Hvilken Blue-Ray spiller velger man ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Blue-Ray spiller velger man ?

Jeg har bestilt meg en ny Samsung LE40A786, og tenkte kjøpe en Blue-Ray spiller ved siden av.
    Har tenkt til å bruke lyden fra tv'en i første omgang, men kjøper meg sikkert et helt ok lydannlegg med tiden.

Hva slags blue-ray spiller trenger jeg egentlig?
    Det viktigste for meg er at bildet blir seende best mulig ut, uten å måtte bruke flere tusen på HighTech Blue-ray spillere som takler ting jeg ikke har behov for.
    Siden jeg skal koble spilleren opp til et lydsystem en dag er vel ikke noe problem når jeg vil tro alle spillere takler dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du kjøper en forsterker etterhvert, som takler å ta imot de nye hd-lyd formatene over hdmi, så er det visstnok veldig liten forskjell på bildekvaliteten på spillerene i dag, men jeg har hørt at panasonic sine spillere er litt bedre på oppskalering av dvd.
    men når du spør hva du trenger, så blir det da panasonic bdp35 eller sony bdp350.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Panasonic sin 55 .... Regner med den holder i mange år =)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje er Panasonic et godt valg, men jeg har hørt mye bra om denne:

NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk (Sony BDP-S550)

Koster kanskje litt mer.. Men for all del, jeg kjenner ikke Panasonic sine så godt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begge får meget god kritikk, men panasonicen får bedre kritikk for sin scalering av dvd i endel tester.
    men jeg tror ikke du tar feil uansett hvilken du velger.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer slipper jo en i øko klassen nå, som skal være en solid spiller i typisk Pio stil og byggekvalitet, med små endringer fra de dyrere spillerene deres.
    Panasonic var vel tidligere referanse for denne prisklassen pga lyd og bilde, men jeg tror nok de skal kjempe mot Pioneer også på Blu-ray fronten her etter. En evig kamp mellom disse to Kjøpte selv en Samsung BD- P1400 pga intern dekoding av lyden, men skulle veldig gjerne gått for en av de nevnte i stedet! Må bare ha ny reciever først...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet tv (LE40786) og ny blue-ray spiller(Panasonic DMP-BD55) idag ! !
    Aldri brukt så lang tid på forum og styrt rundt for å finne det jeg ville ha... LED-lcd var vel det som gjorde dagen min litt mindre slitsom..

Etter å ha lest mange tester om forskjellige spillere ble det en som kanskje var litt over busdsjett =) Vurderte billigere alternativer, men ville vært latterlig synd å ikke utnytte tv'en max =) ... mulig jeg aldri i verden hadde sett forskjell på en billig og en dyrere modell, men veldig lett å bare kjøpe det som skal være best i den klassen.

Er veldig enig i at en Pioneer hadde lyst opp stuen en del hakk mer enn et panasonic system.... Når er det disse modellene slippes ut på markedet? Er prisen overkommelig skulle jeg hvertfall vurdert å bytte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok uansett du har fått en god spiller, har bestilt den selv ;-)
    men jeg ville vente en stund før jeg gikk på nye spillere, til de er testet og brukere har gitt tilbakemeldinger på hvordan de er i praksis.
    men etter hva jeg har lest til nå, er det ikke så mye bedring på bilde og lyd på de nye, det går mest på ekstrafunksjoner.
    pioneer sine blir spennende, da dagens er for dyre i forhold til hva du får. du må opp i pris for å få samme bilde og lydmuligheter som de andre har med dagens modeller.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der topp lyd og bildekvalitet du er ute etter så ville jeg uten tvil valgt pioneer BDP LX-71. Den eg også eg meget bra cd spiller. Men hvis du har veldig interesse for ekstramateriale på filmene, så er ikke denne noe for deg siden den har profil 1.1. Da går du altså glipp av BD-Live, noe som er helt uvesentlig for meg.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enig i at en Pioneer hadde lyst opp stuen en del hakk mer enn et panasonic system.... Når er det disse modellene slippes ut på markedet? Er prisen overkommelig skulle jeg hvertfall vurdert å bytte...
    Pioneers rimeligste ( BDP 51FD ) 5.498kr, er omtalt og testet i siste nr av Hjemmekino, og fikk best i test mot Denon dvd-1800 BD ( 4.998 ) og Marantz
    BD-7003 (7.995 kr ), og det virket på de som den kom fra en annen planet
    i positiv forstand. Det står at den står på trappene for slipp, og litt priskonkurranse vil nok presse den lenger ned enn angitt pris, tenker jeg.
    Dette var også den eneste med multi analog ut.
    For ikke å gjøre dette om til en prisjakt tråd, så skal den være, teknisk sett, mer enn tilfredsstillende med et eneste minus at den ikke gjør om DTS HD til PCM og har profil 1.1. Men den veier 1,5 kilo mer enn Denons...

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=emoll76]Pioneers rimeligste ( BDP 51FD ) 5.498kr, er omtalt og testet i siste nr av Hjemmekino, og fikk best i test mot Denon dvd-1800 BD ( 4.998 ) og Marantz

5500 er da i det meste laget av hva jeg ville betalt for 51FD. Det er ikke noe problem å få prutet LX71 ned i 6000.-. Jeg betalte forresten 5500 for min.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller om man venter litt så går overpriset Pioneer betraktelig ned på de nye modellene i April (også de overprisede gamle modellene vil sikkert falle som en sten da de ikke står i stil til kroner i utsalg)
    23FD er beregnet til 4000,- og den billigste 120 vil koste ca 1700,-
    Pioneer intros BDP-120 / BDP-320 / Elite BDP-23FD Blu-ray players - Engadget HD

Må man ha Blu Ray nå så kjøp en Panasonic eller Sony og selg den senere til et minimalt tap ved innvistering av Pioneer til våren.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=bender]
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Pioneers rimeligste ( BDP 51FD ) 5.498kr, er omtalt og testet i siste nr av Hjemmekino, og fikk best i test mot Denon dvd-1800 BD ( 4.998 ) og Marantz

5500 er da i det meste laget av hva jeg ville betalt for 51FD. Det er ikke noe problem å få prutet LX71 ned i 6000.-. Jeg betalte forresten 5500 for min.

Skrev jo at den nok ville bli billiger når den kommer ut i butikkene.... Fordi det er som du sier litt mye, men veiledende priser er slik. Se onkyo 606 med veil 5900.- som selges til 4300.- .
    Når LX 71 nevnes, ble 51DF sammenlignet med den på bilde og lydsiden og Pioneer blir med denne sin egen konkurrent, for kvaliteten var så bra.
    Men føler nå det er nødvendig og påpeke at jeg ikke står for hverken test eller prising, og ikke har sett dette med egne øyne.

Men kan vi være enige om at Pioneer ville være et godt kjøp for han som lurte på hva som var en bra spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er utrolig fornøyd med det jeg har sett ikveld, tror ikke jeg tar meg bryet med å bytte sånn med det første...
    Nå blir det vel å bestille noen gode filmer =) ! !

Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med yamaha? Jeg har jamaha fra før, og det virker jo solid.

Vedr. Oppo, den som kan kjøpes fra sverige, vil den spille alle soner?

LoA

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=bender]
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76

Hvor fikk du den til en så bra pris ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •