlige preferanser og hva det sammenlignes med. Det er vel ingen tvil om at PS3 er dårligere enn BD35 på DVD?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...er noen luringer de Lyd og Bilde-gutta - gratis reklame på NRK i beste sendetid hadde kostet FLESK hos alle andre... Det må vel være lov å være LITT lur selv her i nord? AVforum hadde mer enn gjerne stilt opp for å skryte av nettsiden en ti minutters tid i beste sendetid, DET skal jeg love dere...

Det er samtidig ikke så lett å lage "tester" for menigmann på TV, og derfor blir de alltid litt for stutte. Den som husker Gorm på TV2 i rosa skjorte forstår hva jeg mener...

Når det gjelder det innholdsmessige i selve testen - dvs. at PS3 spiller DVD dårligere enn Panasonicen - er jo det HELT KORREKT! Er det noen som påstår noe annet? På TV blir det jo selvsagt satt litt på spissen for å lage et poeng at det, men det er jo uten tvil et faktum at bildeforbedringskretsene i Panasonicen gjør underverker for DVD-platene - noe PS3en på ingen måte gjør...
    Hmmm ...jeg har ikke sett programmet, men jeg har fått inntrykk av at Lassesen sier at PS3 er direkte dårlig på DVD, noe som på ingen måte stemmer uansett hvordan man vrir og vender på det.

Edit:
    Litt dårlig ordvalg
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får komme med en irettesettelse av meg selv:
    Lasse sa vel at PS3 var dårlig på DVD, og da sett i sammenheng med DVD på Panasonic'en.

Uansett synes jeg ordet "dårlig" er farlig å bruke på riksdekkende TV. Hadde han kun sagt at Panasonic'en var bedre enn PS3 på DVD, så hadde det vært noe annet.

Beklager den litt uklare fremstillingen fra min side.

SVS!-man sier det fint: vil mannen i gata (som programmet er ment for) se og høre forskjell og er da PS3 å betrakte som dårlig, dårligere enn osv.....

nb! BD35 har ikke analoge lydutganger og dette burde kanskje vært nevnt - det er jo ikke alle "mannen-i-gata" som har HDMI receiver....

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ingen test, bare reklame for testen som ble gjort i Lyd&bilde bladet. Og NRK er en ikke-reklamefinansiert kanal, liksom....
    Jeg har ikke sett programmet. Men er det ikke helt vanlig at TV2 Hjelper deg, FBI og andre har slike tester i sammarbeid med noen andre?

Jeg har no ofte sett "TV2 Hjelper deg/FBI har i sammarbeid med DinSide/PCword/Lyd og Bilde testet Digitalkamera/Bærbar PC/noe anna"

Standard for dette sammarbeidet er sammarbeidsparten har testet et produkt, TV Hjelper deg/FBI viser resultatet/oppsumeringa på tv.

F.eks har DinSide testet digitalkamera og testen ligger på DinSide, så vises oppsumeringen på tv sammen med et intervju med en fra DinSide som sier det viktigste også avsluttes dette med at "Hele testen kan du lese på DinSide.no"

Hvordan skulle de ellers gjøre det? Dersom de ikke skulle fått "noen som har peiling" til å teste produktet? Og de man da sammarbeider med vil jo selvfølgelig trykke testen på sin side/blad.

Og hvor detaljert skal man være når man har 5 max 10 min tilgjengelig, og man samtidig viser til hvor man kan lese hele testen grundig.

Skønner ikke at dette var "gale" av FBI/NRK..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt om programmet har fått e-post av meg.

Oppfordrer alle til å sende noen sinte ord til: fbi@nrk.no

Herregud....
    Hadde det vært Hjemmekino som hadde gjort testen for NRK så hadde det vært en kjempetest.
    Synes det er mye unødvendig og urettferdig skitkasting mot Lyd & Bilde på AVforum. Seinest i dag ble en annen tråd stengt bl.a. pga. dette. Kan det ha noe med at flere Hjemmekino journalister er ganske profilerte bruker på AVforum? :?
    Jeg abonnerer på begge bladene og synes at L & B har blitt ett bedre blad det siste året mens Hjemmekino har blitt mer og mer kjedelig og forutsigbare. :-|
    Skjønner heller ikke at det skulle være noe stort problem at L & B tester for NRK, når DinSide med flere tester for TV2.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffin Man
    Hadde det vært Hjemmekino som hadde gjort testen for NRK så hadde det vært en kjempetest.
    Synes det er mye unødvendig og urettferdig skitkasting mot Lyd & Bilde på AVforum. Seinest i dag ble en annen tråd stengt bl.a. pga. dette. Kan det ha noe med at flere Hjemmekino journalister er ganske profilerte bruker på AVforum? :?
    Jeg abonnerer på begge bladene og synes at L & B har blitt ett bedre blad det siste året mens Hjemmekino har blitt mer og mer kjedelig og forutsigbare. :-|
    Skjønner heller ikke at det skulle være noe stort problem at L & B tester for NRK, når DinSide med flere tester for TV2.
    Uffda - jeg er jo abonnent av Lyd&bilde, ihvertfall frem til nå. Det er ikke ment som skittkasting mot noen, men kritisk kommentar til at lisensfinansiert kanal ikke evner å leve opp til det de annonserer som "test av Blu-ray spiller".
    Videre kritisk til at redaktør av bladet hevder at PS3 er dårlig på DVD - joda i forhold til testvinneren, men dårlig er et dårlig ord....

ps! TV2 lever ikke av mine lisenspenger/statskassa.... men jeg ser absolutt at også NRK må bringe inn ekstern hjelp til slike tester. Hva med da å heller henvende seg til oss...
    NRK har svart meg og bad om tips til hvordan en teknisk test kunne gjøres. Gitt hva jeg svarte og da tipset om - hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Uffda - jeg er jo abonnent av Lyd&bilde, ihvertfall frem til nå. Det er ikke ment som skittkasting mot noen, men kritisk kommentar til at lisensfinansiert kanal ikke evner å leve opp til det de annonserer som "test av Blu-ray spiller".
    Videre kritisk til at redaktør av bladet hevder at PS3 er dårlig på DVD - joda i forhold til testvinneren, men dårlig er et dårlig ord....
    Høres ut som en veldig god grunn til å slutte å kjøpe bladet. At redaktøren hevder PS3 er dårlig på DVD mener jeg...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det er vel summen av flere faktorer, Muffin. Ikke denne alene, enig i det.
    Bl.a. har interessen for lyd spesielt kommet dithen at jeg vel må lære meg å lese "Fidelity" istedet

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fidelity, bladet som skryter av hvordan nye, velsignede strømkabler gir så mye bedre dynamikk at selv naboen hører forskjellen?

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic, men alikevel: Det var fint å høre at andre har samme oppfatning. Har ikke opplevd så mye negativitet mot Lyd & Bilde på forumet, men har som deg merket meg at Hjemmekino har blitt kjedeligere og at Lyd & Bilde har blitt bedre. Kommer nok til å si opp Hjemmekino hvis det fortsetter slik.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med at flere Hjemmekino journalister er ganske profilerte bruker på AVforum? :?
    Hvem da? De fleste skiftet forum for flere måneder siden, tror ikke det er mange av dem her. Ellers har jeg selv sagt opp mitt abonement på Lyd&Bilde pga minimalt med stoff som interesserer meg, pluss at jeg ikke stoler en tøddel på hva de skriver. Vil jeg lese om fotoutstyr så er det langt bedre blader enn L&B, det er helt sikkert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Fidelity, bladet som skryter av hvordan nye, velsignede strømkabler gir så mye bedre dynamikk at selv naboen hører forskjellen?
    "Det er vanskelig å holde sin svinesti ren......" - godt ordtak som sikkert gjelder for de fleste AV/HiFi bladene uansett...

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nesten glemt Svendsen, siden det er et år siden jeg kuttet abonnementet på L&B med god grunn! Men nå så jeg stuntet hans på FBI. Burde vært redigert vekk egentlig. Lasse hadde nok ikke betalt NRK som sådan, men hvem kan garantere at ikke enkeltansatte lar seg kjøpe? Det være seg i denne eller andre sammenhenger.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...husk at en som magasin, der en ikke nødvendigvis har XXX-antall sider til disposisjon er NØDT til å foreta seg noen "snarveier" - både rent layoutmessige - typisk FET skrift med "gode" poeng, og ikke minst redaksjonelt, der en ikke har plass til å forklare inngående hva en egentlig mener...

Jeg for min del foretrekker dybdetester og innspill fra andre entusiaster når jeg skal vurdere produkter, men jeg er jo også entusiast innenfor AV. Lyd og Bilde og andre blader innen samme kategori henvender seg til et langt bredere publikum - bladene skal tross alt selge på Narvesen...

Jeg mener fremdeles at det - i en sammenligning med Panasonics spiller - må være helt legitimt å si at PS3 spiller av DVDer med lavere kvalitet... Å si at den spiller av DVD DÅRLIG er jeg nok imidlertid ikke enig i - men det kan like gjerne være NRK-retorikk som Lyd og Bildes egen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og la oss ikke begynne å konspirasjonsteorere igjen...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det er vanskelig å holde sin svinesti ren......" - godt ordtak som sikkert gjelder for de fleste AV/HiFi bladene uansett...
    Hehe, sant nok, hadde de bare vært åpne for at det er nettopp svineri. Når de ikke er det er troverdighetsfaktoren deres omtrent på pinsevennivå, og det blir vanskelig å ta dem særlig alvorlig. Men for all del, Fidelity er bra underholdning, stort sett mer velskrevet og føles mindre tabloid enn konkurrentene.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og la oss ikke begynne å konspirasjonsteorere igjen...
    Nei, for det har jo intet grunnlag i realiteter, så la oss holde oss til den diplomatiske linje her...:wink:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok oppfordringen og skrev en konstruktiv tilbakemelding til FBI og NRK i dag formiddag. Jeg fikk svar noen timer senere, og vedkommende som svarte ville gjerne ha innspill på hvordan de kan gjøre det anderledes til neste gang.

Jeg svarte også tilbake. For min del trenger det absolutt ikke være noen dybdetester på slike program, men jeg synes settingen er noe bedre på TV2 Hjelpe deg. Det at de før resultatet opplyser hva de la vekt på og og hvordan testen ble gjennomført, for til slutt å rangere produktet. Jeg er på langt nær enig i alle deres "best-i-test" produkter, men jeg synes formen på det var langt bedre enn det FBI la frem på sitt program i går.

Samtidig blir det nok også ganske så urettferdig å kritisere Lasse Svendsen. Han bestemmer jo ikke formen på programmet, det gjør NRK. Og hadde det vært opp til mr. Svendsen, hadde han helt sikkert ønsket seg en annen form på testen han også.

Så trenger vi ikke la uenigheter i Lasse Svendsens konklusjoner på tester, bli utslagsgivnde for generell skittkasting mot Lyd & Bilde. Jeg abb både på Lyd & Bilde og Hjemmekino, og har gjort det siden de startet. To blader om hjemmekino i måneden er alltid bedre enn kun ett
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mest solgte BD spilleren, PS3, ble også omtalt som "dårlig på vanlig DVD". Hvor i huleste har han fått den ideen fra?

du får stå for din mening, men PS3 er horribel som dvd spiller.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •